Bekijk volle/desktop versie : >>>>Uitleg over: Het is mijn eigen ik die ik heb gedood!!!



19-11-2009, 11:41

Citaat:
Umm Ar-Rubayyi' bint Khutaim was erg bezorgd om haar zoon. Ze zag hem nauwelijks slapen, na het zwoegen van de dag, zou hij de nachten doorbrengen Allaah aanbiddend. "Mijn zoon, ga je niet slapen?" Pleitte Umm Ar-Rubayyi' een dag bij hem.


"Mijn moeder, wanneer het nacht is, en je vreest dat de dood je plotseling nemen zal (en dit is het geval voor elke mens), dan is het passend voor hem om niet te slapen."


Umm Ar-Rubayyi' werd al snel bang toen ze opmerkte dat haar zoon veel huilde gedurende de nacht; ze was bang dat zijn tranen het gevolg waren van een gevoel van schuld, voor een kwaadaardige misdaad die hij heeft begaan. "O mijn zoon," zei ze, "Wellicht dat je iemand hebt gedood?"


"Ja". antwoorde hij.


"Wie is het?" vroeg ze. "We gaan naar zijn familie, en (hopelijk) zullen ze je vergeven; ze zullen zeker medelijden met je hebben als ze weten hoeveel je huilt elke nacht."


"Mijn moeder, het is mijn eigen ik [die ik heb gedood door het constante zondigen]."


[Sifatus-Safwah 3/39-40 en Hilayatul-Awliyâ' 2/114]
Salammo3eleikom broeders en zusters,

Zouden jullie mij uitleg kunnen geven over de volgende zin in dit verhaaltje:

"Mijn moeder, het is mijn eigen ik [die ik heb gedood door het constante zondigen

Want die begrijp ik niet .

Alsvast bedankt!!

19-11-2009, 12:48


Zonden doden het hart.

De Profeet sallallaahoe ‘aleyhi wa sallaam heeft gezegd: "Hij die zijn Heer gedenkt en hij die zijn Heer niet gedenkt, zijn als de levende en de dode." (Al-Boekhaarie, uit Al-'Asqalaanie, Fath' Al-Baarie 11/208, Moesliem 1/539 met de woorden: "Het huis waarin Allah wordt herdacht en het huis waarin Allah niet wordt herdacht zijn als de levende en de dode.&quot

19-11-2009, 12:50
En ik zie net in een andere topic een uitleg over de soorten harten. Je kunt het hier nalezen voor meer uitleg.

http://www.sincerehearts.nl/lessen/45.html

19-11-2009, 13:01

Citaat door Sagesse:
Salammo3eleikom broeders en zusters,

Zouden jullie mij uitleg kunnen geven over de volgende zin in dit verhaaltje:

"Mijn moeder, het is mijn eigen ik [die ik heb gedood door het constante zondigen

Want die begrijp ik niet .

Alsvast bedankt!!



Ik denk dat dit jongetje de klok heeft horen luiden. maar niet weet waar de klepel hangt.

In de Islamitische Mystiek geldt dat men pas vrij van zonden is na het afsterven van het valse ik. Pas dan komt het ware Ik te voorschijn.

Het valse ik is stervelijk. Het ware Ik is onstervelijk

19-11-2009, 18:18



Citaat door Guy:
En ik zie net in een andere topic een uitleg over de soorten harten. Je kunt het hier nalezen voor meer uitleg.

http://www.sincerehearts.nl/lessen/45.html



DjaziekAllah ou gairin! Ik begrijp het nu!