Bekijk volle/desktop versie : driftige zoontje



27-11-2009, 22:59
salaam alaikum dames..


wie heeft hier ervaring mee..

mijn zoontje van anderhalf jaar is de laatste tijd zoooo driftig.. huilen om alles... en als hij zijn zin niet krijgt dan slaat hij zelfs zijn hoofd tegen de muur en zichzelf pijn doen.. ik weet echt niet wat ik moet doen..
en hij is zo ontroostbaar.. dat is zo vermoeiend.. ik ga ook nergens meer heen want het is toch altijd een hele gedoe en geschreeuw.. hij pakt alles van iedereen af en niemand mag zijn spullen aanraken..

wie heeft dit ook en hoe gaan jullie hiermee om mama's

dank jullie wel ....

27-11-2009, 23:03


Groeien ze over heen (insha'Allah)
Mijn zoontje is ook anderhalf..
En hij gooit met borden, slaat mij als die iets niet mag.. Gaat met zn eten of drinken gooien en daarbij gillen, schreeuwen, huilen..
Zijn zus van 4 mag nergens mee spelen, maar hij pikt alles van haar

Gewoon rustig blijven.. Consequent blijven met straffen.
Ik heb een stouthoekje..
En als hij te extreem wordt met zijn woede, dan gaat die daar ff afkoelen.. Dat lijkt hij zelf ook wel prettig te vinden, want hij huilt even in zijn hoekje en dan is het over

Mn dochter was van haar 1½ tot haar 3e heel vaak zo.. Nu ze 4 is en op school zit is het elhamdoullilah helemaal verdwenen

27-11-2009, 23:06
klinkt als heel verwend gedrag

geen aandacht geven en als je hem wel aandacht geeft dan met een minuutje in de hoek. loopt ie weg van de hoek? terugzetten. de eerste keer duurt dit gerust een half uur tot ie begrijpt wat het inhoudt.

consequent zijn is heel belangrijk. niet de ene keer hem emotioneel tegemoet komen waarom hij zo doet en en ander bozer worden dan hij al is

27-11-2009, 23:07

Citaat door Maryam__:
Groeien ze over heen (insha'Allah)
Mijn zoontje is ook anderhalf..
[B]En hij gooit met borden, slaat mij als die iets niet mag.. Gaat met zn eten of drinken gooien en daarbij gillen, schreeuwen, huilen..Zijn zus van 4 mag nergens mee spelen, maar hij pikt alles van haar

Gewoon rustig blijven.. Consequent blijven met straffen.
Ik heb een stouthoekje..
En als hij te extreem wordt met zijn woede, dan gaat die daar ff afkoelen.. Dat lijkt hij zelf ook wel prettig te vinden, want hij huilt even in zijn hoekje en dan is het over

Mn dochter was van haar 1½ tot haar 3e heel vaak zo.. Nu ze 4 is en op school zit is het elhamdoullilah helemaal verdwenen[/B]



da's wel heel erg!

27-11-2009, 23:25


lrijgen ze te veel kleurstoffen binnen ?

moeten jullie ook echt mee oppassen.

27-11-2009, 23:28
met name groen zeker..

27-11-2009, 23:36
onder andere...

27-11-2009, 23:37
kleurstoffen... waar hebben jullie het over????


ik weet het niet hor... hoop dat hij gauw wat rustiger wordt... hij was de ideale baby tot 1 jaar....
compleet veranderd... wat een fase zeg....

27-11-2009, 23:39

Citaat door maaltje:
da's wel heel erg!


Het is ook een kleine terrorist hoor...
Je heb veel sabr nodig..
Enige wat het makkelijk maakt.. Is dat hij heeeeeeel lief is daarna, knuffel geven enz..
Hij is ook heel snel het woordje nee gaan leren..
Maar al is hij pas 1½ jaar..
Ik straf hem wel...

Mijn dochter had zulke aanvallen, maar niks kreeg haar rustig, totdat haar bui voorbij was..
Ik heb haar zelfs een paar keer aan dr haren moeten trekken astagfirullah..
Anders liet ze zich van de trap vallen, of rende ze de straat op
En mijn zoontje zet je even apart en spreek je streng toe en dan is het weer een vrolijke jongen (terwijl ik de scherven opruim :moe

Sabr, sabr.. Daarom krijgen moeders zoveel hassanaats...Elhamdoullilah

27-11-2009, 23:42

Citaat door bolletje14:
kleurstoffen... waar hebben jullie het over????


ik weet het niet hor... hoop dat hij gauw wat rustiger wordt... hij was de ideale baby tot 1 jaar....
compleet veranderd... wat een fase zeg....

kinderen maken nu eenmaal groeispurten, mentaal of fysiek

hij verlegt zijn grenzen en bekijkt hoe ver hij kan gaan

27-11-2009, 23:45

Citaat door noona:
kinderen maken nu eenmaal groeispurten, mentaal of fysiek

hij verlegt zijn grenzen en bekijkt hoe ver hij kan gaan


Klopt helemaal

27-11-2009, 23:53

Citaat door Maryam__:
Het is ook een kleine terrorist hoor...
Je heb veel sabr nodig..
Enige wat het makkelijk maakt.. Is dat hij heeeeeeel lief is daarna, knuffel geven enz..
Hij is ook heel snel het woordje nee gaan leren..
Maar al is hij pas 1½ jaar..
Ik straf hem wel...

Mijn dochter had zulke aanvallen, maar niks kreeg haar rustig, totdat haar bui voorbij was..
Ik heb haar zelfs een paar keer aan dr haren moeten trekken astagfirullah..
Anders liet ze zich van de trap vallen, of rende ze de straat op
En mijn zoontje zet je even apart en spreek je streng toe en dan is het weer een vrolijke jongen (terwijl ik de scherven opruim :moe

Sabr, sabr.. Daarom krijgen moeders zoveel hassanaats...Elhamdoullilah



Lijkt erop alsof hij jou bespeelt. Laat je niet inpalmen door zijn tijdelijke liefigheid (knuffels etc).

28-11-2009, 00:15



Citaat door maaltje:
Lijkt erop alsof hij jou bespeelt. Laat je niet inpalmen door zijn tijdelijke liefigheid (knuffels etc).


Nee, doe ik ook niet.. Wel als hij uit zijn hoekje komt..
Dan heeft hij de kans om goed te maken..

Maarja rond die leeftijd blijven ze uitproberen, goedmaken, weer wat anders uitvreten, weer liefjes lachjes..

Hij heeft er nu een week of 4 echt last van.. Maar het begint nu al iets minder lang te duren..
En qua samen spelen met zijn zus probeer ik een oplossing te zoeken..

Hij is gek op zijn loopauto.. En als zijn zus er al naar kijkt gaat hij gillen en schreeuwen.. Maar ik zeg bijvoorbeeld sinds 2 dagen, Redouan, doe maar treintje.. En dan gaat hij die auto met haar duwen en dan spelen ze samen..

Daarin is hij dus wel makkelijker.. Maar het heeft wel even geduurd voordat ik de juiste manier had om met die buien om te gaan..