Bekijk volle/desktop versie : Sheiden in Marokko......



14-11-2009, 13:12
Hallo Allemaal,


Ik zit met een vraag...

Paar jaar geleden trouwde ik om prive omstandig heden op 16 jatige leeftijd met iemand in marokko,

Anderhalf jaar later zag ik het hele huwelijk niet meer zitten ik werd gcomandeerd door de wederpartij en slecht behandeld.
Kortom ik wou niet en gaf het ook aan. ik belde naar marokko en zei ik wil niet meer verder met je, dit kan ik niet mer aan met jouw familie.

De hele familie van hem kwam in opstand en ruzies en dreigementen waren aan de orde, Je schediing krijg je niet!! was t enige antwoord wat ik te horen kreeg. lkeer op keer en ga maar door.

Ik liet het voor wat het was en nu toch ruim 8 jaar later ben ik nog niet gescheiden, wel ben ik drie ker door de rechtbank opgeroepen in marokko om te verschijnen, ik heb niet gereageerd noch gegaan.

Toch i shet bizar hij i snog niet van mij gescheiden, normaal is het zo dat als de partner na drie oproepen niet verschijt je automatisch scheidt van je partner, dat i shier niet het geval geweest. Hamdou Allah ben ik niet gegaan ik had een sterk voorgevoel dat hij mij daarheen loktte.

In ieder geval ik ben naar de consulaat gewest en die vertelde me dat ik echt naar marokko moet gaan om te scheiden, Een advocaat daar inschakelen kan ik niet financieren.

Ik heb gehoord van een bepaalde vrouwenorganistie die zich beweegt voor vrouwen in zulke situaties en dat de kosten erg minimaal zijn, (dus wat ik wel kan financieren)

Ik ben ten einde raad.... mijn dierbaren in Marokko zijn overleden zonder dat ik ze heb gezien, mijn zus is ook heel erg aan het aftakelen en ik kan daar niet heen.

Kan iemand mij asjblieft informatie en tips geven wat ik het bste kan doen?


Dank juliie wel en Allah m3akoum


Walaikoum salam.

14-11-2009, 13:29


ben je bang voor hem, dat hij je wat an doet, dat kan ook al ben je gescheiden. je was naief om op je 16e te trouwen, voor hem zijn het papieren niet meer of minder. dat 3 keer oproepen was voor hem een de 2 e vrouw te kunnen trouwen.

14-11-2009, 13:30
Is het misschien een optie om je scheiding uit handen te geven?

14-11-2009, 15:28
meid je hoeft helemaal niet bang te zijn voor hem hij kan je niets maken die idioot! enige oplossing is een advocaat in de stad waar je getrouwd bent nemen....hij kan de scheiding-procedure beginnen....

je hoeft de advocaat niet in 1 keer te betalen maar beetje voor beetje.....in het begin heeft hij 250 tot 400 euro nodig en daarna kan je hem in temijnen betalen

en je kan 2 keer worden opgeroepen om naar marokko te gaan en daarna kan je je advocaat lwakil geven

maar je hoeft echt niet bang te zijn want wallah hij kan je helemaal niks maken

14-11-2009, 16:17



Citaat door nobodyy:
ben je bang voor hem, dat hij je wat an doet, dat kan ook al ben je gescheiden. je was naief om op je 16e te trouwen, voor hem zijn het papieren niet meer of minder. dat 3 keer oproepen was voor hem een de 2 e vrouw te kunnen trouwen.






Hoi Noboddy het kan naief worden genoemd maar ook wanhoop, wat ik al zei om prive redenen trouwde ik op die leeftijd.. alles heeft immers een reden toch?

en die 2e vrouw heeft i dus onderhand nog niet. in de oproep stond dat hij mij opriep voor de scheiding????????????

15-11-2009, 11:26
daarom heb ik altijd geroepen meisjes en jongens uit marokko zijn niet te vertrouwen. ik begrijp niet waarom sommigen nog illies uit marokko halen.
ik hoop voor je dat je snel je scheiding krijgt en een leuke jongen hier ontmoet .

16-11-2009, 13:21

Citaat door kaniza:
daarom heb ik altijd geroepen meisjes en jongens uit marokko zijn niet te vertrouwen. ik begrijp niet waarom sommigen nog illies uit marokko halen.
ik hoop voor je dat je snel je scheiding krijgt en een leuke jongen hier ontmoet .



wat een onzin! dus die jongens en meiden van hier, zijn allemaal wél betrouwbaar ? als iemand het slechte met de andere voor heeft, dan is dat gewoon zo heeft niks te maken in welke land je woont

16-11-2009, 14:09
Inderdaad het kan overal gebeuren meisjes zat die in nederland ook met hetzelfde probleem met hun man hebben.

Tegenwoordig kun je daar niet op vertrouwen en daar een toekomst op bouwen.
Vertrouw op Allah en ga van het beste uit.
Al is het mij zelf overkomen maar ik ben het vertrouwen in Allah swt nooit kwijt geraakt.

16-11-2009, 14:28

Citaat door mijzelf:
Hallo Allemaal,


Ik zit met een vraag...

Paar jaar geleden trouwde ik om prive omstandig heden op 16 jatige leeftijd met iemand in marokko,

Anderhalf jaar later zag ik het hele huwelijk niet meer zitten ik werd gcomandeerd door de wederpartij en slecht behandeld.
Kortom ik wou niet en gaf het ook aan. ik belde naar marokko en zei ik wil niet meer verder met je, dit kan ik niet mer aan met jouw familie.

De hele familie van hem kwam in opstand en ruzies en dreigementen waren aan de orde, Je schediing krijg je niet!! was t enige antwoord wat ik te horen kreeg. lkeer op keer en ga maar door.

Ik liet het voor wat het was en nu toch ruim 8 jaar later ben ik nog niet gescheiden, wel ben ik drie ker door de rechtbank opgeroepen in marokko om te verschijnen, ik heb niet gereageerd noch gegaan.

Toch i shet bizar hij i snog niet van mij gescheiden, normaal is het zo dat als de partner na drie oproepen niet verschijt je automatisch scheidt van je partner, dat i shier niet het geval geweest. Hamdou Allah ben ik niet gegaan ik had een sterk voorgevoel dat hij mij daarheen loktte.

In ieder geval ik ben naar de consulaat gewest en die vertelde me dat ik echt naar marokko moet gaan om te scheiden, Een advocaat daar inschakelen kan ik niet financieren.

Ik heb gehoord van een bepaalde vrouwenorganistie die zich beweegt voor vrouwen in zulke situaties en dat de kosten erg minimaal zijn, (dus wat ik wel kan financieren)

Ik ben ten einde raad.... mijn dierbaren in Marokko zijn overleden zonder dat ik ze heb gezien, mijn zus is ook heel erg aan het aftakelen en ik kan daar niet heen.

Kan iemand mij asjblieft informatie en tips geven wat ik het bste kan doen?


Dank juliie wel en Allah m3akoum


Walaikoum salam.



Als je zelf niet naa rmarokko wil, kan je iemand machtigen die dan je scheiding regelt!

Wat je ook kan doen is je marokkaanse trouwakte als je die hebt hier laten omzetten naar een nederlandse trouwakte en dan nederlands scheiden waarna je je nederlandse scheiding laat vertalen naar het marokkaans, waardoor je ook marokkaans gescheiden bent!

08-12-2009, 03:13
zodra de familie van de wederpartij is opstand komt wil toch niet zeggen dat je in opstand moet komen tegen je man. Of was hij ook de gene die in opstand kwam want dat stond er niet bij vermeld.

08-12-2009, 11:54

Citaat door nisrin83:
Als je zelf niet naa rmarokko wil, kan je iemand machtigen die dan je scheiding regelt!

Wat je ook kan doen is je marokkaanse trouwakte als je die hebt hier laten omzetten naar een nederlandse trouwakte en dan nederlands scheiden waarna je je nederlandse scheiding laat vertalen naar het marokkaans, waardoor je ook marokkaans gescheiden bent!


Dit kan je idd doen ja

08-12-2009, 23:46
Je kunt hier in nl ook je scheiding regelen met of zonder zijn toestemming, mvvn betaalde je 500 euro en dat betaal je na je scheiding te hebben gekregen, duurt 6 maanden..

08-12-2009, 23:47


http://talaq.nl/

http://www.mvvn.nl

09-12-2009, 00:07
arabika te amsterdam kan dit ook regelen

09-12-2009, 11:38
Stichting steunpuntremigranten te Berkane in Marokko. Leg je situatie uit. Denk dat zij je wel kunnen helpen, aangezien zij zich ook erg inzetten voor achtergelaten vrouwen met vaak een positief afloop. http://www.steunpuntremigraten.nl