Bekijk volle/desktop versie : Voor diegene die het nog niet wisten..



Pagina's : [1] 2

14-11-2009, 13:25
Ik kreeg dit in mijn mail; tip van de politie.


Goede tip!

Wisten jullie dit????

gedwongen pinnen ? DAN GOED LEZEN!

EEN TRANSACTIE AAN EEN GELDAUTOMAAT ... ZEER BELANGRIJK!
DEZE KLEINE INFORMATIE KAN VAN GROOT NUT ZIJN ...

Indien U ooit gedwongen wordt om geld af te halen aan een geldautomaat om daarna te overhandigen aan uw belager, weet dat ALS U UW PINCODE ACHTERSTEVOREN INBRENGT (b.v. indien uw code 1234 is , dient U 4321 als code in te tikken).

De machine erkent dat U de code met opzet achterstevoren hebt ingevoerd.
U krijgt inderdaad het geld maar tegelijkertijd wordt de politie verwittigd dat U bedreigd of bestolen wordt.

De politie kan U in dit geval dus te hulp komen.
Deze nuttige informatie werd via de TV vrijgegeven en het blijkt dat slechts weinig mensen hiervan op de hoogte zijn.
DAAROM IS HET RAADZAAM OM DIT BERICHT DOOR TE STUREN.

Naar iedereen die U kent!!!
iedereen die U kent!!!

14-11-2009, 13:26


Dit wist ik niet, bedankt voor info

Ik denk dat ik op dat moment zelfs niet meer van achter naar voor zal kunnen tellen

14-11-2009, 13:29
wist ik niet bedankt voor de tip

14-11-2009, 13:31
Bedankt voor de tip!

Nu even mijn pincode achterstevoren uit m'n hoofd leren Het moet natuurlijk wel geloofwaardig overkomen.

Ohw ik vraag het wel een keer aan de bank of het bovenstaande klopt.

14-11-2009, 13:33


mijn man werkt bij een bank maar heeft dit nog nooit gehoord?

14-11-2009, 13:33
Hoe kan dat een apparaat dat nou weten, misschien heeft een ander persoon de pincode die jij achterstevoren intoetst? Doorstuurmailtjes zijn vaak flauwekul

14-11-2009, 13:34
Hierbij verklaar ik het bericht ongeldig, zie het volgende:

http://binnenland.nieuws.nl/469287

Banken: omgekeerde pincode alarmeert politie niet
--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - Het is niet mogelijk om de politie te alarmeren door bij een geldautomaat de pincode achterstevoren in te toetsen. Dat stelt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), die hiermee een verhaal ontkracht dat via internet wordt verspreid.


Via e-mail en op internetfora circuleert een bericht waarin wordt beweerd dat in geval van bedreiging de pincode verkeerd om moet worden ingetikt. Daardoor zou de politie worden gewaarschuwd, terwijl er wel gewoon geld uit de muur komt.

Volgens de NVB is het bericht 'pertinent onjuist'. "Het achterstevoren invoeren van de pincode zal slechts leiden tot het bericht dat een onjuiste code is ingevoerd."

14-11-2009, 13:35

Citaat door L3007:
Hoe kan dat een apparaat dat nou weten, misschien heeft een ander persoon de pincode die jij achterstevoren intoetst? Doorstuurmailtjes zijn vaak flauwekul


Hoe kan een apparaat weten dat jouw pincode hoort bij jouw pinpas? Dus die redenering klopt niet.

Maar de kans is inderdaad groot dat het flauwekul is.

14-11-2009, 13:37

Citaat door Sunshine_h:
Hoe kan een apparaat weten dat jouw pincode hoort bij jouw pinpas? Dus die redenering klopt niet.

Maar de kans is inderdaad groot dat het flauwekul is.


Ja, dat zou dan betekenen dat je ze3ma 2 pincode's hebt, 1 echte en 1 voor het geval dat je "beroofd" wordt.

14-11-2009, 13:38

Citaat door L3007:
Hierbij verklaar ik het bericht ongeldig, zie het volgende:

http://binnenland.nieuws.nl/469287

Banken: omgekeerde pincode alarmeert politie niet
--------------------------------------------------------------------------------

(Novum) - Het is niet mogelijk om de politie te alarmeren door bij een geldautomaat de pincode achterstevoren in te toetsen. Dat stelt de Nederlandse Vereniging van Banken (NVB), die hiermee een verhaal ontkracht dat via internet wordt verspreid.


Via e-mail en op internetfora circuleert een bericht waarin wordt beweerd dat in geval van bedreiging de pincode verkeerd om moet worden ingetikt. Daardoor zou de politie worden gewaarschuwd, terwijl er wel gewoon geld uit de muur komt.

Volgens de NVB is het bericht 'pertinent onjuist'. "Het achterstevoren invoeren van de pincode zal slechts leiden tot het bericht dat een onjuiste code is ingevoerd."


Ik ga diegene meteen een bericht terug sturen hierover. Ik wordt er onderhand ook wel een beetje schijtziek van al die doorstuurmails

14-11-2009, 13:41

Citaat door FemmeLa:
Ik ga diegene meteen een bericht terug sturen hierover. Ik wordt er onderhand ook wel een beetje schijtziek van al die doorstuurmails



14-11-2009, 13:42

Citaat door FemmeLa:
Ik ga diegene meteen een bericht terug sturen hierover. Ik wordt er onderhand ook wel een beetje schijtziek van al die doorstuurmails


Bij mij worden ze direct verwijerd. Ik begrijp niet wie zo doelloos is om dit soort mailtjes te verzinnen.

Nog erger vind ik als ze met doorstuurmailtjes komen over de islaam, bijvoorbeeld stuur dit bericht 10 keer door dan worden je zondes vergeven.

14-11-2009, 13:45



Citaat door L3007:
Bij mij worden ze direct verwijerd. Ik begrijp niet wie zo doelloos is om dit soort mailtjes te verzinnen.

Nog erger vind ik als ze met doorstuurmailtjes komen over de islaam, bijvoorbeeld stuur dit bericht 10 keer door dan worden je zondes vergeven.


Precies, dat slaat echt nergens op!

14-11-2009, 13:47

Citaat door L3007:
Bij mij worden ze direct verwijerd. Ik begrijp niet wie zo doelloos is om dit soort mailtjes te verzinnen.

Nog erger vind ik als ze met doorstuurmailtjes komen over de islaam, bijvoorbeeld stuur dit bericht 10 keer door dan worden je zondes vergeven.


Of je hebt het geluk anders niet ..

Wat ik ook doelloos vind is die mails ook nog eens echt doorsturen dammit! maar dat van de politie dacht ik dat het echt zo was, ik vond het al vreemd dat ik er nog niets vanaf wist, stupid me .

14-11-2009, 13:49
ze3ma als een mes op je nek zit, dat je nog gaat berekenen ahahahahaha

Pagina's : [1] 2