Bekijk volle/desktop versie : Na 4 zwangerschappen is mijn buik...



11-11-2009, 15:00
Na 4 zwangerschappen hangt mijn buik enorm. Toen ik van de eerste en tweede bevallen was ging ik veel trainen waardoor ik een platte, harde buik kreeg, dus echt buikspieren.

Na mijn derde zwangerschap kreeg ik ook een buikje en die probeerde ik weg te werken, maar dat ging echt niet. Ik trainde me kapot, maar volgens mijn trainer zijn de buikspieren door de derde zwangerschap verslapt.

Mohiem de derde zwangerschap had ik een klein buikje en dat vond ik niet zo erg. Ik trainde altijd, maar het ging maar niet weg. Na mijn vierde zwangerschap kreeg ik echt een hangbuik en tot de dag van vandaag gaat het niet meer weg.

Ik vind het zo lelijk staan. Ik had altijd een platte, mooie buik en nu gewoon een hangbuik.

Is het in de islam toegestaan het overtollig vet weg te halen of mag dit niet?

11-11-2009, 15:03


Je hoort er de engste verhalen over. Dan ga je voor een cosmetische buikoperatie en kom je niet meer bij.

Maar goed, wat de islam hierover zegt weet ik niet. Mocht het toegstaan zijn dan zou ik wel als ik uitgevbaard zou zijn zo een buikwand operatie willen doen en me borsten willen liften.

11-11-2009, 15:06
4 zwangerschappen is niet niks.

ik heb nu ook een kleine hangbuik na 3 zwangerschappen, waarvan 1 van een tweeling.

ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet druk om maak, omdat ik mij op dit moment concenteer op weer fit worden en gezond zijn.

ik denk dat islamitisch gezien dat je een operatie mag ondergaan pas als er gezondheidsreden voor is,,,,,,wa allah a3lam.

11-11-2009, 15:06

Citaat door fatna:
Je hoort er de engste verhalen over. Dan ga je voor een cosmetische buikoperatie en kom je niet meer bij.

Maar goed, wat de islam hierover zegt weet ik niet. Mocht het toegstaan zijn dan zou ik wel als ik uitgevbaard zou zijn zo een buikwand operatie willen doen en me borsten willen liften.

Klopt, ik vind het echt eng.

Ik wil slechts het vet bij mijn buik weghalen. Het lijkt me ook niet gezond, dat overtollig vet dat er hangt.

Borsten liften zou ik niet doen, want dat was volgens mij verboden, omdat het gedaan wordt zodat je borsten weer mooi worden. Bij overtollig vet dat hangt weet ik het echter niet, maar het lijkt me dat het ongezond is dat vet daar te laten hangen en het is ook niet zo aantrekkelijk voor je man meer

11-11-2009, 15:08



Citaat door Amoura:
4 zwangerschappen is niet niks.

ik heb nu ook een kleine hangbuik na 3 zwangerschappen, waarvan 1 van een tweeling.

ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet druk om maak, omdat ik mij op dit moment concenteer op weer fit worden en gezond zijn.

ik denk dat islamitisch gezien dat je een operatie mag ondergaan pas als er gezondheidsreden voor is,,,,,,wa allah a3lam.


Klopt.

Maschallah!

Ik wil ook fit en gezond zijn inschallah.

Ik heb ooit ergens op tv gehoord dat dat overtollig vet niet gezond is voor de gezondheid. Je verhoogt je kansen op een hartaanval en je kan problemen krijgen bij het plassen en dergelijke, dus daarom vraag ik me af hoe het hiermee zit in de islam.

Maar ik ga niet jokken, er spelen namelijk ook beauty redenen mee.