Bekijk volle/desktop versie : 'Veel Europeanen met vooroordelen'



Pagina's : [1] 2 3

14-11-2009, 17:54
'Veel Europeanen met vooroordelen'

Gepubliceerd: gisteren 16:55
Update: gisteren 17:12
Een op de twee Europeanen heeft vooroordelen over migranten, religieuze groepen of minderheden. Dat stelt het Bielefelder Institut für Konflikt- und Gewalttforschung in een onderzoek dat vrijdag is gepresenteerd.

De helft (50 procent) van de ondervraagde Europeanen vinden dat er in hun land te veel migranten wonen; 43 procent wijst gelijke rechten voor homoseksuelen af. In de Oost-Europese landen is de vijandigheid het grootst, in Nederland het minst. [B]Zo vindt 88 procent van de Polen dat homo's en lesbiennes niet mogen huwen,[/B] in Nederland vindt 83 procent dat het juist wel mag.

In Polen vindt 87 procent dat getrouwde vrouwen hun rol als moeder serieuzer moeten nemen, in Nederland is dat slechts 36 procent.

Over religies stelt de studie dat 54 procent van de ondervraagden de islam een intolerante religie vinden. Van de ondervraagden meent 22 procent dat de meeste moslims het terrorisme rechtvaardigen. Over joden is men wel positief: 62 procent vindt dat joden de cultuur verrijken.

Voor het onderzoek zijn achtduizend Europeanen ondervraagd in acht landen.



http://www.depers.nl/buitenland/352964/Veel-Europeanen-met-vooroordelen.html

14-11-2009, 18:04



Citaat:
Voor het onderzoek zijn achtduizend Europeanen ondervraagd in acht landen.

14-11-2009, 18:16

Citaat door Mister1979:
'Veel Europeanen met vooroordelen'

Gepubliceerd: gisteren 16:55
Update: gisteren 17:12
Een op de twee Europeanen heeft vooroordelen over migranten, religieuze groepen of minderheden. Dat stelt het Bielefelder Institut für Konflikt- und Gewalttforschung in een onderzoek dat vrijdag is gepresenteerd.

De helft (50 procent) van de ondervraagde Europeanen vinden dat er in hun land te veel migranten wonen; 43 procent wijst gelijke rechten voor homoseksuelen af. In de Oost-Europese landen is de vijandigheid het grootst, in Nederland het minst. [B]Zo vindt 88 procent van de Polen dat homo's en lesbiennes niet mogen huwen,[/B] in Nederland vindt 83 procent dat het juist wel mag.

In Polen vindt 87 procent dat getrouwde vrouwen hun rol als moeder serieuzer moeten nemen, in Nederland is dat slechts 36 procent.

Over religies stelt de studie dat 54 procent van de ondervraagden de islam een intolerante religie vinden. Van de ondervraagden meent 22 procent dat de meeste moslims het terrorisme rechtvaardigen. Over joden is men wel positief: 62 procent vindt dat joden de cultuur verrijken.

Voor het onderzoek zijn achtduizend Europeanen ondervraagd in acht landen.



http://www.depers.nl/buitenland/352964/Veel-Europeanen-met-vooroordelen.html



Ik had het er in een ander draadje over. Het leeuwendeel van Europa moet de islam niet. Dat is overigens geen vooroordeel, maar een oordeel.

14-11-2009, 18:22

Citaat door Mister1979:
'Veel Europeanen met vooroordelen'

Gepubliceerd: gisteren 16:55
Update: gisteren 17:12
Een op de twee Europeanen heeft vooroordelen over migranten, religieuze groepen of minderheden. Dat stelt het Bielefelder Institut für Konflikt- und Gewalttforschung in een onderzoek dat vrijdag is gepresenteerd.

De helft (50 procent) van de ondervraagde Europeanen vinden dat er in hun land te veel migranten wonen; 43 procent wijst gelijke rechten voor homoseksuelen af. In de Oost-Europese landen is de vijandigheid het grootst, in Nederland het minst. [B]Zo vindt 88 procent van de Polen dat homo's en lesbiennes niet mogen huwen,[/B] in Nederland vindt 83 procent dat het juist wel mag.

In Polen vindt 87 procent dat getrouwde vrouwen hun rol als moeder serieuzer moeten nemen, in Nederland is dat slechts 36 procent.

Over religies stelt de studie dat 54 procent van de ondervraagden de islam een intolerante religie vinden. Van de ondervraagden meent 22 procent dat de meeste moslims het terrorisme rechtvaardigen. Over joden is men wel positief: 62 procent vindt dat joden de cultuur verrijken.

Voor het onderzoek zijn achtduizend Europeanen ondervraagd in acht landen.



http://www.depers.nl/buitenland/352964/Veel-Europeanen-met-vooroordelen.html


Er is inderdaad nog menig bastion van vooroordelen te beslechten.

14-11-2009, 18:41



Citaat door Raven:
Er is inderdaad nog menig bastion van vooroordelen te beslechten.


M.b.t. islam hebben we het gezien en gehad. Dan praat je dus niet meer over een vooroordeel.

14-11-2009, 18:44

Citaat door Raven:
Er is inderdaad nog menig bastion van vooroordelen te beslechten.



Hoe zou dat in het midden oosten zijn....?

14-11-2009, 18:46

Citaat door Nostradamus:
M.b.t. islam hebben we het gezien en gehad. Dan praat je dus niet meer over een vooroordeel.


En diegene die wat tegen Homosexuelen en of Joden hebben zeggen precies hetzelfde als jij, gôh hoe zou dat toch komen......????? Maar goed hou vooral je oogkleppen op.....

14-11-2009, 18:47
daar zijn het mensen voor, die hebben vooroordelen..

14-11-2009, 18:51

Citaat door Gitane:
En diegene die wat tegen Homosexuelen en of Joden hebben zeggen precies hetzelfde als jij, gôh hoe zou dat toch komen......????? Maar goed hou vooral je oogkleppen op.....


In Nederland heeft het leeuwendeel geen probleem met homo's en ik lees net dat ook het leeuwendeel de joden een verrijking van de cultuur vind.

14-11-2009, 18:59

Citaat door Nostradamus:
In Nederland heeft het leeuwendeel geen probleem met homo's en ik lees net dat ook het leeuwendeel de joden een verrijking van de cultuur vind.


Lezen is ook niet jouw sterkste punt, lees mijn reactie nog eens.

14-11-2009, 19:02

Citaat door Gitane:
Lezen is ook niet jouw sterkste punt, lees mijn reactie nog eens.


Ik heb goed gelezen.
In Nederland willen we wel homo's en joden en geen islam. Duidelijk toch?

14-11-2009, 19:03

Citaat door __BO__:
laten we hier alle vooroordelen op een rijtje zetten.

wie begint
niet grof worden

ik wil wel mee doen, maar ik heb ik kan niet garanderen dat ik niet "te grof" ben

14-11-2009, 19:06



Citaat door __BO__:
heb jij een vooroordeel gitane?


Yes, maar euh, ik probeer ze te onderdrukken... vroeger had ik er eentje, ik mocht de Duitsers niet, maar daar ben ik gelukkig vanaf... de vooroordelen die mij nu nog steeds lastig vallen vertel ik dus lekker niet... ik probeer ze te weerleggen...

14-11-2009, 19:08

Citaat door Nostradamus:
Ik heb goed gelezen.
In Nederland willen we wel homo's en joden en geen islam. Duidelijk toch?



Ik zei dat degene die vooroordelen hebben t.o.v. Joden en Homosexuelen net als jij voor doen alsof het een feit is.... Pfffff

14-11-2009, 19:13
Vrouwen denken alleen aan voortplanten en mannen alleen aan neuqen.....


Pagina's : [1] 2 3