Bekijk volle/desktop versie : Mag een man bij de bevalling van zijn vrouw aanwezig zijn?



10-11-2009, 20:28
AslaamouAleikum,

Heeft iemand misschien een Hadith of uitleg voor mij of een man wel of niet bij de bevalling van zijn vrouw bij mag zijn?

DjaazaakAllah

10-11-2009, 23:03


waarom zou dit niet mogen?

11-11-2009, 00:50
dat vroeg ik mij dus ook af. omdat ik dit net hoorde van iemand.
was ik wel ff benieuwd of er uberhaupt een hadith of uitleg over is.
maar u weet het ook niet?

11-11-2009, 11:16
up!
niemand een daliel hierover?

11-11-2009, 11:17



Citaat door 001:
dat vroeg ik mij dus ook af. omdat ik dit net hoorde van iemand.
was ik wel ff benieuwd of er uberhaupt een hadith of uitleg over is.
maar u weet het ook niet?


Of ik het niet weet, Ik weet het wel hoor. Het mag gewoon, Zolang er geen bewijs is uit de soennah of de koran,

Laat die iemand van wie jij hebt gehoord dat het niet toegestaan is, maar met een bewijs komen.

12-11-2009, 17:22

Citaat door 001:
up!
niemand een daliel hierover?




Asalaam aleikom,

Als ik jou zou mogen vragen: "Het aanwezig zijn bij de bevalling van je vrouw." is dit een algemene handeling of Aanbidding? We kunnen hier spreken van Algemene handeling.

Stelregel

Aanbidding: "Alles is haraam, totdat er een bewijs is dat het toegestaan is."

Algemene Handeling: "Alles is toegestaan, totdat er een bewijs is dat het Haraam is."


Dus wie zegt dat het haraam is dient met een duidelijke bewijs te komen, want tot zover is het toegestaan en dient elke persoon die zegt dat het haraam is met een bewijs te komen... Alhamdoellilah dat zaken duidelijk zijn en het kennis voor ons is vergemakkelijkt.

Dus advies naar jou gericht zuster maak je daar niet druk over, tegenwoordig hebben we genoeg zogenaamde geleerden die na 1 boekje hebben gelezen gelijk al uitspraken doen, bedoelde het sarcastisch dat er mensen op internet zijn en als je met ze praat hebben ze noch verstand noch bewijzen met hun kennis via sheikh google.


Moge Allah ons begrip van religie geven en in taqwa doen toenemen

Allah oe Ahlem

12-11-2009, 21:02
WaleikumSalaam beste broeder,
de persoon van wie ik dit hoorde was ervan overtuigd dat ze gelijk had,maar kon het bewijs niet meer vinden.
ik heb hierover echter nog nooit iets gehoord.en juist gedacht dat het fijner is voor de vrouw als de man erbij zit lijkt mij.vandaar dat ik me allereerst in dit onderwerp ben gaan verdiepen. maar heb er inderdaad ook niks over gevonden.
vandaar dat ik dacht laat ik het hier proberen, misschien iemand die er toevallig wel wat over heeft gelezen.of het staat helemaal nergens vermeld dat kan ook.
ik heb enkel mijn topic geplaatst om mijn moslim broeders/zusters te vragen of zij misschien weten of er iets staat geschreven of niet.
puur om iets nieuws erbij te leren.
maar wel bedankt voor uw reactie broeder,

waleikumsalaam

12-11-2009, 21:05

Citaat door Aisha52:
Kijk, dat is nu een van [B][B]de reden dat ik NIET ALLAH verlaten heb[/B][/SIZE][/B], maar zijn volgelingen die niet open staan voor anders denkenden.
Daarom zal het altijd een leven vol strijd zijn voor kortzichtige en nooit wat worden, 1400 jaar en nog niets berijkt...ja doden en gedood worden, dat dan wel weer.



Je hebt Allah niet verlaten??????????
Voor deze reactie, las ik deze onnozele reactie:

[SIZE="5"]Wat de koran of Hadits ook zeggen,....vergeet dat nu eens...

en volgens jou heb je Allah dus NIET verlaten???
SoebhanAllah je spreekt jezelf wel erg tegen!!

12-11-2009, 22:05

Citaat door firdaus87:
Je hebt Allah niet verlaten??????????
Voor deze reactie, las ik deze onnozele reactie:

Wat de koran of Hadits ook zeggen,....vergeet dat nu eens...

en volgens jou heb je Allah dus NIET verlaten???
SoebhanAllah je spreekt jezelf wel erg tegen!!



12-11-2009, 22:09

Citaat door Miszs_Norah:



leg uit..

13-11-2009, 00:39

Citaat door 001:
WaleikumSalaam beste broeder,
de persoon van wie ik dit hoorde was ervan overtuigd dat ze gelijk had,maar kon het bewijs niet meer vinden.
ik heb hierover echter nog nooit iets gehoord.en juist gedacht dat het fijner is voor de vrouw als de man erbij zit lijkt mij.vandaar dat ik me allereerst in dit onderwerp ben gaan verdiepen. maar heb er inderdaad ook niks over gevonden.
vandaar dat ik dacht laat ik het hier proberen, misschien iemand die er toevallig wel wat over heeft gelezen.of het staat helemaal nergens vermeld dat kan ook.
ik heb enkel mijn topic geplaatst om mijn moslim broeders/zusters te vragen of zij misschien weten of er iets staat geschreven of niet.
puur om iets nieuws erbij te leren.
maar wel bedankt voor uw reactie broeder,

waleikumsalaam




lghair inshAllah, deze zuster dacht makkelijk te praten en heeft gesproken zonder bewijs, een zaak dat nergens op gefundeerd is stort makkelijk in dan dat het gebouwd is.
Maar inshAllah is het duidelijk voor jou en spreek deze zuster aan dat je graag de bewijs wilt hebben.

13-11-2009, 08:14

Citaat door Da3wah:
lghair inshAllah, deze zuster dacht makkelijk te praten en heeft gesproken zonder bewijs, een zaak dat nergens op gefundeerd is stort makkelijk in dan dat het gebouwd is.
Maar inshAllah is het duidelijk voor jou en spreek deze zuster aan dat je graag de bewijs wilt hebben.


Asalaamou Aleikum

ik zal het zeker doorgeven.
Shourkan voor de reactie.

Waleikumsalaam

14-11-2009, 17:43


sorrie hoor maar hij was er toch bij toen het gemaakt werd dus waarom zou hij er bij de bevalling niet bij mogen zijn

16-11-2009, 21:49

Citaat door Aisha52:
Jâhhahah jij bent man, dus een druipendezaatstengel die niets van reacties van vrouwen laat wel gevallen


misschien handig om wat aan je abn te doen??

16-11-2009, 22:03
Om het zeker te weten kun je beter naar de imam gaan. Incha Allah weet hij het beter.