Bekijk volle/desktop versie : Wie is er goed in.....



24-11-2009, 18:38
Nederlands/interviews voorbereiden??? I need help, een beetje... Als beloning kan ik enkel een groen puntje geven Ik moet een interview voorbereiden met vragen over de werkplaatsnormen etc. Ik heb al een aantal vragen, maar kom er nog een paar te kort, heb er 12 nodig. Iemand een idee?? Zelfs google helpt me niet.



10) Voorbereiden van een interview met een leidinggevende.

Onderwerpen: Werkplaatsnormen
Werkhouding
Werkdruk
Verzuimbeleid

De interviewvragen:

a) Ervaart u werkdruk binnen uw bedrijf?
b) Wat zijn volgens u de oorzaken van werkdruk binnen uw bedrijf?
c) Kunt u een aantal oplossingen noemen waarmee u de werkdruk terug wilt gaan dringen?
d) Wat zijn de belangrijkste eisen voor uw bedrijf om te voldoen aan de werkplaatsnormen?
e) Luistert u ook wel eens naar uw werknemers wat betreft hun mening over de werkplaatsnormen?
f) –
g) –
h) –
i) –
j) –
k) –
l) –


Oja als een vraag niet klopt, please tell me..... Nederlands is niet mijn sterkste vak...

24-11-2009, 18:51


Niemand? Het is echt niet zo dat ik lui ben, want dit is een onderdeel van een stuk dat ik moet uitwerken maar ik kom echt niet verder met die stomme vragen.

24-11-2009, 19:02
Heeft de heersende crisis gevolgen gehad voor de werkdruk binnen uw bedrijf? zo ja in welke zin?
Heeft u voorbeelden van situaties waarbij binnen uw bedrijf sprake was van een te hoge werkdruk? Hoe werd dit opgelost? Waar lag dit aan?
Hoe ziet het traject eruit voor een werknemer (en voor u als werkgever) wanneer iemand klaagt over een te hoge werkdruk?
Wat verstaat u zelf onder een te hoge werkdruk?

(gewoon een paar vragen die mij te binnen schieten in willekeurige volgorde, misschien heb je hier wat aan?)

24-11-2009, 19:05

Citaat door maaltje:
Heeft de heersende crisis gevolgen gehad voor de werkdruk binnen uw bedrijf? zo ja in welke zin?
Heeft u voorbeelden van situaties waarbij binnen uw bedrijf sprake was van een te hoge werkdruk? Hoe werd dit opgelost? Waar lag dit aan?
Hoe ziet het traject eruit voor een werknemer (en voor u als werkgever) wanneer iemand klaagt over een te hoge werkdruk?
Wat verstaat u zelf onder een te hoge werkdruk?

(gewoon een paar vragen die mij te binnen schieten in willekeurige volgorde, misschien heb je hier wat aan?)


Ja werkdruk is niet zo moeilijk, vandaar dat ik die ook als eerste had haha, ik zit meer met de werkplaatsnormen.

Vragen over de werkhouding heb ik nu inmiddels ook klaar.

Alvast een punjte voor jou

24-11-2009, 19:08



Citaat door Gypsymeid:
Ja werkdruk is niet zo moeilijk, vandaar dat ik die ook als eerste had haha, ik zit meer met de werkplaatsnormen.

Vragen over de werkhouding heb ik nu inmiddels ook klaar.

Alvast een punjte voor jou

Of er bijzondere voorschriften gelden?

Hoe is de toegankelijkheid voor minder validen binnen het bedrijf?

Hoe makkelijk is het verkrijgen van speciale hulpmiddelen?


Vaak klagen medewerkers over tl-verlichting. Hoe lost u dat op?

in hoeverre wordt er bij lichamelijke klachten contact opgezocht met arbo-arts, fysiotherapeut etc?

24-11-2009, 19:10
Ok thanks haha, zoals je kan zien niet mijn sterkste vak maar ik kan nu weer vooruit.

24-11-2009, 19:16

Citaat door Gypsymeid:
Ok thanks haha, zoals je kan zien niet mijn sterkste vak maar ik kan nu weer vooruit.



You're welcome. Gewoon beetje nadenken en dan kom je er wel. .

Had ik al de vraag gesteld of er speciale kledingvoorschriften gelden? (denk aan helmen, speciale beschermende kleding etc).

Sommige bedrijven hebben een computerprogramma om bij veel computerwerk te zorgen voor afwisseling, speciale oefeningen om RSI te voorkomen. Je kunt vragen in hoeverre dat bij hun wordt toegepast (voorzover het gaat om veel computerwerk).

24-11-2009, 19:26

Citaat door maaltje:
You're welcome. Gewoon beetje nadenken en dan kom je er wel. .

Had ik al de vraag gesteld of er speciale kledingvoorschriften gelden? (denk aan helmen, speciale beschermende kleding etc).

Sommige bedrijven hebben een computerprogramma om bij veel computerwerk te zorgen voor afwisseling, speciale oefeningen om RSI te voorkomen. Je kunt vragen in hoeverre dat bij hun wordt toegepast (voorzover het gaat om veel computerwerk).


Ja die vraag heb ik ook al, het gaat om een interview met een directeur van een bouwbedrijf zogenaamd dan, me oom zal de vragen beantwoorden:d

24-11-2009, 19:28

Citaat door Gypsymeid:
Ja die vraag heb ik ook al, het gaat om een interview met een directeur van een bouwbedrijf zogenaamd dan, me oom zal de vragen beantwoorden:d



Oki . Da's wel handig. Wat je ook kunt vragen is hoe de mensen worden getraind om de juiste houding aan te nemen (denk bijvoorbeeld dat men moet tillen vanuit de knieeen en dat soort dingen)

24-11-2009, 19:43

Citaat door maaltje:
Oki . Da's wel handig. Wat je ook kunt vragen is hoe de mensen worden getraind om de juiste houding aan te nemen (denk bijvoorbeeld dat men moet tillen vanuit de knieeen en dat soort dingen)


Dit zijn mijn vraagjes wat betreft de werkhouding. Beter dan dit kan ik niet.

- Geeft u uw werknemers voorlichting en instructies betreffende de werkhouding?
- Voorziet u uw werknemers van bepaalde hulpmiddelen om het werk wat ze doen te verlichten? Zo ja, om welke hulpmiddelen gaat het?

24-11-2009, 19:46

Citaat door Gypsymeid:
Dit zijn mijn vraagjes wat betreft de werkhouding. Beter dan dit kan ik niet.

- Geeft u uw werknemers voorlichting en instructies betreffende de werkhouding?
- Voorziet u uw werknemers van bepaalde hulpmiddelen om het werk wat ze doen te verlichten? Zo ja, om welke hulpmiddelen gaat het?



Netjes

24-11-2009, 20:00
Dti zijn mijn vragen tot nu, ik heb er nog 2 nodig

a) Heeft de heersende crisis gevolgen gehad voor de werkdruk binnen uw bedrijf? Zo ja, in welke zin?
b) Heeft u voorbeelden van situaties waarbij binnen uw bedrijf sprake was van een te hoge werkdruk? Waar lag dit aan?
c) Kunt u een aantal oplossingen noemen waarmee u de werkdruk wilt gaan verminderen?
d) Wat zijn de belangrijkste eisen voor een bouwplaats om te voldoen aan de werkplaatsnormen?
e) Luistert u ook wel eens naar uw werknemers wat betreft hun mening over de werkplaatsnormen?
f) Aan welke veiligheidsmaatregelen dienen uw werknemers zich te houden op de bouw?
g) Geeft u uw werknemers voorlichting en instructies betreffende de werkhouding?
h) Voorziet u uw werknemers van bepaalde hulpmiddelen om het werk wat ze doen te verlichten? Zo ja, om welke hulpmiddelen gaat het?
i) Hoe gaat u om met ziekteverzuim onder uw werknemers?
j) Op welke manier(en)heeft u getracht het ziekteverzuim onder uw werknemers te verlagen? Heeft het gewerkt?
k) –
l) –

24-11-2009, 20:11


Heeft u wel eens te maken gehad met gevallen waarbij ziekteverzuim een gevolg was van een te hoge werkdruk?