Bekijk volle/desktop versie : Afspreken



09-06-2004, 20:44

Citaat door NLMosLimaKelly:
Salaam alaikoem,

Wat mag volgens de islam op het gebied Afspreken met jongens mag je met een jonge afspreken dus gewoon praten wel met 3e persoon erbij??????? En dan natuurlijk niet om met die jongen een haram relatie te krijgen maar om het doel elkaar beter te leren kennen !!!

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen

Beslama
.

09-06-2004, 20:49


Volgens mij niet, maar Allah oe Allem!!

09-06-2004, 20:49
Zou ik ook wel es willen weten wat is haram en wat niet...

Is er vandaag nog een geleerde onder ons

09-06-2004, 20:49

Citaat:
Origineel gepost door NLMosLimaKelly
Salaam alaikoem,

Wat mag volgens de islam op het gebied Afspreken met jongens mag je met een jonge afspreken dus gewoon praten wel met 3e persoon erbij??????? En dan natuurlijk niet om met die jongen een haram relatie te krijgen maar om het doel elkaar beter te leren kennen !!!

Ik hoop dat jullie mij kunne helpen

Beslama
Er moet een magram bij zijn.... Zie je het al voor je.... Blinddate met je vader of broer erbij whahahahahha

09-06-2004, 21:06



Citaat:
Origineel gepost door GoogolPlex
Er moet een magram bij zijn.... Zie je het al voor je.... Blinddate met je vader of broer erbij whahahahahha
inderdaad jah, dacht ik ook al aan, haha...
Of je grootvader of oom

09-06-2004, 21:09

Citaat:
Origineel gepost door NLMosLimaKelly
Huh wie heeft het nou weer over een oom,vader of broer ik snap het ebven niet meer:s
Een magram is iemand die je niet kunt trouwen, dus je pa broer of oom. En als je met een jongen bent moet er altijd een magram bij zijn. snappie?

09-06-2004, 21:31

Citaat:
Origineel gepost door NLMosLimaKelly
Ik hoor nu van iemand je mag wel met iemand afspreken als je maar geen vieze dingen ik ged8ten hebt !!! Ik weet het nou ff nie meer? Kan iemand helpen AUB
:melig:

Ga ga je verdiepen in de islam als je zelfs dat niet eens weet!

09-06-2004, 21:31
je hoef tog niet perse je vader of je oom mee te nemen?je kan ook je zusje of boertje nemen,is dat dan geen mharam??

09-06-2004, 21:38

Citaat:
Origineel gepost door lhouceimagirl1
je hoef tog niet perse je vader of je oom mee te nemen?je kan ook je zusje of boertje nemen,is dat dan geen mharam??
Broertje mag wel.... maar je zusje niet want die jongen kan ook weer met je zusje trouwen snappie! en een magram is altijd een man!

09-06-2004, 21:40

Citaat:
Origineel gepost door NLMosLimaKelly
Hallo mag je dan wel met iemand afspreken om alleen te praten help dan a googleplex
Neej, als jij alleen met een jongen bent dat is de sejtan altijd de derde.... Hij gaat dan op je schoot zitten en maakt jou mooi zodat er rare dingen kunnen gaan gebeuren (dat verklaart trouwens veel hahahahahha )


begrepen nu?

09-06-2004, 22:09
wat bedoel je met mooi maken..

09-06-2004, 22:11

Citaat:
Origineel gepost door zinagirl
wat bedoel je met mooi maken..
Hij maakt je mooi voor die jongen die bij je is! Zodat ie je aantrekkelijk vindt en dan kunnen rare dingen gebeuren!

09-06-2004, 22:17


Ik ben ooit naar een lezing geweest in een moskee en daar heb ik toen een folder gehad waarin staat dat je wel mag afspreken maar zoals er al eerder verteld is met een derde persoon erbij en de persoon moet een naaste zijn en altijd van het mannelijke geslacht..

09-06-2004, 22:19
Zolang er een mahram bij is mag het anders niet.