Bekijk volle/desktop versie : wie heeft het recept van MAKROT voor mij ??

23-11-2002, 12:43
hallo allemaal

wie kan mij helpen aan het recept van makrot.
Het is een sebakia met dadels.
Alvast bedankt allemaal

23-11-2002, 12:59

ow foutje,sorry maar het is van smied en dadels gemaakt

30-11-2002, 16:33
BEDANKT VOOR DE MOEITE,MAAR IK HEB HEM ZELF AL GEVONDEN IK ZET HEM ER NOG WEL VAN DE WEEK OP !!!

15-04-2003, 15:57
eewa...ik wacht nog op die recept.

16-04-2003, 11:01

hoi
ik heb die recept wel maar ben nu op me werk als ik thuis ben krijg je het recept toe verzonden

16-04-2003, 14:20
okee, ik wacht geduldig.
ik kijk vanavond wel.

18-04-2003, 23:08
sorry voor het late reactie maar ik ga nu het recept voor jullie schrijven...

18-04-2003, 23:48
recept makrot:

voor het deeg heb je nodig:
1 kilo smied
125 gr bona of brio ( geen andere boter)
1 groot glas olie
half flesje mazhar

en dan moet je dat met tot een mengsel brengen en dan voeg je er een beetje water in zodat het tot een groot mengsel wordt niet al te veel water gewoon een beetje tot dat jij denkt dat het tot een mengsel wordt..
En dan maak je er twee gelijken stukken van en dan ga je het het plat kneden tot twee gelijke stukken...

en dan voor de vulling heb je nodig:

1 kilo dadels
een eetlepel kaneel
3 a 4 eetlepels mazhar

en dat moet je dan goed mengen..

en dan ga je het op de de deeg dat je had klaar gemaakt zeten als volgt doe je dat je pakt steeds een beetje van de vulling van tmar en dat doe je dan elke keer op de deeg en zo ga je door tot dat je de deeg in het midden stuk goed heb gedekt met tmar dan doe je de andere deeg datje ook klaar had gezet erop en dan ga je het zo goed dicht maken dat je de tmar niet ziet goed langs de zeikanten dichten .

Het vorm:
die kan je kopen bij marokaanse winkels maar als je het wil kan je het ook met een mes doen als je handig bent dan ga je gewoon vormen maken ..

de oven moetje een kwartiertje van te voren op 250 graden aan zetten zodra je klaar bent met het vormen doe je de makrot in de oven je kan het ook in olie bakken het is maar net wat jij makkelijk vindt ik raad je aan in de oven ...

en dan moet je ongeveer een half uurtje der in laten tot dat ze rood zijn.. niet verbrand hahaha..

en dan moet je van te voren honing op het vuur hebben zodat dat goed smelt en dan de gebakken makrot erin doen en dan eruit halen en op een schaal zetten dit moet wel heel voorzichtig gebeuren want je hebt kans dat het breek omdat het warm is en dan laten afkoelen voor dat je het in een emmer / bakje doet en dan een plestic zakje erop zodat het lekker vers blijft...

hoop dat het je l ukt succes...

liefs jasmina

20-04-2003, 17:19
Jamieeeeeeeeeeeeeeeeee Ik heb er nu al zin in, Ik ben daar echt gek op