Bekijk volle/desktop versie : dit is toch bid3a?



Pagina's : [1] 2 3

21-11-2009, 17:21
http://www.youtube.com/watch?v=iT3rfgCxp-8



want ik zie soms mensen in de moskee ook zoiets doen

21-11-2009, 17:42


Ja broeder, ik ken deze mensen erg goed, ze komen uit berkane, waar die tariqa al butchichiya zit, het zijn sufies, mubtadi3oen, quburies, musriekin, zoals een asharie student zij tegen mij, deze mensen begaan daar grote shirk, een Asharie die dus zegt dat er shirk word gedaan, dat is iets gevaarlijks dus.

21-11-2009, 18:47

Citaat door Roku:
Ja broeder, ik ken deze mensen erg goed, ze komen uit berkane, waar die tariqa al butchichiya zit, het zijn sufies, mubtadi3oen, quburies, musriekin, zoals een asharie student zij tegen mij, deze mensen begaan daar grote shirk, een Asharie die dus zegt dat er shirk word gedaan, dat is iets gevaarlijks dus.


sorry kunt ge snel zeggen wat er fout is, shirk...

21-11-2009, 19:01
Wat doen ze verkeerd dan

21-11-2009, 19:51


Salam oe alaikoem

Discussie over het gezamelijk luid op dhikr doen is op deze topic al gaande.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2901216

Waalaikoem salam warahmatoellah

21-11-2009, 19:56
Leg eens uit, wat is er nu precies aan de hand, heb wel dat filmpje gezien, een stukje..Maar waarom is dit bid3a..

21-11-2009, 19:59
Had het even vluchtjes bekeken. Het enige wat ze doen is gezamelijk zingen. Als je dat al als verboden ziet kun je alle anasheed wegdoen die zelfs door de Salafiyya wordt geaccepteerd.

En luide dhikr is onderhevig aan bepaalde voorwaarden. Daar waar de shariah toestemming voor heeft gegeven mag het. Zoals bijvoorbeeld tijdens de dagen van de hajj en de dhikr die hardop na de fard gebeden wordt verricht.

Over andere momenten bestaat er een meningsverschil. Andere geleerden verboden luide dhikr en anderen stonden het toe zoals Imam Suyuti die een apart boekje over schreef. En weer anderen staan het toe maar onder strikte voorwaarden, zoals bijv. niet in de moskee etc.

21-11-2009, 20:07
hmmzz oke, conclusie;..haha die kan ik nog niet trekken.

21-11-2009, 20:10

Citaat door RaiseUp:
Had het even vluchtjes bekeken. Het enige wat ze doen is gezamelijk zingen. Als je dat al als verboden ziet kun je alle anasheed wegdoen die zelfs door de Salafiyya wordt geaccepteerd.

En luide dhikr is onderhevig aan bepaalde voorwaarden. Daar waar de shariah toestemming voor heeft gegeven mag het. Zoals bijvoorbeeld tijdens de dagen van de hajj en de dhikr die hardop na de fard gebeden wordt verricht.

Over andere momenten bestaat er een meningsverschil. Andere geleerden verboden luide dhikr en anderen stonden het toe zoals Imam Suyuti die een apart boekje over schreef. En weer anderen staan het toe maar onder strikte voorwaarden, zoals bijv. niet in de moskee etc.


ja ma hij zegt niet alleen bidaa, maar zegt dat ze met shirk, qubureen of zoiets bezig zijn, dat is wel een de grootste zonde.

21-11-2009, 20:11

Citaat door yeahyeah:
ja ma hij zegt niet alleen bidaa, maar zegt dat ze met shirk, qubureen of zoiets bezig zijn, dat is wel een de grootste zonde.

Die Roku is zelf de weg kwijt. Niet luisteren naar hem.

21-11-2009, 20:13
Allah o3lem, waarom houden mensen zich niet bezig met andere zaken,sommige doen de wassing nog niet eens goed, en hun salaat, en de quran niet eens bestuderen,...en dan springen naar zaken die eigenlijk meer voor geleerdes zijn weggelegd...

21-11-2009, 20:27

Citaat door RaiseUp:
Die Roku is zelf de weg kwijt. Niet luisteren naar hem.


Eve kijken of ik onzin spreek, ik heb goed contact met alba3th alislami, ik ken aantal afgestudeerde studenten die zelf naat butchichiya zijn geweest, asharie studenten die nu in hun doctoraat zitten, ze zijn zelf naar butchichiya in berkane geweest, daar zit dus die sofi zauwia, hij was shahid dat daar dus gewoon echte shirk word gepleegd, ik spreek dus ook tariqa al butchiciya, waar jij geen weet over heb, tevens was deze student ook student van de grote shayhk in oujda genaamd ben hemza, die jij vast wel kent.

21-11-2009, 20:31



Citaat door Roku:
Eve kijken of ik onzin spreek, ik heb goed contact met alba3th alislami, ik ken aantal afgestudeerde studenten die zelf naat butchichiya zijn geweest, asharie studenten die nu in hun doctoraat zitten, ze zijn zelf naar butchichiya in berkane geweest, daar zit dus die sofi zauwia, hij was shahid dat daar dus gewoon echte shirk word gepleegd, ik spreek dus ook tariqa al butchiciya, waar jij geen weet over heb, tevens was deze student ook student van de grote shayhk in oujda genaamd ben hemza, die jij vast wel kent.


Het maakt niet uit wie jij allemaal claimt te kennen. Aangezien jij een onbekende figuur bent die onbetrouwbaar is wanneer het gaat om het overleveren van standpunten van andere groepen. Als je het standpunt van een groep wilt weergeven moet je henzelf aan het woord laten, en niet voor hen spreken.

Als we op jou namelijk zouden afgaan is de hele wereld namelijk onbetrouwbaar, inclusief je Salafi maatjes:


Citaat:
Al yaqeen en haar gorafat zijn onbetrouwbaar, ze zijn vijanden van de selefie dawah,

21-11-2009, 20:40
Mensen willen van deze ummah een klein exclusief afgezonderd select groepje maken.

22-11-2009, 00:11
walilahil hamd word er onderscheid gemaakt tussen al haq en al batiel de profeet heeft ons bericht dat de ummah verdeeld zal zijn. Verder vind ik een broeder die uitnodigd naar een soefie site minder betrouwbaar dan een broeder die uitnodigd naar selefiyah. Maar nu ontopic In marokko hebben we helaas veel vandat soort mensen die samen in een kring gaan zitten en dan dhikr doen of quran reciteren na salaat maghreb. Hieronder staat een fatwa van ladjanatoel da'ímah over het gezamelijk reciteren van de quraan.

Het Gezamenlijk Reciteren van de Qor’aan
Geschreven door Het Permanente Comité voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa


Vraag:


“Wanneer wij bijeenkomen in de Moskee, mogen wij dan samen met anderen eenstemmig de Qor’aan reciteren?”


Antwoord:


“Je vraag is te algemeen voor mij om er maar één antwoord op te geven. Als je met deze vraag bedoelt dat de mensen verzen reciteren (op een manier) dat zij als het ware één stem vormen, en dat elke persoon in de groep harmonieus met de anderen mee reciteert, en allemaal tegelijkertijd exact dezelfde letters reciteren, dan is dit een handeling die niet toegestaan is in de Sharie’ah, en het is op zijn minst Makroeh (afgeraden), omdat het niet van de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) noch van zijn Metgezellen (radiallaahoe 'anhoem)) is overgeleverd (dat zij deze handeling uitvoerden). Maar aan de andere kant, als je verwijst naar dezelfde handeling, maar dan met het doel om onderricht te geven en te onderwijzen, dan hopen wij dat er niets mis mee is. En als je met je vraag bedoelt, dat de mensen samen komen om de Qor’aan te reciteren, niet gelijkstemmig, maar elke persoon met zijn eigen tempo en eigen ritme, dan is dit een handeling die de Islaam aanbeveelt, omdat de Boodschapper van Allaah (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft gezegd:


“Geen groep mensen komen samen in één van Allaah’s huizen om gezamenlijk Zijn Boek te reciteren en te bestuderen, behalve dat kalmte over hen neder daalt, en genade hen omhult, de Engelen hen omringen, en Allaah hen vermeldt bij degenen die bij Hem zijn.””

Bron: Fatawa al-Lajnah al-Dai’mah




HeyaakomAllah



Bron: http://www.ahloelhadieth.com

Pagina's : [1] 2 3