Bekijk volle/desktop versie : Ik ben zo in de war...



Pagina's : [1] 2 3

16-11-2009, 20:37
Ik ben nu echt verdrietig en wolah ik voel me echt zo ongelukkig in me huwelijk, en vraag me keer op keer af waarom het in mijn huwelijk niet zo mooi kan gaan, als bij de meeste huwelijken.

Ik vraag niet eens zoveel, alleen dat hij me het gevoel geeft dat hij om me geeft, leuke dingen doen, lief tegen mij zijn..en rust..dat is het enigste wat ik vraag.

Hij verwacht zoveel van mij, naast dat ik een voltijd studie volg en incha Allah aan het afstuderen ben, verwacht hij dat ik dagelijks uitgebreid kook, het hele huis moet glinsteren en er mag geen haartje te vinden zijn, en ernaast dat ik goed moet studeren, en zelfs hiernaast werk moet gaan zoeken, omdat ik volgens hem expres niet wil werken zodat hij geld uitgeeft aan mij. Laatst heeft hij mn pinpasje afgepakt, omdat hij vond dat ik teveel geld uitgaf, dit terwijl ik in de tijd dat ik ben getrouwd(iets meer dan een half jaar) al de spullen die ik heb gekocht op 1 hand kan tellen.

Erbij is hij zo bang en vraagt hij me elke keer, dat als ik ga werken wat ik dan van plan ben met het geld te doen, ik gaf hem aan dat ik misschien niet eens zou willen werken, maar stel dat ik zou werken dat ik part-time zou werken om zo gewoon spulletjes voor mezelf te kunnen kopen. Zn vader gaf laatst nog aan, dat stel dat ik straks zou werken, dat ik niet de baas ben over mijn eigen geld, maar mijn man. Ik zei niks, en liet ze gewoon praten, ik was al helemaal kapot.

Daarentegen kan mijn man ook echt lief en zorgzaam zijn, maar dat is vaak van korte duur (hoogstens een dag of twee en dan weer weken onaardig, en zo elke keer omgewisseld ) Lief tegen mij is hij plotseling vaak als ik hem negeer, maar ik kan hem toch niet de hele tijd negeren, ik wil ook gewoon lief tegen hem zijn, dat we liefdevol met elkaar omgaan etc.
Laatst ging het zo goed tussen ons, en spraken we echt over alles, en was hij vaak ook bang dat hij me pijn zou doen, dat waren echt hele mooie dagen en toen voelde ik mij echt getrouwd met een man die om me gaf, alleen omdat hij lief tegen me was..maar helaas was dat iets meer dan een weekje en toen was het afgelopen..


Ik heb laatst zo zitten huilen, dat ik een ontstoken oog eraan heb overgehouden , maar alhmd ik denk elke keer geduld, geduld en nog eens geduld...ik weet dat alles met een reden gebeurt, en soms denk ik dat dit echt niet meer beter wordt, en dat het beter is om er een punt achter te zetten, maar ik ben nog zo kort getrouwd, en was getrouwd met de bedoeling getrouwd te blijven

16-11-2009, 20:45


vreemd je hebt dezelfde topic al eens geopend precies dezelfde inhoud.



http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2680962


maargoed, probeer toch met hem te praten over hoe je je voelt, communicatie is het belangerijkste in een huwelijk

16-11-2009, 20:50
pff is echt moeilijk.. ik voel echt met je mee

Als erover praten met hem al niet helpt, wat blijft er dan nog over buiten sbar Maar hoeveel sbar kan een mens dan nog hebben???

16-11-2009, 20:54
getrouwd met een abdras......veel succes.

16-11-2009, 21:06



Citaat door miss-Dior:
getrouwd met een abdras......veel succes.

Hij is geen berbers meid.

16-11-2009, 21:09

Citaat door MissAmina:
pff is echt moeilijk.. ik voel echt met je mee

Als erover praten met hem al niet helpt, wat blijft er dan nog over buiten sbar Maar hoeveel sbar kan een mens dan nog hebben???

Het is echt moeilijk, zekerweten. Maar ik probeer een weg te vinden om door te dringen bij hem en hoop incha Allah dat het zal lukken, alleen lukt het niet zo goed als ik me niet goed voel, maar hmd.

16-11-2009, 21:10

Citaat door GEEN_GEZEIK:
vreemd je hebt dezelfde topic al eens geopend precies dezelfde inhoud.



http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2680962


maargoed, probeer toch met hem te praten over hoe je je voelt, communicatie is het belangerijkste in een huwelijk

Hoe bedoel je? Wat is vreemd? Praten met hem lukt niet, daarom is er geen voortgang xzuchtx

16-11-2009, 21:19

Citaat door alleen_ellende:
Ik ben nu echt verdrietig en wolah ik voel me echt zo ongelukkig in me huwelijk, en vraag me keer op keer af waarom het in mijn huwelijk niet zo mooi kan gaan, als bij de meeste huwelijken.

Ik vraag niet eens zoveel, alleen dat hij me het gevoel geeft dat hij om me geeft, leuke dingen doen, lief tegen mij zijn..en rust..dat is het enigste wat ik vraag.

Hij verwacht zoveel van mij, naast dat ik een voltijd studie volg en incha Allah aan het afstuderen ben, verwacht hij dat ik dagelijks uitgebreid kook, het hele huis moet glinsteren en er mag geen haartje te vinden zijn, en ernaast dat ik goed moet studeren, en zelfs hiernaast werk moet gaan zoeken, omdat ik volgens hem expres niet wil werken zodat hij geld uitgeeft aan mij. Laatst heeft hij mn pinpasje afgepakt, omdat hij vond dat ik teveel geld uitgaf, dit terwijl ik in de tijd dat ik ben getrouwd(iets meer dan een half jaar) al de spullen die ik heb gekocht op 1 hand kan tellen.

Erbij is hij zo bang en vraagt hij me elke keer, dat als ik ga werken wat ik dan van plan ben met het geld te doen, ik gaf hem aan dat ik misschien niet eens zou willen werken, maar stel dat ik zou werken dat ik part-time zou werken om zo gewoon spulletjes voor mezelf te kunnen kopen. Zn vader gaf laatst nog aan, dat stel dat ik straks zou werken, dat ik niet de baas ben over mijn eigen geld, maar mijn man. Ik zei niks, en liet ze gewoon praten, ik was al helemaal kapot.

Daarentegen kan mijn man ook echt lief en zorgzaam zijn, maar dat is vaak van korte duur (hoogstens een dag of twee en dan weer weken onaardig, en zo elke keer omgewisseld ) Lief tegen mij is hij plotseling vaak als ik hem negeer, maar ik kan hem toch niet de hele tijd negeren, ik wil ook gewoon lief tegen hem zijn, dat we liefdevol met elkaar omgaan etc.
Laatst ging het zo goed tussen ons, en spraken we echt over alles, en was hij vaak ook bang dat hij me pijn zou doen, dat waren echt hele mooie dagen en toen voelde ik mij echt getrouwd met een man die om me gaf, alleen omdat hij lief tegen me was..maar helaas was dat iets meer dan een weekje en toen was het afgelopen..


Ik heb laatst zo zitten huilen, dat ik een ontstoken oog eraan heb overgehouden , maar alhmd ik denk elke keer geduld, geduld en nog eens geduld...ik weet dat alles met een reden gebeurt, en soms denk ik dat dit echt niet meer beter wordt, en dat het beter is om er een punt achter te zetten, maar ik ben nog zo kort getrouwd, en was getrouwd met de bedoeling getrouwd te blijven



Wat een beest zeg!
Dit is niet iets waar je blij mee kan zijn! Wat zijn dit geldwolfen zeg..
Zijn vader wil ook weten, wat jij met je geld gaat doen?
rare gasten.... Verwacht die vader dat hij jou salaris ook kan innen?
Wat vinden jou ouders hiervan?

16-11-2009, 21:29
pfff wat erg.
dit is nu echt zo een rotsituatie waar je niet metteen een oplossing voor kan vinden.
ik zou zeggen praat met hem maar dan ook veel praten.
mss kun je eens met zijn ouders of jouw ouders hierover praten.
of iemand anders die kan bemiddelen.

16-11-2009, 21:45
Wat een nare situatie, moge Allah jullie situatie verbeteren.

Maar weet lieve zuster dat shaitan erg actief is in het huwelijk om deze te verpesten..

Maar laat jullie beide ook weten wat de positie, rechten en plichten zijn als partners in het huwelijk.

Jouw man hoort te weten hoe hij zich hoort te gedragen tegenover zijn vrouw en hoe hem dit wordt geboden in de islam.
Heeft hij enige kennis van de islam? ...

Mocht hij godvrees bezitten, laat jullie dan de situatie voorleggen bij een 'geleerde' of woon een lezing bij die over het huwelijk en de bijhorende gedragscode gaat. Doe dit dan met zn 2en.

Zorg er anders voor dat jullie je gaan verdiepen in wat de islam zegt over jullie posities en hoe jullie deze moeten vervullen.

Wellicht zal het helpen en zullen jullie er samen aan werken om er een geslaagde huwelijk van te maken omwille van Allah en voor elkander.

Het zal natuurlijk niet altijd rozengeur en manenschijn zijn, geduld is dan ook een geweldige zaak & moge Allah je belonen voor je geduld, maar een huwelijk komt van beide kanten.


Vergeet niet je smeekbedes te verrichten, het is immers Allaah bij wie je je hulp dient te vragen.
Moge Allah het voor jullie doen vergemakkelijken en shaitan ver weg van jullie houden.

16-11-2009, 22:09
Ik heb je vorige topic ookal gelezen.
Het kan namelijk niet zo zijn dat hij je zomaar slecht behandeld. Misschien is er iets wat hij heeft gehoord of waar hij achter is gekomen.

Gaat hij vaak naar zijn moeder alleen zonder jou mee te nemen?
Kan ook zijn dat hij daar dingen te horen krijgt en het later op jou afgereageerd.

Ik wens je heel veel sbar toe en probeer er achter te komen wat hem dwars zit.

16-11-2009, 22:14

Citaat door GroeneParel:
Ik heb je vorige topic ookal gelezen.
Het kan namelijk niet zo zijn dat hij je zomaar slecht behandeld. Misschien is er iets wat hij heeft gehoord of waar hij achter is gekomen.

Gaat hij vaak naar zijn moeder alleen zonder jou mee te nemen?
Kan ook zijn dat hij daar dingen te horen krijgt en het later op jou afgereageerd.

Ik wens je heel veel sbar toe en probeer er achter te komen wat hem dwars zit.


Dat vind ik dus ook.. Je wordt toch niet zomaar zo behandeld?
Tenzij hij ergens een draadje heeft los hangen.. Maar zoiezo een rare familie, zijn vader heeft het al over geldzaken... (wat hem geen ene reet aan gaat) De kans dat één van zijn fam.leden stookt is groot. Ze geeft zelf ook aan dat ze uitgebreid moet koken, en het huis er denderend uit moet zien.. (wat ook ongezond is,kom op joh.. ) Ik ben 7jaar getrouwd, er zijn weleens dagen dat ik niet schoon maak omdat ik geen zin heb.. Moet ik dan op me sodemieter krijgen?

16-11-2009, 22:15


Verschrikkelijk. Echt erg, . Ghair. Moge Allah swt jouw geduld belonen, inschaAllah.

16-11-2009, 22:57
is hij een soussi dan .....

17-11-2009, 11:50
communicatie is heel belangrijk zuster.
moge Allah swt jou bijstaan in voor en tegenspoed insha'Allah, Ameen.

Pagina's : [1] 2 3