Bekijk volle/desktop versie : Shaykh ar-Ramadaani over Adnaan Aroer



Pagina's : [1] 2

18-11-2009, 11:54


http://www.youtube.com/watch?v=SmCWd869bRA

18-11-2009, 11:54


Uitspraken van de Grote Geleerden over Adnaan Aroer

Shaykh Rabee' Ibn Haadee al-Madkhali over Adnan Arour

18-11-2009, 11:55
En ik citeer een uitspraak die ik deed in een de volgende topic.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2898201


Citaat door Guy:
En laat niemand zeggen dat dit het zaaien van fitnah is of roddelen, het waren niet de Selefies die gisteren de volgende topic openden waarmee men Adnan Aroer wilde verdedigen.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2893574

Dus dat maakt het noodzakelijk dat Ahlu-Sunnah met verduidelijkingen komen zoals deze topic en vertaling en nog andere inchaAllaah later.

18-11-2009, 12:08
Masha Allah!!!

18-11-2009, 12:14


Heeft niemand een biografie van deze shaykh? Ik ken hem niet.

18-11-2009, 12:41

Citaat door Afrah:
Heeft niemand een biografie van deze shaykh? Ik ken hem niet.


Deze Algerijnse Shaykh is bekend bij de grote geleerden, zoals Shaykh Albani, Shaykh Fawzaan en Shaykh Abdul-Muhsin al-Abbaad e.a

In het volgende filmpje krijgt ash-Shaykh Abdul-Muhsin al-Abbaad een vraag over een boek van Shaykh ar-Ramaadeeni waarvoor hij een voorwoord had geschreven.

http://www.youtube.com/watch?v=GeZQ-fBU27Q

Een biografie kan ik niet zo 1,2,3 voor je vinden. InchaAllaah volgt later meer info over de Shaykh.

18-11-2009, 12:45

Citaat door Guy:
Deze Algerijnse Shaykh is bekend bij de grote geleerden, zoals Shaykh Albani, Shaykh Fawzaan en Shaykh Abdul-Muhsin al-Abbaad e.a

In het volgende filmpje krijgt ash-Shaykh Abdul-Muhsin al-Abbaad een vraag over een boek van Shaykh ar-Ramaadeeni waarvoor hij een voorwoord had geschreven.

http://www.youtube.com/watch?v=GeZQ-fBU27Q

Een biografie kan ik niet zo 1,2,3 voor je vinden. InchaAllaah volgt later meer info over de Shaykh.


Geen probleem, jazaakAllaahu khayr voor de moeite. Ik ga zelf ook even opzoek.

18-11-2009, 12:54
Op youtube staan 6 filmpjes (video-lezing van circa 1 uur) van Shaykh Abdul-Maalik ar-Ramadani met als onderwerp: De eigenschappen van de Khawaaridj.

Deze deel ik omdat het een leerzame lezing is, van deze Shaykh. In het bijzonder omdat hij veel ervaring heeft mbt dit onderwerp, door de fitnah die er was in zijn land Algerije met de Khawaaridj en opstanden etc.

Deel 1


http://www.youtube.com/watch?v=2IN-GEYh65Y

18-11-2009, 13:01

Citaat door Guy:


http://www.youtube.com/watch?v=R8Qcm7lewGw


asalamoe3alaikoem,

Mag ik vragen wie jullie voor is gegaan in het verklaren van salmaan, aid al-qarnie en abdorahmann, mohammed qutb en de rest die in het begin worden genoemd, tot khawaridj??

18-11-2009, 16:56

Citaat door q70:
asalamoe3alaikoem,

Mag ik vragen wie jullie voor is gegaan in het verklaren van salmaan, aid al-qarnie en abdorahmann, mohammed qutb en de rest die in het begin worden genoemd, tot khawaridj??


Wa aleikum salaam wa rahmatullaah.

Al eerder heb ik jou bewijzen gegeven in een andere topic over hetzelfde onderwerp, maar jij verwerpt deze uitspraken simpelweg. Dus ik verwijs door naar die topic en ga geen twist aan hierover. En een van de redenen waarom ik hiervoor kies en ook niet antwoord op jouw lading prive-berichten, is dat jij ondanks alle geplaatste bewijzen, nog steeds de vijanden van Ahlu-Sunnah, Fawaz, Ahmed Sallaam, Adnan Aroer e.a blijft verdedigen en Ahlu-Sunnah aanvalt.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2748520&page=2

Ik geef je alleen nog een uitspraak over Mohammed Qutb.

De Shaych ‘Allaamah en Moehaddieth, Hammaad bin Mohammed al-An.saarie (Rahiemehoellaah) werd gevraagd over het boek “At-Tauwhied” van Mohammed Qoetb.

Antwoord: “Zeer zeker, Mohammed Qoetb, de broer van Sayyed Qoetb, is een gevaarlijke Ash’arie en hij heeft een boek geschreven voor het Saoedische Ministerie van Informatie. Een boek over Tauwhied en dit boek, alles ervan is ‘Ilmoel-Kalaam (theologische retorica) en Filosofie”.

(Vanuit het boek “Medjmoe fie tardjamah el-‘Allaamah el-Moehaddieth esh-Shaych Hammaad bin Mohammed el-An.saarie” pag. 617 (Dit is een biografie van de Shaych) geschreven door zijn eigen zoon: ‘Abdoel-Awwal bin Hammaad el-An.saarie.)

18-11-2009, 17:25
Baaraka Allaahu feek aghie!

18-11-2009, 17:38

Citaat door Guy:
Wa aleikum salaam wa rahmatullaah.

Al eerder heb ik jou bewijzen gegeven in een andere topic over hetzelfde onderwerp, maar jij verwerpt deze uitspraken simpelweg. Dus ik verwijs door naar die topic en ga geen twist aan hierover. En een van de redenen waarom ik hiervoor kies en ook niet antwoord op jouw lading prive-berichten, is dat jij ondanks alle geplaatste bewijzen, nog steeds de vijanden van Ahlu-Sunnah, Fawaz, Ahmed Sallaam, Adnan Aroer e.a blijft verdedigen en Ahlu-Sunnah aanvalt.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2748520&page=2

Ik geef je alleen nog een uitspraak over Mohammed Qutb.

De Shaych ‘Allaamah en Moehaddieth, Hammaad bin Mohammed al-An.saarie (Rahiemehoellaah) werd gevraagd over het boek “At-Tauwhied” van Mohammed Qoetb.

Antwoord: “Zeer zeker, Mohammed Qoetb, de broer van Sayyed Qoetb, is een gevaarlijke Ash’arie en hij heeft een boek geschreven voor het Saoedische Ministerie van Informatie. Een boek over Tauwhied en dit boek, alles ervan is ‘Ilmoel-Kalaam (theologische retorica) en Filosofie”.

(Vanuit het boek “Medjmoe fie tardjamah el-‘Allaamah el-Moehaddieth esh-Shaych Hammaad bin Mohammed el-An.saarie” pag. 617 (Dit is een biografie van de Shaych) geschreven door zijn eigen zoon: ‘Abdoel-Awwal bin Hammaad el-An.saarie.)


Salamoe3alaikoem,

Jij hebt in de tussentijd heel wat getikt en gekopieerd, maar nergens zie ik een antwoord op mij vraag. Daarnaast spreek je jezelf tegen. Je plaats een fatwa van sheikh hammad al-xxxxxxie die zegt dat mohammed qutb een asharie is. Waarom zeg jij dan dat hij een kharidjie is? Zeg dan op zn minst hij is een asharie. En jouw beweringen dat ik de vijanden van ahloe soennah verdedig zijn allemaal heel leuk en aardig, maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven. Dus bij deze stel ik jou nogmaals de vraag, misschien dat je hem dan wel begrijpt:

Welke 3aalim heeft salman, aid-alqarnie en abderahman, mohammed qotb en de rest tot khawaridj verklaard. geef mij aub gewoon de namen van deze geleerden door en ga niet weer 20 rondjes draaien en met beschuldigingen strooien. Heb je deze niet, neem je woorden dan terug en vraag allah om jou te vergeven
wasalamoe3alaikom

18-11-2009, 18:12



Citaat door q70:
Salamoe3alaikoem,

Jij hebt in de tussentijd heel wat getikt en gekopieerd, maar nergens zie ik een antwoord op mij vraag. Daarnaast spreek je jezelf tegen. Je plaats een fatwa van sheikh hammad al-xxxxxxie die zegt dat mohammed qutb een asharie is. Waarom zeg jij dan dat hij een kharidjie is? Zeg dan op zn minst hij is een asharie. En jouw beweringen dat ik de vijanden van ahloe soennah verdedig zijn allemaal heel leuk en aardig, maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven. Dus bij deze stel ik jou nogmaals de vraag, misschien dat je hem dan wel begrijpt:

Welke 3aalim heeft salman, aid-alqarnie en abderahman, mohammed qotb en de rest tot khawaridj verklaard. geef mij aub gewoon de namen van deze geleerden door en ga niet weer 20 rondjes draaien en met beschuldigingen strooien. Heb je deze niet, neem je woorden dan terug en vraag allah om jou te vergeven
wasalamoe3alaikom


Wa aleikum salaam wa rahmatullaah.

Bijna had je mij weer aan het typen gekregen voor een discussie met jou, maar broeder AboeAmmaar heeft een hele mooie ondertekening.

Toen Hassan al-Basrie mensen hoorde redetwisten zei hij :
“Dat zijn mensen die het zat zijn om aanbiddingen te verrichten. Het gepraat is voor hen gemakkelijk, en ze kennen weinig vrees voor Allah waardoor ze zijn gaan praten”

Ja’far Ibn Mohammed zei: “Kijk uit voor redetwisten in het geloof. Het houdt
namelijk het hart bezig en het resulteert in huichelaarij.”

Dus nogmaals, ik verwijs naar de topic waar ik eerder voldoende heb geantwoord op jou vragen.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2748520&page=2

En ik ga niet in elke topic met jou hierover redetwisten akhi, je kunt reageren in de oorspronkelijke topic reageren.

HayaakAllaah.

19-11-2009, 13:57

Citaat door Guy:
Wa aleikum salaam wa rahmatullaah.

Bijna had je mij weer aan het typen gekregen voor een discussie met jou, maar broeder AboeAmmaar heeft een hele mooie ondertekening.

Toen Hassan al-Basrie mensen hoorde redetwisten zei hij :
“Dat zijn mensen die het zat zijn om aanbiddingen te verrichten. Het gepraat is voor hen gemakkelijk, en ze kennen weinig vrees voor Allah waardoor ze zijn gaan praten”

Ja’far Ibn Mohammed zei: “Kijk uit voor redetwisten in het geloof. Het houdt
namelijk het hart bezig en het resulteert in huichelaarij.”

Dus nogmaals, ik verwijs naar de topic waar ik eerder voldoende heb geantwoord op jou vragen.

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2748520&page=2

En ik ga niet in elke topic met jou hierover redetwisten akhi, je kunt reageren in de oorspronkelijke topic reageren.

HayaakAllaah.


Mashallah: Is het dat je niet houdt van discusseren of is het gewoon dat je onzin uitkraamt en mensen beschuldigt van zaken waar geen van de geleerden jou in is voorgegaan?? Waar is het volgen van de geleerden gebleven? waar is de bewering gebleven dat jullie alleen maar datgene zeggen waar de geleerden jullie in zijn voorgegaan??

Als jij hier niet op wilt reageren, dan moet je dat zelf weten. En vergeet niet dat jij hierover gevraagd zult worden op de dag des oordeels. En zoals de profeet heeft gezegd:


[SIZE=3]



wa salamoe3alaikom

19-11-2009, 15:17

Citaat door q70:
Salamoe3alaikoem,

Jij hebt in de tussentijd heel wat getikt en gekopieerd, maar nergens zie ik een antwoord op mij vraag. Daarnaast spreek je jezelf tegen. Je plaats een fatwa van sheikh hammad al-xxxxxxie die zegt dat mohammed qutb een asharie is. Waarom zeg jij dan dat hij een kharidjie is? Zeg dan op zn minst hij is een asharie. En jouw beweringen dat ik de vijanden van ahloe soennah verdedig zijn allemaal heel leuk en aardig, maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven. Dus bij deze stel ik jou nogmaals de vraag, misschien dat je hem dan wel begrijpt:

Welke 3aalim heeft salman, aid-alqarnie en abderahman, mohammed qotb en de rest tot khawaridj verklaard. geef mij aub gewoon de namen van deze geleerden door en ga niet weer 20 rondjes draaien en met beschuldigingen strooien. Heb je deze niet, neem je woorden dan terug en vraag allah om jou te vergeven
wasalamoe3alaikom


asalam aleekom agy q70

ik heb een tekst van sheig al albany waarover hij gevraagd werd over safar en salman.ik heb niks tegen die 2 en ben het niet eens met hoe somige mensen hier over geleerden praten en niemand heel laten. maar sommige zaken vereisen echt de aand8 omdat er vooral veel gevaar achter schuilt.wa allah a3lam.


سئل الشيخ العلام&#157 7; المحدث محمد ناصر الدين الألبان& #1610; في ليلة السابع من ذي الحجة 1418 هـ – في شريط //بعنوان السروري& #1577; خارجية عصرية//:حول كتاب الارجا&#156 9; يا شيخنا ،الارجا& #1569; في الفكر (و هو لسفر الحوالي& #1548;قال الشيخ:رأ يته ،فقيل له:الحوا شي يا شيخنا خاصة الموجود& #1577; في المجلد الثاني .



فقال الشيخ:"كان عندي أنا رأي صدر مني يوماً منذ نحو أكثر من ثلاثين سنة حينما كنت في الجامع&#157 7; و سئلت في مجلس حافل عن رأيي في جماعة التبلي&#159 4; فقلت يومئذ :صوفية عصرية، فالآن خطر في بالي أن أقول بالنسب&#157 7; لهؤلاء الجماع&#157 7; الذين خرجوا في العصر الحاضر و خالفوا السلف ،أقول هنا تجاوبا&#161 1; مع كلمة الحافظ الذهبي : و خالفوا السلف في كثير من مناهجهم& #1548; بدا لي أن أسميهم:خ ارجية عصرية، فهذا يشبه الخروج الآن فيما –يعني- نقرأ من كلامهم&#154 8; لأنهم -في الواقع- كلامهم ينحو منحى الخوار&#158 0; في تكفير مرتكب الكبائر& #1548; لكنهم – و لعل هذا ما أدري؟أ&#160 6; أقول:غفل ة منهم أو مكر منهم!!و هذا أقوله أيضاً من باب (و لا يجرمنك&#160 5; شنئان قوم على أن لا تعدلوا اعدلوا هو أقرب للتقوىم& #1575; أدري لا يصرحون بأن كل كبيرة هي مكفرة! لكنهم يدندنو&#160 6; حول بعض الكبائ&#158 5; و يسكتون أو يمرون على الكبائ&#158 5; الأخرى! و لذلك فأنا لا أرى أن نطلق القول و نقول فيهم : إنهم خوارج إلا من بعض الجوان&#157 6; و هذا من العدل الذي أمرنا به"…

Pagina's : [1] 2