Bekijk volle/desktop versie : Studie studieproblemen



28-11-2009, 18:26
Ik vind het zo lastig om te beginnen aan mijn huiswerk of op tijd te beginnen. Vooral als het thuis niet goed gaat, heb ik de neiging om te stoppen met mijn studie.

Ik kan zo slecht tegen stress en dan voel ik me ook ziek/ oververmoeid als ik op laatste moment moet leren. Ook is het zo dat ik altijd en ook echt altijd aan school denk, maar gewoon niks doe! dat bezorgt mij nog meeer stress.

Ik vergooi mijn leven gewoon op deze manier, maar verandering aanbrengen lukt me ook niet.

Wie heeft dit ook of heeft tips voor mij?

28-11-2009, 18:31


Neem je boeken mee naar een leuke cafe waar je lekker kunt lunchen. Op den duur ga je je vervelen en toch maar in je boeken bladeren.

28-11-2009, 18:50

Citaat door Figurante:
Neem je boeken mee naar een leuke cafe waar je lekker kunt lunchen. Op den duur ga je je vervelen en toch maar in je boeken bladeren.


Dit doe ik meestal ook.
Ik ben ook vaak in de bieb en word heel enthousiast om Te gaan lezen en denk im eerst iets voor school doen en dan pas een leuk boek lezen.

28-11-2009, 22:51
Stel een doel voor jezelf. Gewoon op korte termijn niet gelijk de toekomst er bij betrekken. Dus bijv. naar de film gaan omdat je je huiswerk hebt gedaan. Dus verlangen naar iets wat pas na het huiswerk maken mag. Wees creatief, een film is misschien cliché dus het kan ook gewoon een cake bakken zijn of jezelf op iets anders trakteren. Veel succes!

28-11-2009, 23:31


prioriteiten stellen dame

29-11-2009, 00:05
Je kan proberen om met een klasgenoot samen te gaan leren. Dat zal jullie beiden motiveren om door te gaan en jullie kunnen elkaar overhoren / over de stof hebben. Dat brengt het ook meer tot leven en zorgt dat je het onthoudt!

succes

29-11-2009, 12:00

Citaat door Dina_D:
Dit doe ik meestal ook.
Ik ben ook vaak in de bieb en word heel enthousiast om Te gaan lezen en denk im eerst iets voor school doen en dan pas een leuk boek lezen.



Ik ging weleens naar de bibliotheek, alleen bij ons is het luidruchtig.
Heel dom gebouw is het. Je hebt zeg maar de tweede verdieping waar mensen kunnen studeren, alleen hebben ze een grote opening gelaten tussen de twee verdiepingen waardoor je al het lawaai van beneden hoort. Kinderen die huilen en baliemedewerkers die hard praten....

ik werd er niet goed van vorige keer. Plus ze hebben geen draadloos internet daarzo.

Op school kan ik best leren in de mediatheek, maar toch ga ik steeds denken aan thuis en dan denk ik ik ga naar huis om te slapen.

misschien ben ik depressief?

29-11-2009, 12:01

Citaat door Moslimaatje_L:
prioriteiten stellen dame



Hoe stel je prioriteiten.
Ik wil namelijk heeeeel veel dingen doen, alleen kom ik nergens aan toe...

29-11-2009, 12:02

Citaat door goodgirl:
Stel een doel voor jezelf. Gewoon op korte termijn niet gelijk de toekomst er bij betrekken. Dus bijv. naar de film gaan omdat je je huiswerk hebt gedaan. Dus verlangen naar iets wat pas na het huiswerk maken mag. Wees creatief, een film is misschien cliché dus het kan ook gewoon een cake bakken zijn of jezelf op iets anders trakteren. Veel succes!



Dank je voor de goede tip!
Gaat me denk ik een stuk meer rust geven.

29-11-2009, 12:07

Citaat door babydoll:
Ik vind het zo lastig om te beginnen aan mijn huiswerk of op tijd te beginnen. Vooral als het thuis niet goed gaat, heb ik de neiging om te stoppen met mijn studie.

Ik kan zo slecht tegen stress en dan voel ik me ook ziek/ oververmoeid als ik op laatste moment moet leren. Ook is het zo dat ik altijd en ook echt altijd aan school denk, maar gewoon niks doe! dat bezorgt mij nog meeer stress.

Ik vergooi mijn leven gewoon op deze manier, maar verandering aanbrengen lukt me ook niet.

Wie heeft dit ook of heeft tips voor mij?


Niet teveel denken, maar gewoon doen.

Je wilt je studie halen, dus dan moet je ook gewoon inzet tonen.

Je kunt erover praten wat je wilt, maar zonder te doen kom je er niet.

29-11-2009, 13:06
ik deed ook nooit wat op gegeven moment maakte ik alles op school tijdens de lessen,tussen uurtjes of zelfs na school want als ik thuis zo komen ga ik gelijk naar buiten

het geeft wel een fijn gevoel als ik dan klaar ben of iets moet afmaken dan deed ik het wel thuis