Bekijk volle/desktop versie : Schutter Fort Hood zat geregeld in lokale stripclub



Pagina's : [1] 2

11-11-2009, 08:22
BRON



HLN update De Amerikaanse soldaat van Palestijnse origine die vorige week dertien mensen heeft doodgeschoten in de legerbasis Fort Hood in Texas, stond bij de plaatselijke stripclub bekend als een trouwe klant. Hassan Nidal Malik bezocht de voorbije maand nog drie keer de Starz stripclub, die snel een inspecteur over de vloer zal krijgen. Een beeld dat niet meteen overeenstemt met dat van devoot moslim waarmee zijn naasten hem beschreven. Hassan vroeg er geregeld om een lapdance en stond bekend als een gulle tipgever die de meisjes met veel respect behandelde.

Zelfmoordaanslag?
Eind 2008 stond Nidal Malik ook in contact met iemand tegen wie een antiterreuronderzoek liep, zo heeft de federale recherche FBI meegedeeld, daarbij "elke terreurdaad" uitsluitend. Hij had als legerpsychiater contact met de bewuste persoon. Hierbij "is niets negatiefs gevonden", aldus de FBI. De speurders hebben toen besloten dat commandant Hasan niet betrokken was bij terroristische activiteiten of de voorbereiding van terroristische activiteiten".

Volgens de eerste bevindingen van het onderzoek lijkt Hasan alleen te hebben gehandeld. De politie sluit echter niet uit dat hij op een zelfmoordaanslag uit was. Hij zal zich voor de krijgsraad moeten verantwoorden.

"Heldendaad"
De Washington Post schreef maandag dat de speurders de mogelijke banden onderzoeken tussen Hasan en een in de VS geboren imam die voor de Amerikaanse autoriteiten geldt als een fervente aanhanger van al-Qaida sinds hij weg is uit de moskee van Virginia waar hij predikte. De Amerikaanse geheime diensten hebben 10 tot 20 e-mails van Hasan naar Anwar al-Aulaqi onderschept. In 2001 begaf Hasan zich geregeld naar de Dar al-Hijrah moskee in Falls Church (nabij Washington), tegelijk met al-Aulaqui. Die laatste zou banden hebben met verantwoordelijken van al-Qaida onder wie twee van de terroristen van 11 september.

In een boodschap op het internet heeft imam Aulaqui maandag vanuit Jemen, waar hij zich in 2002 heeft gevestigd, gezegd dat Hasan met zijn schietpartij een "heldendaad" heeft gesteld. (afp/odbs/bdr) 10/11/09 13u33

11-11-2009, 09:43



Citaat:
In een boodschap op het internet heeft imam Aulaqui maandag vanuit Jemen, waar hij zich in 2002 heeft gevestigd, gezegd dat Hasan met zijn schietpartij een "heldendaad" heeft gesteld.
wat is hier zo heroisch aan? ik vind het nogal laf, vanuit het niets op mensen schieten

11-11-2009, 09:54

Citaat door a_tropos:

dat moordenaars ook stripclubs bezoeken?


van een vroom en oprecht moslim die het hellevuur vreest zul je dat niet zo snel verwachten

11-11-2009, 10:01

Citaat door boterbroekje:
van een vroom en oprecht moslim die het hellevuur vreest zul je dat niet zo snel verwachten


misschien niet als je een heel simplistisch mensbeeld hebt, nee.

11-11-2009, 10:04



Citaat door a_tropos:
misschien niet als je een heel simplistisch mensbeeld hebt, nee.


Nee als je een beetje verfijnd, vooruitstrevend en progressief bent dan weet je dat de stripclubs vol zitten met vrome moslims.

11-11-2009, 10:07

Citaat door a_tropos:
misschien niet als je een heel simplistisch mensbeeld hebt, nee.

zeg dat maar tegen vrome en oprechte moslims

11-11-2009, 10:16

Citaat door boterbroekje:
zeg dat maar tegen vrome en oprechte moslims


dat zeg ik tegen iedereen die meent dat iedereen behalve hijzelf een enkelvoudig wezen is, in te delen in een categorie waarmee alle andere kenmerken worden uitgesloten.

ik ben toch meer een diep gelover in 'het menselijk tekort'.

11-11-2009, 10:34
Om de straf voor z'n zonden te verevenen dacht hij dat 13 mensen doodschieten zou volstaan

11-11-2009, 10:44

Citaat door Warda19:
Maar dat is haram!


wat - het bezoeken van een stripclub, of het prijsschieten op weerloze mensen?

11-11-2009, 10:48

Citaat door Warda19:
Allebei.


het laatste lijkt me een stuk erger dan het eerste. bovendien schijnt moord ook nog eens tegen de wet te zijn.

11-11-2009, 10:48

Citaat door a_tropos:
wat - het bezoeken van een stripclub, of het prijsschieten op weerloze mensen?
Ik zou toch willen pleiten om het bezoeken van een stripclub halal verklaard te krijgen. Dat prijsschieten dan weer niet.

11-11-2009, 10:48

Citaat door Warda19:


Daar gaat de vleesgeworden natte droom van de islamofoob.




11-11-2009, 10:51



Citaat door a_tropos:
en wat, pray, is nu exact de revelatie in dit bericht?

dat moordenaars ook stripclubs bezoeken?

dat je moordzuchtige neigingen krijgt van het bezoeken van stripclubs?

de boodschap van dit bericht ontgaat me ten enemale.



De boodschap is dat deze jihadist geen heilige was in islamitische zin. Voor het geval moslims hem als een martelaar willen gaan vereren.

Hoezo is dat moeilijk te begrijpen eigenlijk ?

11-11-2009, 10:51

Citaat door mrmpf:
Ik zou toch willen pleiten om het bezoeken van een stripclub halal verklaard te krijgen. Dat prijsschieten dan weer niet.


het leuke van mensen is nu juist dat ze altijd wel een weg vinden tussen de regeltjes door om aan hun behoeftes te voldoen. alleen zijn gelovigen vaak heel goed in het naar buiten toe ophouden van een masker.

ik heb net een stukje geplaatst over een homoseksuele imam in zuid-afrika. die vertelt hoe openheid ook de islam binnensluipt. dat is heel erg naar voor de hypocrieten die zich graag tooien met de witte sluier der onschuld.

zoiets als een boerka met daaronder niets anders dan lingerie van christine leduc.

11-11-2009, 10:52

Citaat door Warda19:
Het past niet in het beeld van de "moslimterrorist" of wel?



Mohammed Atta dronk ook een biertje en was ook westers gekleed toen ie z'n vlieglessen nam.

Pagina's : [1] 2