Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met een niet-Marokkaan.



Pagina's : [1] 2

16-11-2009, 16:55
Ik heb sinds 5 maanden een relatie met een Egyptische jongen en hij is van plan om volgende week mijn hand te komen vragen bij me ouders, maar ik ben zo bang dat me vader nee zegt want hij wil graag dat ik met een Marokkaan trouw. Ik hou zo veel van hem ik weet echt niet wat ik moet doen als me vader nee zegt

Heeft er iemand wel eens zoiets meegemaakt of in zijn familie dat er een niet Marokkaan je hand kwam vragen en wat was de reactie van je ouders?

17-11-2009, 16:48


ik ben met een niet marokkaan getrouwd en mijn ouders vonden het geen probleem.. je moet gewoon blijven bij je standpunt.. als zij zien dat jij het echt wil dan zullen ze op een gegeven moment wel toegeven..

17-11-2009, 17:00
ze weten toch dat hij volgende week jou hand komt vragen das al een goed begin!

17-11-2009, 17:06

Citaat door sollyhoor:
ik ben met een niet marokkaan getrouwd en mijn ouders vonden het geen probleem.. je moet gewoon blijven bij je standpunt.. als zij zien dat jij het echt wil dan zullen ze op een gegeven moment wel toegeven..

En wt is zijn afkomst dan ?

17-11-2009, 17:45


Je ouders zullen in eerste instantie geshocked zijn. Het kan een serieuze strijd worden, maar als je zeker weet dat hij de ware voor jou is. Zullen je ouders zich vroeg of laat bij neerleggen. Zolang hij moslim en een goed mens is.
Sterkte

17-11-2009, 17:59
Als je al een afspraak hebt gemaakt dat hij langskomt zal het toch wel goed zitten? Vertel hem van tevoren over je ouders zodat hij zijn beste beentje voor kan zetten en in de smaak kan vallen met bepaalde onderwerpen. De meeste ouders willen gewoon het beste voor hun kind, dus wanneer ze zien dat hij serieus is en goed bezig is met de Islam (ook erg belangrijk!), dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Veel succes!!

17-11-2009, 18:40
Waarom begin je dan een relatie met zo'n persoon.
Ik sta er ook niet achter dat je ouders om die reden iemand zouden afwijzen, maar dit kon je toch al die tijd weten?

17-11-2009, 18:54
vind niet dat ze het recht hebben om hem af te wijzen als hij een goede moslim is, jullie met elkaar kunnen communiceren en echt van elkaar houden
egypte is een arabische land, zie niet wat het probleem is

Allah heeft gezegd dat de ouders een goede reden moeten hebben voordat ze iemand gaan afwijzen, vind je dat het een goede reden is dat ze hem zouden afwijzen op grond van nationaliteit?

zorg ervoor dat je je ouders in jouw schoenen laat staan, en dat ze dan ook voelen hoe jij je op dit moment voelt

Allah y 3awnik lieve meid, moge Allah jou een gelukkig huwelijk schenken !!!!
m3a salama

17-11-2009, 21:41
Ik neem aan dat je ouders hiervan afweten en als het een goede praktiserende jongen is mogen ze hem niet weigeren.
Het is ook makkelijker dan andere moslims, gezien dat hij de Arabische taal beheerst.
Wel zou ik Salaat Istikharaa doen, en raad vragen bij de Alwetende.
Allah Ie 7awenk!

17-11-2009, 22:37

Citaat door Habibtek__:
Ik heb sinds 5 maanden een relatie met een Egyptische jongen en hij is van plan om volgende week mijn hand te komen vragen bij me ouders, maar ik ben zo bang dat me vader nee zegt want hij wil graag dat ik met een Marokkaan trouw. Ik hou zo veel van hem ik weet echt niet wat ik moet doen als me vader nee zegt

Heeft er iemand wel eens zoiets meegemaakt of in zijn familie dat er een niet Marokkaan je hand kwam vragen en wat was de reactie van je ouders?




om te beginnen zou ik je avatar veranderen marokkaanse vlag ligt je zo toch
als je mn zus was geweest dan had je het wel geweten en die egyptenaar ook

20-11-2009, 13:59
is hij een moslim?
ik denk als hij dat is dat je vader blij kan zijn

20-11-2009, 14:06
mijn zus is met een nederlandse jonge getrouwd, uiteraard wel een bekeerde..
het was echt super moeilijk voor men ouders, na een stuk of 6 keer te zijn alngsgeweest, was et eindelijk een JA!
Allahj 3awnek, doe veel du3aa en verricht salaat istighara, gair inshAllah lieverd..

20-11-2009, 19:55



Citaat door Habibtek__:
Ik heb sinds 5 maanden een relatie met een Egyptische jongen en hij is van plan om volgende week mijn hand te komen vragen bij me ouders, maar ik ben zo bang dat me vader nee zegt want hij wil graag dat ik met een Marokkaan trouw. Ik hou zo veel van hem ik weet echt niet wat ik moet doen als me vader nee zegt

Heeft er iemand wel eens zoiets meegemaakt of in zijn familie dat er een niet Marokkaan je hand kwam vragen en wat was de reactie van je ouders?




relatie hebben en als mevrouw der zin niet krijgt het geloof er bijhalen. Ja hij is moslim....?? Heel kinderachtig. Het zijn vaak van die domme sletjes die te veel vrijheid krijgen van hun ouders.. Dan krijg je als ouder de rekening gepresenteerd.

20-11-2009, 19:58
Marokkaanse sletjes die met jan en alleman trouwen. Zelfs als een of andere klaploper zich bekeerd tot de islam. Ja, dat is emancipatie. Als ouder ben je ook laag gezonken als je toestemming geeft voor zulke huwelijken.

20-11-2009, 20:06

Citaat door SiLahcen:
Marokkaanse sletjes die met jan en alleman trouwen. Zelfs als een of andere klaploper zich bekeerd tot de islam. Ja, dat is emancipatie. Als ouder ben je ook laag gezonken als je toestemming geeft voor zulke huwelijken.



Wat zevert gij allemaal eh mongool
Gij ga ons ni wijsmaken dat gij nooit een relatie hebt gehad?

Ga ergens anders de rust vertsore! En dan stellen marokkaanse gasten zich de vraag waarom wij marokkaanse vrouwen met een niet-marokkaan huwen!


Allah i 3awnek

Pagina's : [1] 2