Bekijk volle/desktop versie : Wat gaan jullie doen met 'Eid?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

26-11-2009, 14:07
Salaam alaikum,

[SIZE="3"]Wat gaan jullie doen met 'Eid?[/SIZE]


Ik ben zeer benieuwd hoe jullie deze dag (na het 'Eid-gebed)zullen doorbrengen:

Afgeraden zaken:(De Don'ts)


Naar de bioscoop.

Een geplande dansfeest.

Door het centrum zwerven,en veel geld verspillen.

Op straat staan met vrienden/vriendinnen.


Enzovoort.


Aanbevolen zaken (De Do's)


Gezellig samen thuis met je familieleden doorbrengen,
blijf bij je vader en moeder,broers en zussen enz.

Maak er een leuke dag van deel presentjes uit.

Doe iets leuks samen.

Vergeet niet je gebeden te verrichten.

Maak een paar smeekbeden en gedenk Allah

Enzovoort.


Zie: http://www.soennah.com/content/view/516/49/

26-11-2009, 14:48


De dag met lemsemen en thee beginnen, awalan. Dan zien we wel.

26-11-2009, 14:55
Assalaamoe3leikoem,

Ik ga voor de aanbevolen zaken.

Met mijn familie en een horde kleinkinderen van mijn ouders, 24 om precies te zijn doorbrengen.

26-11-2009, 19:58
Assallaamu'alaykum

Dus eerst Ied gebed in moskee verrichten ishaAllaah. Dan thuis chfendj met thee (jah ti'ifien is ook wel interessant) en dan amusteren inshaAllaah met mijn nichtjes en neefjes. MashaAllaah ik heb er 12. De 12de is gisteren geboren. Hij heet Muhemmed, is dat niet schattig???!!!

Wassallaamu 'alaykum

26-11-2009, 20:06


Wat denk je? Met mede zusters en broeders bioscopen op stelten zetten zoals elke jaar

taqabal allah miena wa minkoem.

26-11-2009, 20:10
Meestal komen mijn Moslimburen langs met heerlijk eten en verder zie ik wel of ik nog iets doe met mijn Moslimvrienden, over het algemeen zijn die dan ook druk met eigen familie etc. dat is logisch maar we zien wel.

26-11-2009, 20:13

Citaat door AmmatoelAziz:
Assalaamoe3leikoem,

Ik ga voor de aanbevolen zaken.

Met mijn familie en een horde kleinkinderen van mijn ouders, 24 om precies te zijn doorbrengen.



Tbarkellah, een grote familie dus! Dat is echt leuk op zo'n feestdagen!!

Helaas hebben wij geen grote familie, maar we komen wel weer met z'n alle, bij elkaar.
Haha.. Dit jaar gaan we surprise houden, en ik had voor mijn neefjes, nichten, tantes etc. een Islam quiz gemaakt
Dan leren we tenminste wat op deze geweldige dag!
Ben benieuwd hoe het zal gaan worden, maar ik heb vertrouwen in Allah swt.

26-11-2009, 20:16

Citaat door Lieveling__:
Niks.


Hoezo niks lieve zuster?

26-11-2009, 20:16
eerst bidden... Daarna gaan we eten, en eten.. En nog meer eten haha.. Niks bijzonders, gewoon met de familie met zn alle thuis gezellig doen

26-11-2009, 20:18

Citaat door Besbousa:
eerst bidden... Daarna gaan we eten, en eten.. En nog meer eten haha.. Niks bijzonders, gewoon met de familie met zn alle thuis gezellig doen



Met familie samen komen is opzich wel iets bijzonders, genieten van elkaars aanwezigheid en sfeer!


26-11-2009, 20:20

Citaat door Amra:
Met familie samen komen is opzich wel iets bijzonders, genieten van elkaars aanwezigheid en sfeer!



Ja precies! Gebeurt niet zo vaak dat iedereen bij elkaar zit bij ons, dus daar moet je de vruchten van plukken he!

En jij wat ga jij doen?

26-11-2009, 20:33

Citaat door Besbousa:
Ja precies! Gebeurt niet zo vaak dat iedereen bij elkaar zit bij ons, dus daar moet je de vruchten van plukken he!

En jij wat ga jij doen?


Daarom
Insh'allah naar moskee, dan naar huis, en alles voorbereiden voor familieleden/kennissen/buren die komen.

Insh'allah

26-11-2009, 20:47



Citaat door Sagesse:
Tbarkellah, een grote familie dus! Dat is echt leuk op zo'n feestdagen!!

Helaas hebben wij geen grote familie, maar we komen wel weer met z'n alle, bij elkaar.
Haha.. Dit jaar gaan we surprise houden, en ik had voor mijn neefjes, nichten, tantes etc. een Islam quiz gemaakt
Dan leren we tenminste wat op deze geweldige dag!
Ben benieuwd hoe het zal gaan worden, maar ik heb vertrouwen in Allah swt.


Jawel het is wel leuk hoor, maar soms ewetchma ino sbo3loyen ie7amoschen of i7enszjaan hoe je ze ook wilt noemen : )

Wat leuk dat hebben wij ook wel eens gedaan maar dat werd echt rwiena dus dat gebeurd vanaf nu thuis bij mama en papa.

Klopt, nou meid een gezegende dag toegewenst!

26-11-2009, 20:52

Citaat door AmmatoelAziz:
Assalaamoe3leikoem,

Ik ga voor de aanbevolen zaken.

Met mijn familie en een horde kleinkinderen van mijn ouders, 24 om precies te zijn doorbrengen.


mag ik je alvast voor morgen veel sterkte toewensen?

26-11-2009, 20:53

Citaat door AmmatoelAziz:
Jawel het is wel leuk hoor, maar soms ewetchma ino sbo3loyen ie7amoschen of i7enszjaan hoe je ze ook wilt noemen : )

Wat leuk dat hebben wij ook wel eens gedaan maar dat werd echt rwiena dus dat gebeurd vanaf nu thuis bij mama en papa.

Klopt, nou meid een gezegende dag toegewenst!




haha nishan, ewa sbar weha..

Barakaloufik oughti!
Wens jou ook een gezegende en liefdevolle dag toe!

Pagina's : [1] 2 3 4 5