Bekijk volle/desktop versie : Na zestig jaar getrouwd te zijn



21-11-2009, 12:13

Ze zijn zestig jaar getrouwd. Gedurende die tijd bespraken ze alles met elkaar en ze brachten al hun tijd in het dienen van elkaar zonder geheimen te hebben voor elkaar. Echter de oude vrouw had één geheimpje. Ze beschikte over een kartonnen doos die zij boven een kast heeft neergezet en ze waarschuwde haar man meerdere malen om niet aan de kartonnen doos te komen of te vragen wat in de doos zit. De man respecteerde al die tijd de wensen van zijn vrouw en kwam niet aan de kartonnen doos.

Op een dag werd de vrouw ernstig ziek en de dokter vertelde dat de vrouw maar een paar dagen te leven heeft. Toen de man bedroefd de spullen van zijn vrouw begon in te pakken om het te bewaren in een koffer als herinnering aan zijn vrouw, vielen zijn ogen op de kartonnen doos op de kast. Hij bracht de doos naar zijn zieke vrouw die op het bed lag en toen zij de kartonnen doos zag, vertoonde ze een glimlach en zei: “geen probleem, je kan de doos openen.” Na het openen trof de man een inhoud van twee poppen en 2500 dinar in de doos en vroeg haar wat dit te betekenen heeft. Ze antwoordde ruisend: “toen ik met jou getrouwd was, vertelde mijn grootmoeder dat het geheim achter een succesvolle huwelijk is het bedwingen van de boosheid en het ontwijken van de ruzies. Ze adviseerde mij dat elke keer als ik boos op jou word, mijn boosheid moet verbergen en van een stukje stof een pop met een naald moet maken.”

De man barstte bijna in huilen uit. “Slechts twee poppen?! Dat betekent dat zij gedurende zestig jaar slechts twee keer op mij kwaad is geworden.” zei hij tegen zichzelf. Ondanks zijn verdriet en de toestand van zijn vrouw die op sterfbed lag, voelde hij een vreugde, omdat hij slechts twee keer zijn vrouw heeft boos gemaakt. Vervolgens vroeg hij haar: “we weten het geheim achter de poppen. Wat is dan het geheim achter die 2500 dinar?” ze antwoordde: “dat is het geld die ik verdiend heb met het verkopen van de poppen..!!”