Bekijk volle/desktop versie : Psychiaters: Marokkanen hebben genetisch meer aanleg voor schizofrenie



Pagina's : [1] 2

09-11-2009, 23:42


De reportage Djinns of Pillen van programmamaker Samar Haddad wil niet de suggestie wekken dat Marokkanen genetisch meer aanleg hebben voor schizofrenie dan Nederlandse mensen, maar toch wordt dat indirect wel gesteld indien je de volgende twee factoren in beschouwing neemt:


psychiaters stellen dat de (onmeetbare) hersenstoornis schizofrenie ‘voor een belangrijk deel genetisch bepaald is‘
psychiaters stellen dat de ‘ziekte’ vaker voorkomt bij Marokkaanse mensen


Dit suggereert indirect (via de reportage waarin gesteld wordt dat Marokkaanse mensen vaker schizofrenie hebben dan Nederlandse mensen) dat Marokkaanse mensen genetisch meer aanleg hebben voor schizofrenie. Maar wetenschappelijk gezien is er geen enkel verband tussen genen en schizofrenie. De hypothese dat dat wel zo is is gebaseerd op valse wetenschap.

Zie bijvoorbeeld het volgende boek:




Citaat:
“De reden dat deze nieuwste studie geen bewijs voor een gen vond is omdat zulke genen niet bestaan,” zegt Jay Joseph, auteur van “The Missing Gene: Psychiatry, Heredity, and the Fruitless Search for Genes.”

“Meer dan 25 jaar heeft de psychiatrie gezocht naar een schizofrenie gen” zegt hij. ”Ze blijven falen.”

“Onderzoek heeft nog nooit een link tussen genen en schizofrenie aangetoond” zegt Mary Boyle, emeritus hoogleraar klinische psychologie aan de University of East Londen. “Er is ongelooflijk veel tijd en geld gespendeerd. Desondanks is er helemaal niets uit voortgekomen. Indien mensen door willen gaan met dit type onderzoek dan wens ik ze succes. Maar mijn verontrusting is dat ze veel belastinggeld ontvangen voor hun onderzoek.”
Bron: http://www.naturalnews.com/024131.html

Daarbij is er op de eerste plaats ook al helemaal geen wetenschappelijk bewijs voor een hersenziekte. Verschillende hoogleraren roepen dat schizofrenie bedrog is, waaronder prof. dr. Jim van Os:

Psy: ‘Wetenschappelijk gezien slaat schizofrenie nergens op’

Waar psychiaters mee bezig zijn is eugenetica, een valse racistische wetenschap. Schizofrenie bestaat niet. Complexe psychische problemen kun je volledig van herstellen met eerlijke psychotherapie, zoals Soteria.

En dan te bedenken dat ze deze valse wetenschap gebruiken om lastige Marokkaanse kinderen onschadelijk te maken, met pillen!

Jeugdpsychiatrisch centrum De Bascule opende recent bijvoorbeeld een wijkpost in Amsterdam voor het aanpakken van overlast door Marokkaanse jeugd. Die kinderen worden volgepropt met chemische rotzooi die ze rustig en zwak maakt. Het is een misdaad!

Bekijk de reportage hier:

http://video.google.com/videoplay?docid=223233400525184394

16-11-2009, 02:12


Prof van Os roept dat schizofrenie bedrog is?
Dat is toevallig mijn baas, maar dat het bedrog is lijkt me sterk aangezien hij nu bezig is om in de dsm V te pleiten voor een andere naam voor schizofrenie omdat deze zo stigmatiserend werkt. Voor hem is het nog steeds de ziekte waarin mensen wanen en/of hallucinaties beleven op een bepaalde leeftijd beginnned en of negatieve of positieve symptomen ervaren.

Kijk, een genetische verklaring is er niet, aangezien wij Marokkanen niet genetisch meer kwetsbaarder zijn voor de ziekte als een ieder. WHO geeft aan dat schizo 1;100 voorkomt in alle landen. Wat wel van invloed kan zijn op je genen is je vroege ontwikkeling, dus omgeving heeft invloed op je genontwikkeling of mutatie...en dat is bij Marokkanen het geval.

het is wel degelijk zo dat Schizofrenie veel voorkomt bij marokkanen, genoeg Marokkaanse psychiaters die je dat kunnen uitleggen!!

Maar wel interessant..

Wat is je achtergrond als ik vragen mag?

16-11-2009, 13:03
Schizofrenie= bezeten door djin

Daarom kunnen ze dat gen niet vinden. Het komt meer voor bij Marokkanen omdat Marokkanen meer aan shor doen.

Ik kan het weten, want ik ben de goeiste

16-11-2009, 15:57
Zoals degoeiste al zei; het komt door djinns en shayatin.

21-11-2009, 17:41


overigens , mocht dit het geval zijn wat ik sterk betwijfel dan zou het aantal Marokkanen die in Marokko wonen hier percentueel meer aanleg voor hebben, en naar mijn weten is dit niet het geval, dus zou de stelling dat marokken genetisch meer aanleg hebben voor dit psychologische ziekte dan autochtonen in de prullenbak moeten, wel is het zo dat problemen als huisvesting, identiteitsproblemen, een lage sociaal-economische klasse en de neveneffecten daarvan er best voor zorgen dat er psychologisch meer klachten zijn onder deze groep, maar dat is verklaarbaar.

21-11-2009, 17:43

Citaat door haifa25:
Prof van Os roept dat schizofrenie bedrog is?
Dat is toevallig mijn baas, maar dat het bedrog is lijkt me sterk aangezien hij nu bezig is om in de dsm V te pleiten voor een andere naam voor schizofrenie omdat deze zo stigmatiserend werkt. Voor hem is het nog steeds de ziekte waarin mensen wanen en/of hallucinaties beleven op een bepaalde leeftijd beginnned en of negatieve of positieve symptomen ervaren.

Kijk, een genetische verklaring is er niet, aangezien wij Marokkanen niet genetisch meer kwetsbaarder zijn voor de ziekte als een ieder. WHO geeft aan dat schizo 1;100 voorkomt in alle landen. Wat wel van invloed kan zijn op je genen is je vroege ontwikkeling, dus omgeving heeft invloed op je genontwikkeling of mutatie...en dat is bij Marokkanen het geval.

het is wel degelijk zo dat Schizofrenie veel voorkomt bij marokkanen, genoeg Marokkaanse psychiaters die je dat kunnen uitleggen!!

Maar wel interessant..

Wat is je achtergrond als ik vragen mag?


eigenlijk zeg je ex ae quo hetzelfde , een goede analyse van je

21-11-2009, 18:32
Zo komt de ziekte kanker ook vaker voor bij Nederlanders dan bij Marokkanen. pff

21-11-2009, 20:49

Citaat door Aisha52:
Weet U dat wel héél zeker, moet U toch eens verder in gaan verdiepen in de materie onkologie, maar U treft het, kom nu maar eens op met je fact die zo juist gepost hebt.

Ik Aisha52, Onkoloog sinds 1990...niemand wist dit en ik ga hier verder niet over uitweiden, tot nu dan, maar daag me eens uit, kom maar op!

Ik kan je wel vertellen dat er op de afdeling Onkologie in verhouding net zoveel Nedrlanders liggen als Marokkanen, 16.000000 Nederlanders / 1000000 marokkanen,...mijn God/Allah (het Arabische woord) wat ben jij ongelofelijk dom!
Ook hier hebben we in de Medische wetenschap een naam voor, maar dat zal jou verstandelijke vermogens niet aan kunnen heb ik inmiddels begrepen.

Succes met Uw zeer opjective visie's wat de ziekte kanker betreft.

Gelukkig hebben we hier op onze afdeling enkele zeer geintreseerde en naar het laat aanzien aan dit vak (lieve en zachtaardige Moslima's) in opleiding die het helemaal begrijpen wat er in de wereld leefd, daarom zullen deze dames wel scoren in deze wereld en ver komen waar jullie sukkels alleen maar van kunnen dromen, in uiteindelijk scheldende en vrouw onderdrukkende druiplullen door jullie gebrek aan educatie!

succes met Uw leven!

meen je dit echt?

21-11-2009, 20:58

Citaat door Aisha52:
Weet U dat wel héél zeker, moet U toch eens verder in gaan verdiepen in de materie onkologie, maar U treft het, kom nu maar eens op met je fact die zo juist gepost hebt.

Ik Aisha52, Onkoloog sinds 1990...niemand wist dit en ik ga hier verder niet over uitweiden, tot nu dan, maar daag me eens uit, kom maar op!

Ik kan je wel vertellen dat er op de afdeling Onkologie in verhouding net zoveel Nedrlanders liggen als Marokkanen, 16.000000 Nederlanders / 1000000 marokkanen,...mijn God/Allah (het Arabische woord) wat ben jij ongelofelijk dom!
Ook hier hebben we in de Medische wetenschap een naam voor, maar dat zal jou verstandelijke vermogens niet aan kunnen heb ik inmiddels begrepen.

Succes met Uw zeer opjective visie's wat de ziekte kanker betreft.

Gelukkig hebben we hier op onze afdeling enkele zeer geintreseerde en naar het laat aanzien aan dit vak (lieve en zachtaardige Moslima's) in opleiding die het helemaal begrijpen wat er in de wereld leefd, daarom zullen deze dames wel scoren in deze wereld en ver komen waar jullie sukkels alleen maar van kunnen dromen, in uiteindelijk scheldende en vrouw onderdrukkende druiplullen door jullie gebrek aan educatie!

succes met Uw leven!



Luister dan zwerver als je het tegen mijn op wil nemen ik versla je op elk vlak, want al ben je naar school gegaan je blijft een zaagselhoofd die alleen goed mannnen weet te bevredigen.

Als je komt praten kom dan met een bron of een ander bewijs. Maar ik heb voor jou een bron die jou bullshit doet wankelen. Volg de link op, lees het door en kom nooit meer praten bitch!

http://www.bbjournalistiekschrijven.noordhoff.nl/7195_basisboek_journalistiek_schrijven/_assets/7195d30.doc


Minder kanker bij allochtonen
Gemiddeld genomen komt kanker bij allochtonen minder voor (lagere incidentie) dan bij autochtonen, concludeert de werkgroep op grond van de huidige cijfers. Vormen van kanker die samenhangen met infecties, zoals baarmoederhalskanker en leverkanker, komen wel vaker voor bij allochtonen dan bij autochtonen. Overigens zijn er ook verschillen in het vóórkomen van kanker tussen de diverse groepen allochtonen. Zo komt longkanker relatie veel voor onder Turkse mannen, vermoedelijk doordat Turkse mannen in vergelijking met anderen veel roken.
Doordat kanker relatief weinig voorkomt onder allochtonen, is kanker ook een relatief weinig voorkomende doodsoorzaak onder allochtonen (lagere sterfte). Het aandeel van kanker als doodsoorzaak ligt bij allochtonen gemiddeld de helft lager dan bij autochtonen van dezelfde leeftijd.

21-11-2009, 21:01

Citaat door nad0r:
meen je dit echt?



Haha ze meent het echt...ewa zij wil ook aandacht van mijn

21-11-2009, 21:01

Citaat door Aisha52:
Ja!!

sorry dat ik door draafde!
Ik ga door het vuur voor onze moslima's in opleiding!


21-11-2009, 21:04

Citaat door rifmanster:
Haha ze meent het echt...ewa zij wil ook aandacht van mijn

verrader

21-11-2009, 21:06



Citaat door Aisha52:
primitief!
je hebt helemaal gelijk binkie!



ewa waarom ga je meteen bla bla verhaal maken, jij bent toch naar school geweest...je zou eerst een bron moeten zoeken en het bewijzen voordat je confrontatie opzoekt. Begrijp dat je in de gezonheidszorg werkt maar dat zegt niks!

21-11-2009, 21:14
Dankje wel aicha52 wollah vandaag heb je me echt laten lachen...danje wel

21-11-2009, 21:24

Citaat door Aisha52:
Zoals je aanhef blijkt van deze posting blijkt Primitiviteit ten top, maar daar kan je niets aan doen, simpel en kort gehouden door..je weet wel!
je hebt helemaal gelijk binkie!je moet maar zien in je leven maar met dit soort reacties zal je nooit scoren!



Nou mag jij is een bron uit internet halen waarin staat dat kanker even vaak voorkomt dan bij Nederlanders. Neem je tijd ik wacht wel

Pagina's : [1] 2