Bekijk volle/desktop versie : Graag jullie hulp...



13-11-2009, 21:07
salaam oe3ljkoen

Ik ken iemand die zegt dat hij moslim,en ook gelooft in allah swt, alleen een ding waar hij niet in gelooft is in de djins...
ALs ik zeg dat er verhalen zijn over djins ect, dan zegt hij dat klopt allemaal niet want er moet een verklaring voor zijn of de persoon is op dat moment moe en ziet dingen of ervaart dingen die er niet zijn ect
ik heb zo vaak gesprekken met deze persoon en vraag me nu eigenlijk af hoe kan ik heb overtuigen dat ze wel bestaan, t is iemand die zegt ik zal pas geloven dat ze bestaan als ik ze heb gezien ik vrees dan het ergste voor hem... Graag serieuze reactie's
wa salaam oe3lajkoem

13-11-2009, 21:09


Ook heb ik hem uitgelegd dat er in de koran letterlijk staat vermeld Ik heb de djins en de mensen geschapen om mij te aanbidden..
maar toch gelooft hij dat niet?????

13-11-2009, 21:11

Citaat door Ladymetalsa_86:
Ook heb ik hem uitgelegd dat er in de koran letterlijk staat vermeld Ik heb de djins en de mensen geschapen om mij te aanbidden..
maar toch gelooft hij dat niet?????



Hoe kan hij als moslimzijnde iets ontkennen wat letterlijk in de koran staat?

13-11-2009, 21:14

Citaat door yazzith:
Hoe kan hij als moslimzijnde iets ontkennen wat letterlijk in de koran staat?


Daarom ik twijfelde zelf aan hem toen hij zei ja ik ben moslim en ik geloof in allah maar de djins ho maar daaar geloof ik niet in eerst zien en mee maken..
daarop was mijn antwoord allah swt heb je ook nooit gezien hoe kan je dan wel in hem geloven, maar dan houd hij voet bij stuk dat hij wel in allah swt gelooft maar weer de djins niet

13-11-2009, 21:18



Citaat door Ladymetalsa_86:
Daarom ik twijfelde zelf aan hem toen hij zei ja ik ben moslim en ik geloof in allah maar de djins ho maar daaar geloof ik niet in eerst zien en mee maken..
daarop was mijn antwoord allah swt heb je ook nooit gezien hoe kan je dan wel in hem geloven, maar dan houd hij voet bij stuk dat hij wel in allah swt gelooft maar weer de djins niet




Misschien heeft hij zoveel schrik voor zulke dingen dat hij uit bescherming er voor kiest er liever niet in te willen geloven dan te moeten erkennen dat ze wel bestaan

13-11-2009, 21:26

Citaat door yazzith:
Misschien heeft hij zoveel schrik voor zulke dingen dat hij uit bescherming er voor kiest er liever niet in te willen geloven dan te moeten erkennen dat ze wel bestaan



Nee, hij juist altijd nuchter en nooit ergens bang.
Of nog een iemand marokkaanse jongen zei ooit tegen mij ok allah swt heeft de aarde schapen de hemelen, de engelen de mensen de dieren, planeten alles toch ik zo ja klopt wal hamdoeli allah..

Opeens hij zo ok als allah swt dat allemaal heeft geschapen wie heeft allah swt dan geschapen... moehiem toen hij da zei ik schrok.. ik zo weet je wat jij nu doet jij zet een comma waar allah swt een punt heeft gezet.

14-11-2009, 13:31

Citaat door Ladymetalsa_86:
salaam oe3ljkoen

Ik ken iemand die zegt dat hij moslim,en ook gelooft in allah swt, alleen een ding waar hij niet in gelooft is in de djins...
ALs ik zeg dat er verhalen zijn over djins ect, dan zegt hij dat klopt allemaal niet want er moet een verklaring voor zijn of de persoon is op dat moment moe en ziet dingen of ervaart dingen die er niet zijn ect
ik heb zo vaak gesprekken met deze persoon en vraag me nu eigenlijk af hoe kan ik heb overtuigen dat ze wel bestaan, t is iemand die zegt ik zal pas geloven dat ze bestaan als ik ze heb gezien ik vrees dan het ergste voor hem... Graag serieuze reactie's
wa salaam oe3lajkoem





Ik wil je adviseren om een e-mail te sturen naar de projectgroep Moslims In Dialoog: moslims.in.dialoog@hotmail.com .

Zij kunnen je helpen/ondersteunen met jouw vragen etc. insha' Allaah.

14-11-2009, 13:57

Citaat door Ladymetalsa_86:
Nee, hij juist altijd nuchter en nooit ergens bang.
Of nog een iemand marokkaanse jongen zei ooit tegen mij ok allah swt heeft de aarde schapen de hemelen, de engelen de mensen de dieren, planeten alles toch ik zo ja klopt wal hamdoeli allah..

Opeens hij zo ok als allah swt dat allemaal heeft geschapen wie heeft allah swt dan geschapen... moehiem toen hij da zei ik schrok.. ik zo weet je wat jij nu doet jij zet een comma waar allah swt een punt heeft gezet.



Volume 4, Boek 54, Nummer 496:
Overgeleverd door Abu Huraira:
De Boodschapper van Allaah (salallaahu ‘alayhi wa sallam) heeft gezegd, ‘Satan komt naar iemand van jullie en zegt, “Wie heeft zo en zo geschapen? Totdat hij zegt, “Wie heeft jouw Heer geschapen?’ Wanneer hij zo een vraag toefluistert, moet degenen toevlucht zoeken bij Allaah en zulke gedachten opgeven

En in een Hadith in Sahih Muslim is het uitgebreider, dan vraagt satan eerst wie heeft de bergen geschapen en de hemel en aarde etc totdat hij de vraagt stelt wie heeft Allaah dan geschapen.

Laat hem dat maar zien.

14-11-2009, 22:42
Hij gelooft in de Islam. Oke goed en wel. Vraag hem of hij in het bestaan van Shaytaan gelooft. Zo ja, dan gelooft hij in het bestaan van djin. Viola. Probleem opgelost.

14-11-2009, 23:04
Ik raad aan de volgende lezing van Shaykh Muqbil Ibn Haadee al-Waadi'ee rahimahullaah door die persoon te laten beluisteren, met als titel 'Naseehatie li Ahlu-Sunnah minnal Djin (Mijn advies aan Ahlu-Sunnah onder de Djin)'

http://muqbel.net/sounds.php?sound_id=22

De Shaykh geeft veel bewijzen uit de Quraan en de Sunnah over het bestaan van de Djin. En dat er onder hen ook onwetenden, ongelovigen, moslims (Sunnies, Rawaafidh, Hizbies, Soefies etc) zijn.

En het ontkennen hiervan is gevaarlijk, want het is regelrechte kufr (ongeloof) van de Woorden van Allaah.

15-11-2009, 02:09
Salaam wa 3alaikoum,

Het is toch te absurd voor woorden om een moslim te moeten overtuigen dat allah s.w.t. de waarheid spreekt.

Ik zal je een harde waarheid vertellen.
Diegenen die safer(reizen doen) noemen we een mousafer.
Diegenen die islam doe noemen we een mouslim.
Wat is een moslim?
Iemand die zich overgeeft aan allah s.w.t. onder de voorwaarden van allah s.w.t.
Iemand die het woord van allah s.w.t. ontkent kan een miljard keer vertellen dat hij moslim is, maar is dat dan wel zo?
Hoe kan ik bijvoorbeeld zeggen iik ben moslim maar ik geloof niet dat mozes a.s. heeft bestaan.

Dit is echt absurd.
Een moslim gelooft in het bestaan van de djinn, er zijn namelijk geen moslims die niet geloven in het bestaan van de djinn.

wa salaam wa 3alaikoum.