Bekijk volle/desktop versie : De ongelovigen en (veel) moslims beginnen steeds meer op elkaar te lijken ...



26-11-2009, 21:43

We bidden beiden niet ...
We geven geen geld weg aan de armen ...
We leven bij elkaar ...
We kleden onszelf hetzelfde ...
We praten op dezelfde wijze ..
We hebben dezelfde doelen ...
We denken hetzelfde ..
...
..
.

26-11-2009, 21:49



Citaat door Youhalal:

We bidden beiden niet ...
We geven geen geld weg aan de armen ...
We leven bij elkaar ...
We kleden onszelf hetzelfde ...
We praten op dezelfde wijze ..
We hebben dezelfde doelen ...
We denken hetzelfde ..
...
..
.


Alleen God kan daadwerkelijk in het hart van ieder mens kijken, een ander mens kan dat niet ...

26-11-2009, 21:51

Citaat door Youhalal:

We bidden beiden niet ...
We geven geen geld weg aan de armen ...
We leven bij elkaar ...
We kleden onszelf hetzelfde ...
We praten op dezelfde wijze ..
We hebben dezelfde doelen ...
We denken hetzelfde ..
.

We oordelen over anderen zonder naar ons zelf te kijken..
...
..

27-11-2009, 22:19

Citaat door el_mar:
Alleen God kan daadwerkelijk in het hart van ieder mens kijken, een ander mens kan dat niet ...



Dat klopt.
Maar wat wil je daar precies mee zeggen ?

27-11-2009, 22:22



Citaat door Youhalal:
Dat klopt.
Maar wat wil je daar precies mee zeggen ?


men 3ashara 9awman 40 yawman asba7a minhoem....

27-11-2009, 22:25

Citaat door Besbousa:
We oordelen over anderen zonder naar ons zelf te kijken..
...
..



Dat gebeurd ook steeds vaker terwijl de volgorde het volgende hoort te zijn:

weten > zelf doen > andere uitnodigen hetzelfde te doen> geduld ermee hebben

Bijvoorbeeld:
Weten dat ik 5 moet bidden van Allah swt de verhevenen > zelf 5x per dag bidden > andere uitnodigen ook 5x per dag te bidden > geduld ermee hebben

27-11-2009, 22:40

Citaat door Youhalal:

We bidden beiden niet ...
We geven geen geld weg aan de armen ...
Dat doen ongelovigen wel hoor.

27-11-2009, 22:42

Citaat door Youhalal:
Dat klopt.
Maar wat wil je daar precies mee zeggen ?


Ik heb de indruk dat je nogal generaliseert maar dat is menselijk.
Uiteindelijk kan alleen God in het hart van een individu kijken een ander mens kan dat niet (ook al denkt hij/zij vaak dat te kunnen)

Ik ga er even van uit dat je met "ongelovigen" ook Christenen bedoelt

We bidden beiden niet ...

generalisatie

We geven geen geld weg aan de armen ...

generalisatie

We leven bij elkaar ...

we leven allemaal met elkaar op deze wereld, mogen we geen contact met elkaar hebben? Moet een Moslim zich isoleren?

We kleden onszelf hetzelfde ...

ieder mens kleedt zich anders

We praten op dezelfde wijze ..

generalisatie

We hebben dezelfde doelen ...

mijn doel is vrede, jouw doel ook?

We denken hetzelfde ..

niemand kan volledig in het hoofd van een ander mens kijken behalve God, ben jij God?

misschien ben ik zo duidelijker met wat ik bedoel?

27-11-2009, 22:49

Citaat door Tiberius:
Dat doen ongelovigen wel hoor.



details:
- 5x per dag bidden conform de vastgestelde tijden en wijze.
- Ieder jaar, 2.5% van zijn (onverteerd) vermogen geven aan de armen.

27-11-2009, 22:55

Citaat door Youhalal:
details:
- Ieder jaar, 2.5% van zijn (onverteerd) vermogen geven aan de armen.



hmmmm... of moslims zijn erg arm... of ze doen dit niet.

want 1,3 miljard moslims a 2,5% onverteerd vermogen zou toch zeer duidelijk zichtbaar moeten zijn onder de arme delen van de wereldbevolking, denk je niet?


realiteit is dat westerse samenlevingen veel en veel meer bijdragen aan allerlei armenhulp, ontwikkelingshulp etc etc

27-11-2009, 23:03

Citaat door el_mar:
Ik heb de indruk dat je nogal generaliseert maar dat is menselijk.
Uiteindelijk kan alleen God in het hart van een individu kijken een ander mens kan dat niet (ook al denkt hij/zij vaak dat te kunnen)


[ik generaliseer in enige mate, uitzonderingen zijn er altijd]


Ik ga er even van uit dat je met "ongelovigen" ook Christenen bedoelt

[klopt]

We bidden beiden niet ...

generalisatie

[zie de eerder genoemde details]

We geven geen geld weg aan de armen ...

generalisatie

[zie de eerder genoemde details]

We leven bij elkaar ...

we leven allemaal met elkaar op deze wereld, mogen we geen contact met elkaar hebben? Moet een Moslim zich isoleren?


[Wereld, klopt maar op kleinere schaal is het wenselijker voor moslims om in een land te wonen naar zijn overtuiging en zichzelf niet te plaatsen in een omgeving waar mensen leven die niet dezelfde overtuiging hebben]

We kleden onszelf hetzelfde ...

ieder mens kleedt zich anders

[moslims kleden zich zoals ongelovigen, bijvoorbeeld de vrouwen die laten zien wat niet gepast is, overeenkomstig met de niet-gelovigen.]

We praten op dezelfde wijze ..

generalisatie

[We praten dezelfde taal en op dezelfde wijze (roddelen, liegen, grof taalgebruik etc)

We hebben dezelfde doelen ...

mijn doel is vrede, jouw doel ook?

[Mijn doel is insha'allah het zo goed mogelijk aanbidden van Allah om vervolgens naar het paradijs te gaan, mijn doel is niet beperkt tot dat alleen, het is een onderdeel van.]

We denken hetzelfde ..

niemand kan volledig in het hoofd van een ander mens kijken behalve God, ben jij God?

[Nee, maar we denken wel steeds meer in 1 lijn. Om een voorbeeld te noemen we vinden het niet bidden 5 maal per dag/het staan 5 maal per dag in gebed voor de meest verhevene, degene die ons heeft geschapen, steeds normaler conform de leefstijl van de ongelovigen.]

misschien ben ik zo duidelijker met wat ik bedoel?



[ik ben rood]

27-11-2009, 23:07

Citaat door Emeth:
hmmmm... of moslims zijn erg arm... of ze doen dit niet.

want 1,3 miljard moslims a 2,5% overteerd vermogen zou toch zeer duidelijk zichtbaar moeten zijn onder de arme delen van de wereldbevolking, denk je niet?


realiteit is dat westerse samenlevingen veel en veel meer bijdragen aan allerlei armenhulp, ontwikkelingshulp etc etc



zie nogmaals de titel van deze topic:

De ongelovigen en (veel) moslims beginnen steeds meer op elkaar te lijken ...

'en wie meer bijdraagt is uiteraard afhankelijk van de draagkracht / persoonlijk uitgave aan armen [ in moslim landen zoals marokko worden deze uitgave niet of nauwelijks geregistreerd] dus kunnen we daar beiden niets over zeggen.

het punt is moslims doen het steeds minder 2.5% uitgeven.. het probleem dat ik dus wil aankaarten ..... terwijl ons geloof ons dat verplicht indien we daartoe instaat zijn

27-11-2009, 23:17



Citaat door Youhalal:
[ik ben rood]


ok


Citaat:
[ik generaliseer in enige mate, uitzonderingen zijn er altijd]
Ik vind dat je gigantisch generaliseert
dus bij uitzondering kan jij wel in het hart van een individu kijken?



Citaat:
[zie de eerder genoemde details]
welke?


Citaat:
[zie de eerder genoemde details]
welke?



Citaat:
[Wereld, klopt maar op kleinere schaal is het wenselijker voor moslims om in een land te wonen naar zijn overtuiging en zichzelf niet te plaatsen in een omgeving waar mensen leven die niet dezelfde overtuiging hebben]
dus moeten alle Moslims het land uit? en waar moeten ze dan heen en hoe ga je die massale verhuizing regelen?
En zolang je hier toch nog woont, kunnen we het dan niet gewoon gezellig met elkaar hebben?


Citaat:
[moslims kleden zich zoals ongelovigen, bijvoorbeeld de vrouwen die laten zien wat niet gepast is, overeenkomstig met de niet-gelovigen.]
een Christen (die je dus ook bedoelt) dient zich vanuit mijn Geloofsopvatting gezien gepast (wat in een bepaalde cultuur gepast is) te kleden, dus ik snap het niet.
Loopt iedere andersgelovige halfbloot over straat?



Citaat:
[We praten dezelfde taal en op dezelfde wijze (roddelen, liegen, grof taalgebruik etc)
dus alle niet-Moslims roddelen liegen en gebruiken grof taalgebruik? Is dat niet generaliserend?


Citaat:
[Mijn doel is insha'allah het zo goed mogelijk aanbidden van Allah om vervolgens naar het paradijs te gaan, mijn doel is niet beperkt tot dat alleen, het is een onderdeel van.]
mijn doel blijft vrede


Citaat:
[Nee, maar we denken wel steeds meer in 1 lijn. Om een voorbeeld te noemen we vinden het niet bidden 5 maal per dag/het staan 5 maal per dag in gebed voor de meest verhevene, degene die ons heeft geschapen, steeds normaler conform de leefstijl van de ongelovigen.]
weet jij hoeveel ik bid als "ongelovige" (in jouw ogen dan)? Misschien wel meer dan 5x per dag ...

misschien ben ik zo duidelijker met wat ik bedoel met generalisatie?

Alle niet-Moslims over 1 kam scheren is de makkelijkste en simpelste weg die velen blijkbaar volgen, maar ook heel kortzichtig, dat wil ik alleen maar laten zien

Je kennelijke zienswijze over Moslims in het algemeen die je hier laat zien daar blijf ik buiten, daar kun je eventueel zelf over nadenken

Ik heb een totaal andere indruk van de Moslims die ik ken dan de indruk die jij hier geeft ten opzichte van dit soort zaken, dat wil ik wel zeggen

27-11-2009, 23:47
Abdeljalil Abo Aymen - Het gedrag van de Moslim.
http://www.zoubida.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=116:n ederlands-abdeljalil-abo-aymen&catid=13:lezingen&Itemid=36

28-11-2009, 00:34

Citaat door Youhalal:
details:
- 5x per dag bidden conform de vastgestelde tijden en wijze.
- Ieder jaar, 2.5% van zijn (onverteerd) vermogen geven aan de armen.
Mensen merken weinig van bidden. En die 2.5% zijn niet indrukwekkend.