Bekijk volle/desktop versie : Als het tijd is ..



08-11-2009, 23:15
Een jongenman stond op het punt om op vakantie te gaan vieren met zijn school of sportclub. Hij had al zijn koffers en tassen ingepakt en klaar gezet voor zijn reis.
Hij zou in de nacht/ochtend vertrekken. Die avond ging hij vroeg naar bed,
wetende dat hij de volgende dag vroeg zou moeten opstaan.
Voordat hij ging slapen, zei hij tegen zijn moeder; 'moeder, maak mij om die en die tijd wakker.' Zijn moeder hield erg veel van deze zoon, het was overigens haar enige zoon en kind. Knikkend stemde ze toe, zich nergens van bewust.
Ook zij ging slapen, ze zette haar wekker op de tijd waarop ze haar zoon moest wakker maken. Haar wekker ging af op de vastgestelde tijd. Toen ze naar buiten keek,
zag ze dat het vies weer was, met stevige wind, regen en storm. Bezorgd zette ze de de radio aan, om te kijken wat de weersverwachtingen zijn. De man die via de radio sprak, vermeldde dat het weer riskant was en niet veilig was. Uit liefde voor haar kind, had ze haar zoon niet wakker gemaakt op de afgesproken tijd. Ze liet hem doorslapen, uit vrees dat er wat zou gebeuren met het vliegtuig. Toen ze zag dat de tijd geweest was en ze wist dat het vliegtuig was vertrokken, stond ze op en ging naar de kamer van haar zoon om te zeggen dat het vliegtuig al was vertrokken en zij zich had verslapen. Ze opende de kamer en liep naar zijn bed, ze tikte hem zachtjes aan en riep zijn naam. Hij reageerde niet, nogmaals tikte ze hem aan, zijn naam fluisterend. Tot ze op het besef kwam dat hij dood was. Het was dus zijn tijd om op dat tijdstip te sterven of het nou in het vliegtuig was of in zijn vertrouwde bed.



Conclusie; voor de dood kan je niet wegrennen noch weglopen

08-11-2009, 23:19


Subhana Allah Ja dat is zo ze dood komt jou grijpen als ben je in de lucht of op aarde. Al zit je in marokko of in nederland.

Ieder zijn tijd is al voorbestemd..

08-11-2009, 23:31
Subhana allah! Indd zo zie je maar weer!

09-11-2009, 20:31
subhanallah

09-11-2009, 20:37


Subhana'Allah!

09-11-2009, 21:20
Sub7analah, is waar, zie maar auto-ongelukken dagelijks, je zit met vele in één auto, de 1 overlijd de ander niet..

Dit is uiteraard waargebeurd,

De vrouw van mijn oom is een paar jaar geleden overleden samen met haar 3jarig dochtertje tijdens een busongeluk in Marokko.
Ze was bij haar ouders aan het logeren, en wou naar huis. Haar moeder vroeg haar om even te wachten tot mijn oom zou komen en dat ze met de auto naar huis konden gaan, zij wou toen niet, ook niet met haar vaders auto want ze had ook een rijbewijs, ze wou die dag per se met de bus terug naar haar huis. Ze vertrok met de bus naar Rabat, Ging voorin zitten, de eerste plaatsen achter de chauffeur, niet wetend dat dit haar fataal zou worden, ze kwam in de bus een vriendin tegen en die vriendin bleef met haar gedurende de reis praten, een paar minuten, zo'n 10 min voordat ze aankwamen op de plaats van bestemming stond die vriendin op en vertelde haar dat ze terugging naar haar plek achterin om haar spullen alvast te pakken, ze waren er immers bijna. Nadat zij dit had gedaan verongelukte de bus, de vrouw van mijn oom overleed vrij direct met haar 3-jarig dochtertje in haar armen De vriendin van de vrouw van mijn oom overleefde het ongeluk zoals iedereen en vertelde dit uiteraard aan ons.
Het ongeluk had iedereen overleefd behalve dus de vrouw van mijn oom en haar dochtertje en die man die altijd naast de chauffeur zit en diensten met hem wisselt

Zo zie je maar... Allah yerhamhoum

09-11-2009, 22:48

Citaat door Rihaam:
Sub7analah, is waar, zie maar auto-ongelukken dagelijks, je zit met vele in één auto, de 1 overlijd de ander niet..

Dit is uiteraard waargebeurd,

De vrouw van mijn oom is een paar jaar geleden overleden samen met haar 3jarig dochtertje tijdens een busongeluk in Marokko.
Ze was bij haar ouders aan het logeren, en wou naar huis. Haar moeder vroeg haar om even te wachten tot mijn oom zou komen en dat ze met de auto naar huis konden gaan, zij wou toen niet, ook niet met haar vaders auto want ze had ook een rijbewijs, ze wou die dag per se met de bus terug naar haar huis. Ze vertrok met de bus naar Rabat, Ging voorin zitten, de eerste plaatsen achter de chauffeur, niet wetend dat dit haar fataal zou worden, ze kwam in de bus een vriendin tegen en die vriendin bleef met haar gedurende de reis praten, een paar minuten, zo'n 10 min voordat ze aankwamen op de plaats van bestemming stond die vriendin op en vertelde haar dat ze terugging naar haar plek achterin om haar spullen alvast te pakken, ze waren er immers bijna. Nadat zij dit had gedaan verongelukte de bus, de vrouw van mijn oom overleed vrij direct met haar 3-jarig dochtertje in haar armen De vriendin van de vrouw van mijn oom overleefde het ongeluk zoals iedereen en vertelde dit uiteraard aan ons.
Het ongeluk had iedereen overleefd behalve dus de vrouw van mijn oom en haar dochtertje en die man die altijd naast de chauffeur zit en diensten met hem wisselt

Zo zie je maar... Allah yerhamhoum




subahana allah

allahirhamhoem

zo zie maar, ik heb zelf met mijn gezin ook een ergstige ongeluk gehad, terwijl we niet op vakantie zouden gaan. we zijn tot spanje gekomen ,verongelukt, en weer terug naar nederland.
we hebben het allemaal overleefd hmdl.
maar zo zie je maar dat we ook niet van het ongeluk konden vluchten.
et was zo ernstig dat iedereen dacht we et nooit overgeleven zouden hebben. maar het doet je wel beseffen dat allah swt ons leven bespaart heeft en het ons tijd nog niet was. alhamdolah

10-11-2009, 11:10
Sub7annAllah!

10-11-2009, 19:05

Citaat door tetouaniatje:
subahana allah

allahirhamhoem

zo zie maar, ik heb zelf met mijn gezin ook een ergstige ongeluk gehad, terwijl we niet op vakantie zouden gaan. we zijn tot spanje gekomen ,verongelukt, en weer terug naar nederland.
we hebben het allemaal overleefd hmdl.
maar zo zie je maar dat we ook niet van het ongeluk konden vluchten.
et was zo ernstig dat iedereen dacht we et nooit overgeleven zouden hebben. maar het doet je wel beseffen dat allah swt ons leven bespaart heeft en het ons tijd nog niet was. alhamdolah


'ala slamtkoum lieverd dat jullie er heelhuids uit zijn gekomen, en zoals je ot zei, niemand beloofd je morgen nog.... Je neemt ook niks mee alleen je goede en slechte daden, Allah yahfadna wesafii....

10-11-2009, 21:50

Citaat door Rihaam:
Sub7analah, is waar, zie maar auto-ongelukken dagelijks, je zit met vele in één auto, de 1 overlijd de ander niet..

Dit is uiteraard waargebeurd,

De vrouw van mijn oom is een paar jaar geleden overleden samen met haar 3jarig dochtertje tijdens een busongeluk in Marokko.
Ze was bij haar ouders aan het logeren, en wou naar huis. Haar moeder vroeg haar om even te wachten tot mijn oom zou komen en dat ze met de auto naar huis konden gaan, zij wou toen niet, ook niet met haar vaders auto want ze had ook een rijbewijs, ze wou die dag per se met de bus terug naar haar huis. Ze vertrok met de bus naar Rabat, Ging voorin zitten, de eerste plaatsen achter de chauffeur, niet wetend dat dit haar fataal zou worden, ze kwam in de bus een vriendin tegen en die vriendin bleef met haar gedurende de reis praten, een paar minuten, zo'n 10 min voordat ze aankwamen op de plaats van bestemming stond die vriendin op en vertelde haar dat ze terugging naar haar plek achterin om haar spullen alvast te pakken, ze waren er immers bijna. Nadat zij dit had gedaan verongelukte de bus, de vrouw van mijn oom overleed vrij direct met haar 3-jarig dochtertje in haar armen De vriendin van de vrouw van mijn oom overleefde het ongeluk zoals iedereen en vertelde dit uiteraard aan ons.
Het ongeluk had iedereen overleefd behalve dus de vrouw van mijn oom en haar dochtertje en die man die altijd naast de chauffeur zit en diensten met hem wisselt

Zo zie je maar... Allah yerhamhoum




subhanallah, allahierahmoe triest om te horen.