Bekijk volle/desktop versie : de arrogantie van sommige islamitische vrouwen



22-11-2009, 15:50
Sommige hebben er echt een handje van om neer te kijken op mensen die niet gelovig zijn of hun geloof niet precies volgens de regeltjes volgt.

Een bepaalde arrogantie van: ik doe het goed en jij niet en costant met (waar de topic ook over gaat) 'dit mag niet dat mag niet' aan komen zetten.

Doe gewoon normaal ja

22-11-2009, 15:51


Sommige dingen zijn FEITEN, daar kun niets aan veranderen.

22-11-2009, 15:52
Geef eens een concreet voorbeeld dan

22-11-2009, 15:53

Citaat door verhaalmaakster:
Sommige dingen zijn FEITEN, daar kun niets aan veranderen.

ja daarom draagt de een een hijaab en de ander een hoofdoek of niqaab

22-11-2009, 15:54



Citaat door Surfster:
Sommige hebben er echt een handje van om neer te kijken op mensen die niet gelovig zijn of hun geloof niet precies volgens de regeltjes volgt.

Een bepaalde arrogantie van: ik doe het goed en jij niet en costant met (waar de topic ook over gaat) 'dit mag niet dat mag niet' aan komen zetten.

Doe gewoon normaal ja


Wat is 'normaal' in de ogen van een Turkse ongelovige die met een Hollander samenwoont..?

22-11-2009, 15:55

Citaat door Audrey:
Geef eens een concreet voorbeeld dan

topic over die kerstbomen. de predikers komen meteen met MAG NIET VAN ISLAM, terwijl dat niet zo is.. dat is haar eigen interpetatie die ze dan doet over laat komen alsof het een feit is.

22-11-2009, 15:55

Citaat door Surfster:
ja daarom draagt de een een hijaab en de ander een hoofdoek of niqaab

nee daar heb ik het niet over.

sommige dingen zijn feiten, en kun je niet veranderen. De andere dingen 'waar jij het over hebt' is een kwestie van interpretatie van een feit/bron

22-11-2009, 15:56

Citaat door Surfster:
topic over die kerstbomen. de predikers komen meteen met MAG NIET VAN ISLAM, terwijl dat niet zo is.. dat is haar eigen interpetatie die ze dan doet over laat komen alsof het een feit is.

geef bronnen ipv. dingen te gaan roepen die niet bestaan

22-11-2009, 15:58

Citaat door Surfster:
topic over die kerstbomen. de predikers komen meteen met MAG NIET VAN ISLAM, terwijl dat niet zo is.. dat is haar eigen interpetatie die ze dan doet over laat komen alsof het een feit is.


Het is toch verboden omdat het een imitatie is van de niet-moslims?

Bij mij is het meer dat ik me af en toe erger aan de manier waarop het overgebracht wordt. Er zijn maar weinig mensen hier die het op een effectieve manier weten te overbrengen zonder al teveel met het vingertje te wijzen.

22-11-2009, 15:58
Surfster, je bent inderdaad in een zeikbui.

22-11-2009, 15:58

Citaat door verhaalmaakster:

geef bronnen ipv. dingen te gaan roepen die niet bestaan

moet ik bronnen geven van dingen die er niet zijn???

heb geen zin om in te gaan op 1 punt. het gaat om het algehele plaatje dat sommigen hun eigen interpetaties door je strot willen douwen

22-11-2009, 16:00

Citaat door Surfster:
topic over die kerstbomen. de predikers komen meteen met MAG NIET VAN ISLAM, terwijl dat niet zo is.. dat is haar eigen interpetatie die ze dan doet over laat komen alsof het een feit is.

Waarom nemen christenen een kerstboom in huis?

Een kerstboom heeft geen religieuze betekenis. Het is puur voor de gezelligheid: lichtjes in donkere dagen. Om van de herdenking van de geboorte van Jezus Christus echt een feest te maken.
Niet alle christenen halen in december een kerstboom in huis. Sommige christenen hebben er zelfs bezwaar tegen, omdat de oorsprong van de kerstboom te vinden is bij het midwinterfeest van de heidense Germanen. Wanneer gezelligheid door een kerstboom met kaarsjes en lekker eten in de plaats komt van de dankbaarheid om de geboorte van Jezus Christus, dan schiet Kerst z'n doel voorbij. De commercie in een welvarend land doet natuurlijk geen goed aan het besef van wat de betekenis van Kerst ten diepste is.

"Wie een volk imiteert behoort tot hen"

22-11-2009, 16:04



Citaat door verhaalmaakster:
Waarom nemen christenen een kerstboom in huis?

Een kerstboom heeft geen religieuze betekenis. Het is puur voor de gezelligheid: lichtjes in donkere dagen. Om van de herdenking van de geboorte van Jezus Christus echt een feest te maken.
Niet alle christenen halen in december een kerstboom in huis. Sommige christenen hebben er zelfs bezwaar tegen, omdat de oorsprong van de kerstboom te vinden is bij het midwinterfeest van de heidense Germanen. Wanneer gezelligheid door een kerstboom met kaarsjes en lekker eten in de plaats komt van de dankbaarheid om de geboorte van Jezus Christus, dan schiet Kerst z'n doel voorbij. De commercie in een welvarend land doet natuurlijk geen goed aan het besef van wat de betekenis van Kerst ten diepste is.

"Wie een volk imiteert behoort tot hen"


ja net als die boer die toerkse doeroem van wereldgerechten eet

nee maar serieus dat is toch zo breed? jeans dragen is ook imiteren. Zijn we dan veramerikaniseerd?

Gewoontes overnemen en afleren hoort wel een beetje bij het leven denk ik

22-11-2009, 16:05

Citaat door Surfster:
ja net als die boer die toerkse doeroem van wereldgerechten eet

nee maar serieus dat is toch zo breed? jeans dragen is ook imiteren. Zijn we dan veramerikaniseerd?

Gewoontes overnemen en afleren hoort wel een beetje bij het leven denk ik


Dat breeekt zo lekker de week

22-11-2009, 16:14

Citaat door Audrey:
Het is toch verboden omdat het een imitatie is van de niet-moslims?

Bij mij is het meer dat ik me af en toe erger aan de manier waarop het overgebracht wordt. Er zijn maar weinig mensen hier die het op een effectieve manier weten te overbrengen zonder al teveel met het vingertje te wijzen.

daar gaat het mij dus om