Bekijk volle/desktop versie : Moslims verzamelen vlees voor voedselbanken



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

25-11-2009, 12:15

Citaat:
Moslims geven vlees aan voedselbank

Moslims in ons land vieren binnenkort het Offerfeest. Belangrijke traditie daarbij is dat ze een schaap ritueel slachten. Moskeeën willen een deel van het vlees aan de voedselbanken geven.

Ze hopen op die manier een steentje bij te dragen aan de armoedebestrijding. Verder willen moslims laten zien dat het Offerfeest er voor iedereen is. Het vlees wordt in 20 steden ingezameld.

Het Offerfeest is samen met het Suikerfeest een van de belangrijkste islamitische happenings. Het wordt gevierd aan het eind van bedevaart naar Mekka, ook wel bekend als de Hadj.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/binnenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/11_november/25/binnenland/moslims-geven-vlees-aan-voedselbank.xml
Ik hoorde net op de radio, dat moskeeën een deel van het slachtvlees inzamelen, om die te geven aan de voedselbanken in Nederland.




25-11-2009, 12:17



Citaat door sensini:
Ik hoorde net op de radio, dat moskeeën een deel van het slachtvlees inzamelen, om die te geven aan de voedselbanken in Nederland.





25-11-2009, 12:45
weet iemand misschien waar ze vlees verzamelen?

25-11-2009, 13:01
Bij ons word het gegeven aan het asielzoekerscentrum elk jaar, wordt in de moskee netjes in zakjes verdeeld hoeven ze het daar niet te doen.

25-11-2009, 13:02


Heeeeee!! Die moslims zijn helemaal niet zo rot als we dachten?

Misschien zijn wij wel diegene die rot zijn?


Ik hoor die Nederlanders al denken

25-11-2009, 13:04

Citaat door deVerdeler:




Citaat door Zusterke:
Bij ons word het gegeven aan het asielzoekerscentrum elk jaar, wordt in de moskee netjes in zakjes verdeeld hoeven ze het daar niet te doen.


Ik vind het echt super! In het dorpje waar ik woon, zijn ze nog niet zover. Ik ga het mijn ouders vanavond vertellen


Citaat door oumsarah:
weet iemand misschien waar ze vlees verzamelen?

Ik zou het niet weten.

25-11-2009, 13:07
Goed initiatief

Blijf het wel belachelijk vinden dat er voedselbanken zijn in Nederland. Er is hier zat geld om iedereen een menswaardig bestaan te geven, maar helaas spendeert men dat geld liever aan zinloze oorlogen en andere idiote projecten in plaats van aan de mensen die het moeilijk hebben. Want die zijn er gewoon, wat er ook gezegd wordt.

25-11-2009, 13:07
Goede actie!

25-11-2009, 13:09

Citaat door sensini:



Ik vind het echt super! In het dorpje waar ik woon, zijn ze nog niet zover. Ik ga het mijn ouders vanavond vertellen


Ik zou het niet weten.



ja, ook met de andere ied, krijgen ze daar shoarmaschotels enz. binnen no time op . en blij dat ze zijn.

in de buurt van de moskee gaan ze huizen langs om koekjes ui te delen, alleen niet iedereen neemt het aan.

25-11-2009, 13:11
De echte dierenliefhebbers zullen niet blij zijn met vlees van dieren die op die barbaarse wijze werden geslacht.

25-11-2009, 13:16

Citaat door Eekhoorn:
Goede actie!




Citaat door Pleeborstel:
Goed initiatief

Blijf het wel belachelijk vinden dat er voedselbanken zijn in Nederland. Er is hier zat geld om iedereen een menswaardig bestaan te geven, maar helaas spendeert men dat geld liever aan zinloze oorlogen en andere idiote projecten in plaats van aan de mensen die het moeilijk hebben. Want die zijn er gewoon, wat er ook gezegd wordt.


Inderdaad
Ik zie dat je uit Utrecht komt, ik was daar een paar maanden terug wat gaan eten. Ik schrok me rot toen ik een vrouw bedelend binnen zag lopen.


Citaat door Freeze:
Heeeeee!! Die moslims zijn helemaal niet zo rot als we dachten?

Misschien zijn wij wel diegene die rot zijn?


Ik hoor die Nederlanders al denken


Als het om eten gaat, zijn ze altijd blij.

25-11-2009, 13:41

Citaat door Mocrocker:
Dieven hebben opnieuw schapen gestolen

Gisternamiddag zijn op verschillende plaatsen nog schapen gestolen. Onbekenden stalen 4 schapen uit een weide in Borsbeke, een deelgemeente van Herzele. En in Zwalm werden 2 schapen gestolen.

Eerder in het weekend waren al 12 schapen gestolen in Gentbrugge. Volgens het parket van Gent kan de diefstal te maken hebben met het islamitische Offerfeest, dat vrijdag gevierd wordt. Dan worden traditiegetrouw schapen geslacht.

Elk jaar worden in die periode heel wat schapen gestolen. Begin deze maand werden in Sint-Katelijne-Waver, in Antwerpen, ook al 23 schapen gestolen.


jaja tuurlijk zal zeker pvvers en vlaamsbelang--aanhangers zijn om moslims in een kwaad daglicht te zetten........zolang er geen bewijzen zijn.....geloof ik er geen moer van

25-11-2009, 13:42


ik zie die rasicten voor alles aan, kijk maar hoe ze hier de hele dag rondhangen!

25-11-2009, 13:42
Mocrocker raar wijf dat je bent, van elk positief punt in de islam probeer je er iets slechts van te maken, om zo te blijven geloven in je domme gedachtes de o zo slechte islam.

Als er rond deze tijd snoep wordt gestolen of geschenkjes etc. komt het vast ook door offerfeest of niet, want dat wordt er dan ook gegeten en geven.

Zoek een leven klein kind

25-11-2009, 13:49

Citaat door ukkepuk25:
De echte dierenliefhebbers zullen niet blij zijn met vlees van dieren die op die barbaarse wijze werden geslacht.

Ja, maar het is niet anders..


Citaat door soigneur:
hier alvast een arme , ik ken wel wat vlees gebruiken , nu nog inzamelen voor grote vrieskist bij mij thuis

hahaha, komt eraan!




Citaat door Zusterke:
ja, ook met de andere ied, krijgen ze daar shoarmaschotels enz. binnen no time op . en blij dat ze zijn.

in de buurt van de moskee gaan ze huizen langs om koekjes ui te delen, alleen niet iedereen neemt het aan.


Dat is hartstikke netjes!
Jammer dat ze het niet aannemen, het gaat ook om het idee.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6