Bekijk volle/desktop versie : Vrouw moet man hoeft niet



Pagina's : [1] 2

14-11-2009, 15:02
Wat ik niet begrijp is waarom de vrouw altijd bij de schoonmoeder en de schoonzussen moet langs gaan, wekelijks soms terwijl de man niet bij zijn schoonvader of schoonbroers wekelijks moet gaan, hij ziet ze meestal alleen bij gelegenheden.
Wanneer er problemen zijn bij de schoonfamilie dan is het meestal bij de vrouw: oplossing is gewoon zoals je man doen alleen bij gelegenheden gaan.

14-11-2009, 15:04


je moet niks knoop dat in je oren

14-11-2009, 15:06
nee wat ik VAAK zie is dat mannen eisen stellen. En sommige vrouwen dat HELEMAAL niet doen. Een vrouw moet ook EISEN gaan stellen. En ook ZEGGEN waar het op staat.. ook al word de man boos. Sommige durfen de waarheid niet te zeggen omdat ze bang zijn hun 'man' te kwetsen. Dit is een stuk wat ik niet begrijp. Mannen zeggen altijd waar het op staat, of het je kwetst ofniet.

14-11-2009, 15:07

Citaat door Majdouline___:
je moet niks knoop dat in je oren



Dit is maar een stelling over het algemeen, tuurlijk moet je niks alleen doodgaan moet je.

14-11-2009, 15:07


Gelijk heb je meid... Echt waar!!!

14-11-2009, 15:10
Als je niet langs gaat krijg je weer roddels, dat ze slecht is en niet opgevoed.
Het is nooit goed!

14-11-2009, 15:12

Citaat door Issme76:
Wat ik niet begrijp is waarom de vrouw altijd bij de schoonmoeder en de schoonzussen moet langs gaan, wekelijks soms terwijl de man niet bij zijn schoonvader of schoonbroers wekelijks moet gaan, hij ziet ze meestal alleen bij gelegenheden.
Wanneer er problemen zijn bij de schoonfamilie dan is het meestal bij de vrouw: oplossing is gewoon zoals je man doen alleen bij gelegenheden gaan.

je hebt gesproken

14-11-2009, 15:12

Citaat door Issme76:
Wat ik niet begrijp is waarom de vrouw altijd bij de schoonmoeder en de schoonzussen moet langs gaan, wekelijks soms terwijl de man niet bij zijn schoonvader of schoonbroers wekelijks moet gaan, hij ziet ze meestal alleen bij gelegenheden.
Wanneer er problemen zijn bij de schoonfamilie dan is het meestal bij de vrouw: oplossing is gewoon zoals je man doen alleen bij gelegenheden gaan.

Het is iets, wat je ze in het begin aanleert..
Als jij je man aanleert alleen maar om op een gelegenheid je ouders te bezoeken.. (wat ik heel vreemd vind) Moet je achteraf niet klagen...
Zo ook, alle bezoekjes aan je schoonouders..

14-11-2009, 15:14

Citaat door Issme76:
Dit is maar een stelling over het algemeen, tuurlijk moet je niks alleen doodgaan moet je.



Het wordt van je verwacht ( marokkaanse gemeenschap) dat je 1 een keer in de week of in de 2 weken gaat naar je schoonfamilie, je hebt de man van je familie pas leren kennen op de dag dat je getrouwd bent er wordt verwacht hen meer tijd te geven dan je eigen familie (tantes, ooms).
Terwijl van de man nooit iets wordt verwacht al heeft hij meer tijd dan de vrouw soms.
Moeten we dan ook eens om de paar weken tantes en ooms en nichten gaan bezoeken die ons heel ons leven al kennen of niet?

14-11-2009, 15:15

Citaat door san_rayane:
Het is iets, wat je ze in het begin aanleert..
Als jij je man aanleert alleen maar om op een gelegenheid je ouders te bezoeken.. (wat ik heel vreemd vind) Moet je achteraf niet klagen...
Zo ook, alle bezoekjes aan je schoonouders..


Nogmaals ik heb het niet over klagen want ik heb eigenlijk niks te klagen, ik spreek gewoon over het principe

14-11-2009, 16:07
Je hebt gelijk.

Of waarom moeten de vrouwen telefonisch contact blijven houden met de schoonfamilie en de mannen doen dat niet met hun schoonfamilie.

14-11-2009, 16:09
omdat je intrekt bij de man het is niet andersom het is de man die je verzorgt niet anders om zo is dat gewoon

14-11-2009, 16:11



Citaat door Mayday09:
Je hebt gelijk.

Of waarom moeten de vrouwen telefonisch contact blijven houden met de schoonfamilie en de mannen doen dat niet met hun schoonfamilie.


omdat het een vrouwentaak is , je zult mij echt niet zien bellen heb niets te vertellen vrouwen hebbe dat 99,9% wel.

14-11-2009, 16:12
qelawi dat ik elke weer naar schoonouders ga, en ook naar me ouders!

ik ben getrouwd met een vrouw niet met haar bontkraag broertje en stink zus!


wat een kut traditie hebben maghreba toch tzz

14-11-2009, 16:12
Wij gaan 1x in de week naar mijn ouders en 1x in de week naar zijn ouders. Onze broers/schoonzussen komen dan ook daar. Het is dus altijd feest op donderdag en vrijdag. Geen gezeur over moeten!!!

Pagina's : [1] 2