Bekijk volle/desktop versie : Ik wil graag bekeren maar hoe??



Pagina's : [1] 2 3

10-11-2009, 16:31
salaam alikom,

ik ben 18 jaar zit op school en doe voor de rest niks.
Ik bid niet draag geen hoofddoek.
Hou van muziek en dansen.
Wou in februari de opleiding visagiste en kappersopleiding.

Maar aan de andere kant wil ik ook bidden hoofddoek dragen en me meer met het geloof bezig houden.
heb veel dingen meegemaakt in me leven.
Alleen maar slechte dingen.

Wil graag een nieuw begin maken en me meer met de islam bezig houden.
maar weet best weinig over de islam en ik weet niet waar ik moet beginnen.


Er zijn hier ook geen moskee s voor vrouwen






Hoop dat jullie me kunnen helpen

alvast bedankt

10-11-2009, 16:33


ben je belgische of marokkaanse

10-11-2009, 16:35
Marokkaanse(berbers)


Dat is me tweede probleem,kan geen arabische? dus kan ook de koran niet lezen:S

10-11-2009, 16:37

Citaat door Lainam:
ben je belgische of marokkaanse



Rare vraag!! Maar meid ik zou zeggen begin met je geloof want die kappersopleiding en visagiste heb je allemaal niet nodig bij GOD. En meid ik zou zeggen begin met bidden en naar een moskee gaan hoeft niet perse thuis bidden is beter en ga lekker boekjes kopen over de islam en van het een komt het ander

10-11-2009, 16:38



Citaat door loubna_z:
Marokkaanse(berbers)


Dat is me tweede probleem,kan geen arabische? dus kan ook de koran niet lezen:S



eerst en vooral meid, je moet de islam in je hart hebben, sommige meiden die ik ken dragen wel een hoofddoek maar kennen zeer weinig over de islam of de betekenis ervan. Dus eerst kennis opdoen zou ik zeggen, antwoorden weten op u vragen die jij hebt ivm de Islam
Je kan qoraan aankopen met Nederlandse vertaling, of je kan via internet ook veel te weten komen over de Islam

10-11-2009, 16:38

Citaat door loubna_z:
Marokkaanse(berbers)


Dat is me tweede probleem,kan geen arabische? dus kan ook de koran niet lezen:S



De koran heb je tegenwoordig ook vertaald in het nederlands en du3a boekjes ook

10-11-2009, 16:39

Citaat door camera_nouaman:
Rare vraag!! Maar meid ik zou zeggen begin met je geloof want die kappersopleiding en visagiste heb je allemaal niet nodig bij GOD. En meid ik zou zeggen begin met bidden en naar een moskee gaan hoeft niet perse thuis bidden is beter en ga lekker boekjes kopen over de islam en van het een komt het ander




ja dat klopt.

Wil het al heel erg lang en heel graag.
Heb thuis wel van die boekjes enzo maar ik doe eerder muziek aan dan dat ik een boekje ga lezen

Insha allah.

10-11-2009, 16:39

Citaat door camera_nouaman:
Rare vraag!! Maar meid ik zou zeggen begin met je geloof want die kappersopleiding en visagiste heb je allemaal niet nodig bij GOD. En meid ik zou zeggen begin met bidden en naar een moskee gaan hoeft niet perse thuis bidden is beter en ga lekker boekjes kopen over de islam en van het een komt het ander



waarom rare vraag? het is toch normaal dat je het vraagt want een puur belgische weet helemaal niet veel over de Islam en een marokkaanse wel. Dus zo weet je vanwaar ze begint vanaf 0 of niet

10-11-2009, 16:40
Als de topic over relaties zou gaan dan had iedereen je kunnen helpen. Maar oh neen, mensen houden zich het liefst met onbelangrijke zaken bezig.

10-11-2009, 16:42

Citaat door Lainam:
eerst en vooral meid, je moet de islam in je hart hebben, sommige meiden die ik ken dragen wel een hoofddoek maar kennen zeer weinig over de islam of de betekenis ervan. Dus eerst kennis opdoen zou ik zeggen, antwoorden weten op u vragen die jij hebt ivm de Islam
Je kan qoraan aankopen met Nederlandse vertaling, of je kan via internet ook veel te weten komen over de Islam



Ja dat klopt wel.

Maar als ik hoofddoek wil gaan dragen of bidden dan doe ik het goed.

Niet met jongens contact hebben of de hele dag buiten zwerven met meiden enz


Bedankt schat

10-11-2009, 16:42

Citaat door Lainam:
eerst en vooral meid, je moet de islam in je hart hebben, sommige meiden die ik ken dragen wel een hoofddoek maar kennen zeer weinig over de islam of de betekenis ervan. Dus eerst kennis opdoen zou ik zeggen, antwoorden weten op u vragen die jij hebt ivm de Islam
Je kan qoraan aankopen met Nederlandse vertaling, of je kan via internet ook veel te weten komen over de Islam





helemaal juist
begin alvast met meer te weten over de islam en de rest volgt wel inchallah

10-11-2009, 16:43
Hoe kun je je bekeren tot de Islaam?


Het is van groot belang dat iemand die zich wilt bekeren tot de Islaam dit doet met een zuivere intentie en dat hij volledig overtuigd is van het feit dat de Islaam de ware religie van zijn Schepper is. God beoordeelt iedere handeling van een persoon namelijk altijd op de intentie en als deze intentie niet zuiver is dan zal het niet door God aanvaard worden.



Zou dus iemand enkel moslim willen worden om een vrouw te huwen dan weet God dat de intentie van deze persoon niet zuiver is. Legt deze persoon de geloofsgetuigenis af zal het van geen nut voor hem zijn vanwege zijn intentie en hij zal voor God geen moslim zijn.



De Profeet Mohammed (vzmh) zegt in een overlevering: ,,Voorwaar! De daden worden beoordeeld op basis van de intentie en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt.
(Overleverd door al-Bukhari en Muslim)



Als men volledig overtuigd is van de fundamentele aspecten van de Islaam dan is het belangrijk het geloofsgetuigenis ofwel de shahadah uit te spreken. Het Arabische woord shahadah betekent eigenlijk getuigenis en in deze getuigenis verklaart men dat men geloof dat er maar een enkele God is die het recht heeft aanbeden te worden en dat de Profeet Mohammed (vzmh) Zijn dienaar en boodschapper is.



Het enige wat een persoon moet doen om moslim te worden is dus het uitspreken van een enkele zin. God probeert het juist voor de mens makkelijk te maken. Men hoeft geen rituelen te ondergaan zoals bijvoorbeeld de doop door een geestelijke bij de christenen. Wel moet men deze zin uitspreken in het Arabisch.



Bij het uitspreken van deze zin hoeft eigenlijk helemaal niemand aanwezig te zijn, omdat God de belangrijkste getuige is die men kan hebben. Toch is het aan te raden om de shahadah wel af te leggen in bijzijn van moslims. Dit kan bijvoorbeeld in een plaatselijke moskee of een islamitisch centrum.



Op het moment van het uitspreken van de shahadah wordt de persoon in de Ogen van Allah zondeloos als een pasgeboren baby. Men krijgt een compleet nieuwe start en alle slechte dingen die men in het verleden heeft gedaan, worden meteen vergeven. Na het uitspreken van de shahadah is het aangeraden om een douche te namen als teken van een totale zuivering van alles wat vooraf is geweest.




De geloofsgetuigenis moet men als het volgt uitspreken:

Ash-hadoe alla iellaha iella Allah,

wa ash-hadoe anna Moehammadan rassoeloe Allah



Ik getuig dat niets of niemand heeft het recht aanbeden te worden, behalve Allah en ik getuig dat Mohammed de boodschapper van Allah is.



Na het uitspreken van deze geloofsgetuigenis is men dus een moslim. Vanaf dit moment moet men zich ook houden aan de verplichtingen die Allah aan zijn dienaren heeft opgelegd, zoals onder andere het gebed en het vasten in de maand Ramadan.



Zeker net na de bekering tot de Islaam is het aangeraden om contact op te nemen met een praktiserende moslim in de buurt, die dan begeleiding kan geven die in het begin erg belangrijk is. Men heeft zeker in het begin iemand nodig om het gebed van te leren en die andere basiszaken van de Islaam eenvoudig kan uitleggen. Vaak kan men in contact komen met zo'n moslim via een dicht bijzijnde moskee of islamitisch centrum.

10-11-2009, 16:45



Citaat door distant:
Als de topic over relaties zou gaan dan had iedereen je kunnen helpen. Maar oh neen, mensen houden zich het liefst met onbelangrijke zaken bezig.




geef niet hoor


jij mag me ook wel helpen

10-11-2009, 16:45

Citaat door distant:
Als de topic over relaties zou gaan dan had iedereen je kunnen helpen. Maar oh neen, mensen houden zich het liefst met onbelangrijke zaken bezig.




geef niet hoor


jij mag me ook wel helpen

10-11-2009, 16:46
ik heb wat voor je geplaats bij pagina 1 hoop dat je er wat aan hebt

Pagina's : [1] 2 3