Bekijk volle/desktop versie : drop alle tips betreft bezuinigen



28-11-2009, 11:09
Ik zal alvast beginnen:

Slimme supermarktbesparingen

Je komt er dagelijks en dus kun je er ook dagelijks besparen. Maar let eens op de vijf punten hieronder. Pas je ze ook allemaal toe?

De A-merken staan bij de gemiddelde Nederlander meestal op ooghoogte. Maar een huismerk kan vaak net zo goed zijn, alleen moet je het wel zien staan. Door wat lager in het schap te kijken kom je soms tot verrassende conclusies.


Dat aloude boodschappenlijstje staat misschien ouderwets, maar het blijft heel praktisch. Leg een kladblok in de keuken en noteer wanneer iets op is. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan. Maar houd je in de supermarkt ook strikt aan het lijstje.


Ga nooit met een lege maag naar de supermarkt, want dan is het moeilijk de verlokkingen te weerstaan. Je boodschappenmandje raakt vast voller met tussendoortjes dan dat je van plan was!


Aanbiedingen zijn pas aanbiedingen als het om producten gaat, die je anders ook zou kopen. Vraag je dus af of je het anders ook gekocht zou hebben. Als het antwoord ja is, sla dan desnoods meteen een voorraadje in.


Kortingen moeten door iemand betaald worden. Helaas is het zo dat de financiering ervan voor de rekening komt van diegenen die géén gebruik maken van kortingskaarten. Trek daarom dus altijd je bonuskaart!

14-02-2010, 15:21


Up

14-02-2010, 15:24
Het lukt mij echt niet om te bezuinigen op boodschappen, ik ga bijna elke dag langs de supermakt, na het werk, dan denk ik vooral: snel kopen wat ik nodig heb en kijk nauwelijks naar de prijzen.

14-02-2010, 15:28

Citaat door juf.:
Het lukt mij echt niet om te bezuinigen op boodschappen, ik ga bijna elke dag langs de supermakt, na het werk, dan denk ik vooral: snel kopen wat ik nodig heb en kijk nauwelijks naar de prijzen.


Dan heb je het waarschijnlijk ook niet nodig om te bezuinigen

14-02-2010, 15:31


Wat ook zou helpen is een dinerlijst maken elke zondag...van wat je gaat koken voor de hele week....zodat je alles ook echt gaat gebruiken....

ik heb deze tip pas gekregen om andere redenen, ik weet nooit wat ik moet koken

14-02-2010, 15:34
Stoppen met snoepen fatso.

14-02-2010, 16:59

Citaat door nadiak:
Dan heb je het waarschijnlijk ook niet nodig om te bezuinigen


AL hamdoelilah, maar geld verspillen hoef ook niet, wat ik een tijdje heb gedaan is een aparte rekening voor de boodschappen, met een bepaalde bedrag per week, als er wat over is kon ik het aan iets leuks uitgeven, als het op was moest ik maar wachten tot de volgende week.