Bekijk volle/desktop versie : 'Dikke kinderen is mishandeling'



Pagina's : [1] 2 3

23-11-2009, 15:14
DEN HAAG - Volgens Paul Rosenmöller is er in bepaalde gevallen sprake van kindermishandeling als ouders hun kroost te veel laten eten en te weinig bewegen.



"Ouders die hun kinderen geen juiste balans tussen eten en energieverbruik aanbieden, nemen hun verantwoordelijkheid niet", zegt Rosenmöller, voorzitter van het Convenant overgewicht, tegen de Pers. "In individuele situaties komt kindermishandeling voor", verklaart de oud-politicus in een gesprek met de krant.

In Groot-Brittannië gebeurt het al regelmatig dat te dikke kinderen uit huis worden geplaatst.

Rosenmöller presenteert maandag in het ADO stadion in Den Haag het eindrapport van het Convenant overgewicht. Als voorzitter van het convenant overhandigt hij het rapport aan minister Ab Klink van Volksgezondheid.

De minister ondertekent daarna direct een nieuw convenant voor nog eens vijf jaar waarin de trend van overgewicht een halt moet worden toegeroepen. Maandag wordt ook duidelijk hoe de verschillende partijen die zich aan het convenant verbonden, hebben gepresteerd. Een van de doelen was om Nederlanders een gezondere leefstijl aan te meten.

Het Convenant overgewicht is een initiatief van voormalig minister Hans Hoogervorst (Volksgezondheid). Acht partijen uit het bedrijfsleven en het maatschappelijk veld deden mee om het toenemende aantal gevallen van overgewicht onder volwassenen en kinderen een halt toe te roepen. Twintig partijen hebben zich de afgelopen vijf jaar ingespannen om de gezonde keuze thuis, in de winkel, op school en op het werk makkelijk en aantrekkelijk te maken.


http://www.telegraaf.nl/binnenland/5393030/___Dikke_kinderen_is_mishandeling___.html?p=31,1

23-11-2009, 15:19



Citaat door moorkop:
Ben ik eens met Rosemuller.


het is een linkschmensch.

23-11-2009, 15:22
Supermarkt ketens hebben hier ook een grote verantwoordelijkheid in,.. Ze beginnen al in september met het verkopen van sinterklaas snoepgoed... Je kunt geen kind meer meenemen naar de winkel, of de helft van je kar zit vol met verdikkings etenswaren... Dus jah... Wie mishandelt de kinderen nou werkelijk??

23-11-2009, 15:23

Citaat door MrKarim:
Supermarkt ketens hebben hier ook een grote verantwoordelijkheid in,.. Ze beginnen al in september met het verkopen van sinterklaas snoepgoed... Je kunt geen kind meer meenemen naar de winkel, of de helft van je kar zit vol met verdikkings etenswaren... Dus jah... Wie mishandelt de kinderen nou werkelijk??


Kindervriend Sinterklaas natuurlijk.

23-11-2009, 15:25



Citaat door MrKarim:
Supermarkt ketens hebben hier ook een grote verantwoordelijkheid in,.. Ze beginnen al in september met het verkopen van sinterklaas snoepgoed... Je kunt geen kind meer meenemen naar de winkel, of de helft van je kar zit vol met verdikkings etenswaren... Dus jah... Wie mishandelt de kinderen nou werkelijk??


o please, mijn kleine zusje eet die dingen ook, maar wel met mate.

23-11-2009, 15:28

Citaat door lap_doek:
o please, mijn kleine zusje eet die dingen ook, maar wel in mate.


alleen je zusje of jij ook? Ik eet het ook daar niet van... maarrem ik kan het hebben..

23-11-2009, 15:29

Citaat door MrKarim:
alleen je zusje of jij ook? Ik eet het ook daar niet van... maarrem ik kan het hebben..


we hebben het toch over kinderen?

23-11-2009, 15:29

Citaat door Einherjer:
Kindervriend Sinterklaas natuurlijk.


sinterklaas is een slavendrijver.. En ze brainwashen daarmee de blanke kindjes..., door ze aan te leren dat een zwarte altijd onderdanig moet zijn...
Als de pieten blank waren en sinterklaas zwart, dan had het nooit als feestdag bestaan

23-11-2009, 15:30

Citaat door lap_doek:
we hebben het toch over kinderen?


Voel je je geen kind dan

23-11-2009, 16:41
of je nu koopt wat er in de supermarkt ligt of niet, als je je kind alles met mate geeft zal het geen last hebben van overgewicht.
kwestie van discipline.

23-11-2009, 17:20

Citaat door MrKarim:
Supermarkt ketens hebben hier ook een grote verantwoordelijkheid in,.. Ze beginnen al in september met het verkopen van sinterklaas snoepgoed... Je kunt geen kind meer meenemen naar de winkel, of de helft van je kar zit vol met verdikkings etenswaren... Dus jah... Wie mishandelt de kinderen nou werkelijk??


Inderdaad

23-11-2009, 18:14

Citaat door MrKarim:
Supermarkt ketens hebben hier ook een grote verantwoordelijkheid in,.. Ze beginnen al in september met het verkopen van sinterklaas snoepgoed... Je kunt geen kind meer meenemen naar de winkel, of de helft van je kar zit vol met verdikkings etenswaren... Dus jah... Wie mishandelt de kinderen nou werkelijk??


wie doet de boodschappen - jij of je kind?

23-11-2009, 19:12


Je kunt een kind al heel jong heel veel over voeding leren. Scheelt een heel end of je kind komt janken om een zak snoep of je verteld dat ze na twee weken geen patat toch wel graag een keertje patat bij het avondeten zou willen eten omdat het dan best wel weer een keertje kan.

Mijn dochter weet niet beter of we lopen samen in de supermarkt te overleggen wat we eten ... van groente tot fruit tot tussendoortjes met mate. Met al die gesprekjes heb ik haar heel veel geleerd over voeding ... gewoon in de dagelijkse omgang. Tweede voordeel is ook nog eens dat je op die manier je kind plezierig en leerzaam bezig aan het houden bent tijdens het boodschappen doen en je kind dus geen andere supermarkt bezoekers loopt te vervelen.

23-11-2009, 20:12
Ouders geven te makkelijk toe.

23-11-2009, 20:13
sommige doen het gewoon zelf hoor ouders die goed eten geeft maar dat kinderen buiten eten gaan kopen enzo

Pagina's : [1] 2 3