Bekijk volle/desktop versie : El Khalifi gaat voor titel en handdruk Obama



21-11-2009, 21:18
Rachid El Khalifi schopte het in Nederland slechts tot de Jupiler League, maar in Amerika strijdt hij zondagnacht om de landstitel. Voor de speler van Real Salt Lake een duel met het LA Galaxy van David Beckham. "Ik vind het heel bijzonder."

"Toen ik een aanbieding kreeg van Real Salt Lake, dacht ik niet dat ik bij een titelkandidaat terecht zou komen", zegt El Khalifi in het Algemeen Dagblad. "Maar wij verrassen in de play-offs alle hoger ingeschatte ploegen. Wij hopen dat zondag ook Los Angeles Galaxy onderuit gaat."

De kans is bovendien aanwezig dat rechtshalf Beckham zijn directe tegenstander is. "De trainer wisselt veel in de basiself. Ik krijg mijn speeltijd afwisselend rechts of links op het middenveld. Maar ik reken erop dat ik in de finale zoveel mogelijk op links mag spelen."

Met de finale in het vooruitzicht lonkt een ontmoeting met president Barack Obama. "Ja, de winnaar mag op audiëntie. Dat zou echt uniek zijn. Dat maakt helemaal geen Nederlander mee. Bovendien geeft de MLS alle spelers een ring. Dat is echt iets bijzonders. Als ik die win, ben ik waarschijnlijk de enige Nederlander die zoiets in huis heeft."

De dertigjarige El Khalifi is geboren in Rotterdam en kwam in Nederland uit voor FC Dordrecht, FC Emmen en SC Cambuur. Afgelopen zomer maakte hij de overstap naar de Major League Soccer, met als resultaat de finale om de landstitel. "Wij voelen ons absoluut niet kansloos", aldus El Khalifi.

23-11-2009, 18:50


tof dat hij dit mag meemaken echt

23-11-2009, 19:07
Salt Lake heeft gewonnen, dus hij mag op bezoek bij Obama...

23-11-2009, 19:32
prachtig dit!

23-11-2009, 19:46


wat is eigenlijk er prachtig aan§

23-11-2009, 22:26

Citaat door Lantismo:
wat is eigenlijk er prachtig aan§

Wollahila.

23-11-2009, 23:16
ik las op wikipedia dat ze al kampioen zijn..

23-11-2009, 23:41
Vet man, El Khalifi deed het goed bij Emmen.

24-11-2009, 01:34

Citaat door soemia33:
tof dat hij dit mag meemaken echt


hoofdpijn

24-11-2009, 14:08
is hij nou marokkaan of nederlander , hij noemt zichzelf nederlander dus dan zal hij wel nederlander zijn