Bekijk volle/desktop versie : wenkbrauwen epileren...



Pagina's : [1] 2

21-11-2009, 21:34
hallo lieve zusters,

ik wil graag insha-allah als ik getrouwd ben over een jaar of twee, met mijn echtgenoot volop in de islam verdiepen en praktiseren.


mij met zulke kleding bezighouden
want ik vind het prachtig

alleen wenkbrauwen epileren kijk ik zo tegen op
ik vind dat zo moeilijk om het niet te doen

hoe doen jullie dit? doen jullie dit ook niet?
want ik zie zoveel vrouwen met hjaab die het wel doen
getrouwde vrouwen, vrouwen van een imaam etc.
het is wel echt haraam
hoe gaan jullie ermee om?

geen make-up vind ik niet erg, maar die wenkbrauwen

21-11-2009, 21:43


is er niemand met een tip of iets nuttigs???

21-11-2009, 22:05
Ik zelf kan je niet vertellen hoe je ermee kunt stoppen, omdat ik er zelf nooit aan ben begonnen.Maar ik zie wel om me heen dat het echt verslavend is, eenmaal als de meeste beginnen dan stoppen ze nietmeer.

Maar om die zonde te stoppen, moet je inzien wat voor zonde je begaat.
Je moet inzien hoe groot de zonde is, je moet inzien tegenover wie jij die zonde begaat, en wie je ongehoorzaam bent. En waar die zonde jou naar toe zal brengen!

Dus ik denk dat je moet beginnen bij het 'ilm (kennis) op doen oeghti!
En na die kennis komt taqwa (godsvrees)!

Ghair inshaAllah
Waalaikoem salam warahmatoellah

21-11-2009, 22:18
salam alaikom warahmatoe Allah...
Jammer genoeg heb je gelijk en zijn er steeds meer vrouwen die dit doen. Zelfs van sommige meiden ben ik echt wel verschoten..maar goed, ik ga ze niet beoordelen. Wat ik wel weet van sommige vrouwen is dat ze maar de reden niet vinden waarom het eigenlijk niet mag, van sommige beweren zelfs dat je 'overbeharing' wel mag verwijderen. Maar zoals een zuster hier al schreef, Allah vervloekt de vrouwen die epileren en andere epileren, die tatoeren en andere tatoeeren en die hun tanden slijpen.... Wat ik niet snap aan sommige vrouwen is, waarom ze altijd de 'waarom' vraag stellen: 'waarom is dit haram', 'waarom is dat haram'... Sommige vrouwen snappen niet dat soms kennis ligt bij Allah, wij horen niet de 'waarom' vraag te stellen..wij horen slechts onze Heer te vrezen en te gehoorzamen... We weten dat het niet mag, dus gaan we het ook niet doen. Daarom lieve zuster, stop met epileren, toon berouw en onthou dat je dit doet om de tevredenheid van Allah te verkrijgen..het zal niet makkelijk zijn, maar Allah is met de geduldigen.
Ik hoop dat je het heirdoor zo'n beetje begrijpt.
wasalam alaikom warahmatoe allah

22-11-2009, 01:17


Ik deed het ook altijd, sinds de zomer ben ik ermee gekapt.. geloof me als je leest wat de gevolgen zijn van het epileren van de wenkbrauwen en het tot je laat door dringen zal je geen een haartje meer durven plukken!

22-11-2009, 01:55

Citaat door IslamWoman:
salam alaikom warahmatoe Allah...
Jammer genoeg heb je gelijk en zijn er steeds meer vrouwen die dit doen. Zelfs van sommige meiden ben ik echt wel verschoten..maar goed, ik ga ze niet beoordelen. Wat ik wel weet van sommige vrouwen is dat ze maar de reden niet vinden waarom het eigenlijk niet mag, van sommige beweren zelfs dat je 'overbeharing' wel mag verwijderen. Maar zoals een zuster hier al schreef, Allah vervloekt de vrouwen die epileren en andere epileren, die tatoeren en andere tatoeeren en die hun tanden slijpen.... Wat ik niet snap aan sommige vrouwen is, waarom ze altijd de 'waarom' vraag stellen: 'waarom is dit haram', 'waarom is dat haram'... Sommige vrouwen snappen niet dat soms kennis ligt bij Allah, wij horen niet de 'waarom' vraag te stellen..wij horen slechts onze Heer te vrezen en te gehoorzamen... We weten dat het niet mag, dus gaan we het ook niet doen. Daarom lieve zuster, stop met epileren, toon berouw en onthou dat je dit doet om de tevredenheid van Allah te verkrijgen..het zal niet makkelijk zijn, maar Allah is met de geduldigen.
Ik hoop dat je het heirdoor zo'n beetje begrijpt.
wasalam alaikom warahmatoe allah



Inderdaad, 'Sami3na wa ata3na'.

Helaas speelt de shitaan veelste veel met ons.

22-11-2009, 14:50

Citaat door Listen:
Ik deed het ook altijd, sinds de zomer ben ik ermee gekapt.. geloof me als je leest wat de gevolgen zijn van het epileren van de wenkbrauwen en het tot je laat door dringen zal je geen een haartje meer durven plukken!



echt goed van je zuster het is die vrees voor Allah die je heeft doen stoppen. Moge Allah je belonen en al de voorgaande zonden vergeven ameen

22-11-2009, 14:52

Citaat door Shifae:
Inderdaad, 'Sami3na wa ata3na'.

Helaas speelt de shitaan veelste veel met ons.


Idd, moge Allah ons allen leiden op Zijn pad en ons beschermen tegen al het slechte, ameen.

22-11-2009, 21:14
Het epileren van de wenkbrauwen behoort tot de grote zonden (al-Kabaa’ir). Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Allah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).” (Moeslim)

Er kwam eens een vrouw naar Ibn Mascoed en zei: “Jij die zegt: Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” Hij zei: ,,Ja.” Waarop zij antwoordde: ,,Ik heb het Boek van Allah van het begin tot eind gelezen, maar ik heb er niet in gevonden wat jij zegt.” Hij antwoordde: ,,Zou je het (echt) hebben gelezen, dan had je het gevonden. Wat betreft het lezen van:

“En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat. Maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, waarlijk, Allah is hard in de bestraffing.” (Soerat al-Hashr: 7)

Zij zei: “Zeker (dat heb ik gelezen).” Hij antwoordde: ,,Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: ,,Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” (al-Boechari en Moeslim)

22-11-2009, 21:16

Citaat door IslamWoman:
echt goed van je zuster het is die vrees voor Allah die je heeft doen stoppen. Moge Allah je belonen en al de voorgaande zonden vergeven ameen


Amien schat

22-11-2009, 21:20
salammo3eleikom,

Zoals een aantal zusters hier boven al hebben aangegeven is het makkelijker voor jou om eerst je kennis op dit gebied op te doen. Hierdoor zie je in wat de consequenties daarvan zijn en wordt het makkelijk voor jou om er afstand van te nemen.

Met een sterke imaan is de Wil van Allah swt nooits moeilijk of ommogelijk.
AllahoeArbar!

Moge Allah swt ons alle leiden naar het goede inchAllah.

22-11-2009, 21:27
Ik wil inchallah ook lang dragen,
Ik heb hamdoelillah geen probleem met epileren maar wel met make-up

22-11-2009, 23:10



Citaat door IslamWoman:
salam alaikom warahmatoe Allah...
Jammer genoeg heb je gelijk en zijn er steeds meer vrouwen die dit doen. Zelfs van sommige meiden ben ik echt wel verschoten..maar goed, ik ga ze niet beoordelen. Wat ik wel weet van sommige vrouwen is dat ze maar de reden niet vinden waarom het eigenlijk niet mag, van sommige beweren zelfs dat je 'overbeharing' wel mag verwijderen. Maar zoals een zuster hier al schreef, Allah vervloekt de vrouwen die epileren en andere epileren, die tatoeren en andere tatoeeren en die hun tanden slijpen.... Wat ik niet snap aan sommige vrouwen is, waarom ze altijd de 'waarom' vraag stellen: 'waarom is dit haram', 'waarom is dat haram'... Sommige vrouwen snappen niet dat soms kennis ligt bij Allah, wij horen niet de 'waarom' vraag te stellen..wij horen slechts onze Heer te vrezen en te gehoorzamen... We weten dat het niet mag, dus gaan we het ook niet doen. Daarom lieve zuster, stop met epileren, toon berouw en onthou dat je dit doet om de tevredenheid van Allah te verkrijgen..het zal niet makkelijk zijn, maar Allah is met de geduldigen.
Ik hoop dat je het heirdoor zo'n beetje begrijpt.
wasalam alaikom warahmatoe allah

Ben al zo lang opzoek naar hadith hierover maar kan niks vinden.. Heb jij iets voor me? Djazaak Allahoe Gayran

23-11-2009, 00:00

Citaat door vr..........:
hallo lieve zusters,

ik wil graag insha-allah als ik getrouwd ben over een jaar of twee, met mijn echtgenoot volop in de islam verdiepen en praktiseren. (..)


Even tussen neus en lippen door; het verbod op epileren treedt niet pas in werking wanneer je huwt. Maw. laat het feit dat je vrijgezel bent geen reden zijn om de vloek van Allaah op jou te doen neerdalen. Moge Allaah het je gemakkelijk maken.

23-11-2009, 01:42
الحمد لله والصلا&#157 7; والسلا&#160 5; على رسول الله وعلى آله وصحبه أما بعد:

فإن الحديث الذي أشارت إليه السائل&#157 7; الكريم&#157 7; حديث صحيح لا يتطرق إليه أدنى شك.. فقد أخرجه معظم الحفاظ في كتب السنة وعلى رأسهم البخار&#161 0; ومسلم عن عدد من الصحاب&#157 7; منهم: ابن مسعود وابن عمر وعائشة وأبو جحيفة بألفاظ وطرق متعددة.
ولفظه كما في صحيح مسلم عن عبد الله بن مسعود قال: لعن الله الواشما& #1578; والمستو& #1588;مات والنامص& #1575;ت والمتنم& #1589;ات والمتفل& #1580;ات للحسن المغيرا& #1578; خلق الله. قال: فبلغ ذلك امرأة من بني أسد يقال لها: أم يعقوب وكانت تقرأ القرآن فأتته فقالت: ما حديث بلغني عنك أنك لعنت الواشما& #1578; والمستو& #1588;مات والمتنم& #1589;ات والمتفل& #1580;ات للحسن المغيرا& #1578; خلق الله؟ فقال عبد الله: ومالي لا ألعن من لعنه رسول الله صلى الله عليه وسلم؟ وهو في كتاب الله، فقالت المرأة: لقد قرأت ما بين لوحي المصحف فما وجدته، فقال: لئن كنت قرأتيه فقد وجدتيه&#154 8; قال الله عز وجل: وَمَا آتَاكُم& #1615; الرَّسُ& #1608;لُ فَخُذُو& #1607;ُ وَمَا نَهَاكُ& #1605;ْ عَنْهُ فَانْتَ& #1607;ُوا [الحشر:7].
فقالت المرأة: فإني أرى شيئاً من هذا على امرأتك الآن، قال: اذهبي فانظري&#154 8; فدخلت على امرأة عبد الله فلم تر شيئاً، فجاءت إليه فقالت: ما رأيت شيئاً، فقال: أما لو كان ذلك لم نجامعه&#157 5;.
وأما كون بعض الناس لا يلتزم بأوامر الشرع أو لا يطبقها في واقع حياته بحجة أو بأخرى فهذا ليس بحجة، ولا يعني أن الحديث ليس بصحيح .وقديما&#161 1; قال أمير المؤمني& #1606; علي رضي الله عنه: اعرف الحق تعرف أهله.
[size="4"][/size]

Pagina's : [1] 2