Bekijk volle/desktop versie : - Muziek afkikken



10-11-2009, 09:18
Salaam ahlekom wa rahmatoe allah wa barakatoe,

ik wil graag om raad vragen hoe ik het beste zo snel mogelijk van muziek afkik inshaALLAH..

wa ahlekom salaam

10-11-2009, 09:39


Naar anasheed luisteren en dan komt het vanzelf incha allah

10-11-2009, 09:50
luisteren meer koran en anasheed dan zie hoe snel je eraan went inscha allah want ik had het vroeger ook maar nu ben ik echt vanaf alhamdoulilah.

10-11-2009, 09:59
Salaam moe3laikoem oughtie,

Het 1ste dat je moet doen is beseffen dat het een grote zonde is, en dat het 7araam is en de bestraffing hiervoor pijnlijk is..

Ten 2de,
Maak plaats voor qoraan.. Check op bv. z o u b i d a .nl welke recitateur jij het beste vind in zijn recitatie [bij mij is het bv. Mahir Maquely ]

Ten 3de:
Vernietig de muziek, maak het kapot/verbrand het.. Zijn het bestanden op pc/gsm wis ze dan! Zijn hebt bv. cd's/cassete bandjes?? Kun je er bv. Nog qoraan of gepaste anasheed op plaatsen [zo bespaar je nog wat] anders maak je ze gewoon kapot!

Want als je ze niet vernietigt, zal er wel een zwak moment plaats vinden dat de shaytaan te sterk zal zijn en je er naar terug grijpt heb ik meegemaakt dus voorkom dit!

Ten 4de:
Toon Berouw, en heb de niya er nooit naar terug te keren inshAllah..

Advies:

Doe alles STAP per STAP!!
Weet dat het in heb begin moeilijk gaat zijn, maar het went!!
Vandaar dat ik je adviseer het kapot te maken, dan moet je al wat meer moeite doen om er terug aan te geraken, en in die tijd heb je je mss al bedacht en herpakt!!

Je mag me altijd pm'en indien ik je kan helpen help ik je ook bi idhnillah!

Hoop dat je er wat aan hebt..

Wa3alaikoem oe salaam,
Je zusje in de deen

10-11-2009, 11:04


Ik zelf begon eerst altijd met vrijdag geen muziek luisteren.. Dit was voor dat ik zwaar praktiseerde. Daarna bouw je ilm op en taqwa en zie je in hoe groot de zonde is. En vrees je Allah soebhana wa ta'ala. En dan is het gewoon de taak om alle muziek uit je pc te verwijderen en telefoon en te verplaatsen door anasheed en koran.

10-11-2009, 12:17
Luister Quran en met de tijd zul je inchaAllaah merken dat je meer van de Quran gaat houden en een groeiende afkeer krijgt van muziek. Dat is Imaan.

Van `Abdoellaah ibn Ahmed ibn Hanbal die heeft gezegd:
“Ik vroeg mijn vader(Imaam Ahmed) over muziek, en hij antwoordde: “Het verrast me niet dat muziek hypocrisie ontwikkelt in het hart.”” (Sahieh: Overgeleverd door al-Khallaal in al-Amr bil Ma`roef wan Nahie `anil Moenkar (p. 142), Ik zeg: deze ketting is sahieh. En Ibnoel Djowzie heeft het ook vermeld in Talbies Iblies (p. 280).)

Op gezag van Aboe-Tayyib at-Tabarie die heeft gezegd:
“Aboe Haniefah haatte muziek en hij plaatste degene die muziek luisterde onder de zondaren.” (Refereer naar Talbies (p. 282) van Ibnoel-Djawzie en Ighaathatoel Lahfaan (p. 347) van Ibnoel-Qayyim.)

Lees het volgende artikel met meer uitspraken van de geleerden van de Selef(voorgangers), moge Allaah het voor jou vergemakkelijken en je belonen.

De regelgeving betreffende Muziek volgens de vier Imaams

10-11-2009, 12:22
Op gezag van Ishaaq ibn `Iesaa at-Tabbaa` die Maalik ibn Anas vroeg over wat de mensen van al-Madienah van muziek vonden. Hij antwoordde: “Voorwaar, diegenen die dat doen worden door ons als foessaaq (zondaars) beschouwd!!!” (Sahieh: Overgeleverd door al-Khallaal in al Amr bil Ma`roof wan Nahie `anil Moenkar (p.142) en Ibnoel-Djawzie in Talblies Iblies (p.282) op gezag van `Abdoellaah ibn Ahmed op gezag van zijn vader, op gezag van Ishaaq. Ik (Shaych Fawzie) zeg: zijn isnaad is sahieh en deze is authentiek verklaard door al-Albaanie in Tahriemoel Aalaatit Tarab (p.98).)

Op gezag van ash-Shaafi`ie (rahiemehoellaah) die zei:
“Ik verliet iets in al-`Iraaq genaamd at-taghbier (zie voetnoot). Het werd uitgevonden door de ketters (zanaadiqah) om de mensen weg te houden van de Qor`aan.” (Sahieh: Overgeleverd door aboe Noe`aym in al-Hilyah (9/146), al-Khallaal in al Amr bil Ma`roof wan Nahie `anil Moenkar (p.151) en Ibnoel-Djawzie in Talblies Iblies (p.283) op gezag van al-Hasan ibn `Abdoel-`Aziez die zei: “Ik hoorde ash-Shaafi`ie zeggen…” Ik zeg: zijn isnaad is sahieh.)

Voetnoot: At-Taghbier: Het is poëzie, gezongen door een zanger, die het wereldse leven afkeurt. En sommigen van de aanwezigen strijken met stangen zodra het zingen ophoudt. Refereer naar Ighaathatoel Lahfaan (1/351). En volgens de taal van de Selef is at-Taghbier zingen en vragen om naar geluisterd te worden. Refereer naar Ighaathatoel Lahfaan (p.123).

Bron: De regelgeving betreffende Muziek volgens de vier Imaams

13-11-2009, 07:18
BarakAllahoe fiek aghie Guy..
Soub7anAllah ik haat ook muziek
Jaja het luisteren hiernaar is erger dan men denkt