Bekijk volle/desktop versie : Recepten Babyvoeding



Pagina's : [1] 2

08-11-2009, 21:44



Appel, peer en sinaasappelsap
Geschikt vanaf 6 maanden.

Ingrediënten
1 appel
1 peer
1/2 sinaasappel

Bereiding
Schild de appel en de peer en snijd ze in stukjes. Doe dit in een pannetje en laat het zachtjes koken. Dan voeg je ongeveer 1 eetlepel verse sinaasappelsap toe. Eventjes laten koken en af laten koelen. Pureren en dan kan je invriezen.


Avocado-appel-mandarijn-hapje
Geschikt vanaf 6 maanden.

Ingrediënten
1 rijpe avocado
1 kleine friszure appel (bv. boskoop of goudreinet)
1 mandarijntje

Bereiding
Avocado schillen en ontpitten. In grote blokjes in een mengbeker doen. Mandarijntje pellen en in partjes verdelen. Appel schillen, in kwarten en klokhuis verwijderen en samen met avocado en mandarijn pureren met staafmixer. Zorg dat de mandarijn (met name de velletjes) goed klein gemaakt zijn.

Tip
Is het wat te waterig (bv. omdat je een sappig appeltje had) voeg dan een eetlepel rijstebloem toe.

08-11-2009, 21:45


ik zeg niks..

08-11-2009, 21:45
Vruchtenmoes
Geschikt vanaf 6 maanden.

Ingrediënten 1 appel of peer of perzik
water

Bereiding
Snijd de appel, peer of perzik (of alle drie) in plakjes en doe ze in een pannetje met 2 eetlepels water. Aan de kook brengen en zachtjes door laten koken totdat er een zachte moes ontstaat. Aanvullen met water totdat je ongeveer 1.25 dl vruchtenmoes hebt.

LET OP: dit is maar 24 uur houdbaar dus maak kleine porties.

08-11-2009, 21:46
waarom nie?

08-11-2009, 21:46



Citaat door Tijgertje:
ik zeg niks..


Jawel! Je weet toch dat ik van kritiek hou?

08-11-2009, 21:47
Aardappel met kaneel
Geschikt vanaf 6 maanden. Recept bevat koemelk.

Ingrediënten
1 zoete aardappel (+/- 175 gram)
een flinke snuf gemalen kaneel
een paar grote lepels babymelk

Bereiding
Schil de zoete aardappel en snijd ‘m in stukjes. Breng de stukjes aardappel aan de kook en laat ze ongeveer 30 minuten door pruttelen tot ze gaar zijn. Afgieten en samen met de kaneel door prakken. Voeg de babymelk toe om de gewenste dikte te krijgen.

08-11-2009, 21:49
Manderijn met banaan en appel en een stukje ligakoek om het geheel te binden..

Kipfilet of stukje gehakt met aardappel en wortel en courgette of broccoli of bloemkool

08-11-2009, 21:49
Kiwi met banaan en peer

08-11-2009, 21:49

Citaat door Maneschijn--:
Manderijn met banaan en appel en een stukje ligakoek om het geheel te binden..

Kipfilet of stukje gehakt met aardappel en wortel en courgette of broccoli of bloemkool


Thanks, zou je erbij willen vermelden..vanaf hoeveel maanden?

08-11-2009, 21:50

Citaat door Nieuw-Jasje:
Jawel! Je weet toch dat ik van kritiek hou?


Uhm, cuisine is not here & genoeg babytopics, je weet wel..

08-11-2009, 21:50
Bloemkool en broccoli met rijst
Geschikt vanaf 6 maanden. Recept bevat koemelk.

Ingrediënten
Enkele roosjes bloemkool
Enkele roosjes broccoli

Rijst
Geraspte kaas (bij voorkeur ongezouten)
Scheutje moedermelk/opvolgmelk of kookvocht

Bereiding
Kook de bloemkool en broccoli gaar. Kook de rijst gaar. Doe alle ingrediënten bij elkaar en pureer het geheel. Voeg wat moedermelk/opvolgmelk of kookvocht van de groente toe om het geheel wat smeuïger te maken.

08-11-2009, 21:51

Citaat door Tijgertje:
Uhm, cuisine is not here & genoeg babytopics, je weet wel..



ooh zo...maar gelukkig weet je dat ik daar lak aan heb.

08-11-2009, 21:51


Andijvieschotel met kaas
Geschikt vanaf 6 maanden. Recept bevat koemelk.

Ingrediënten
1 aardappel
50 gr andijvie
1 eetlepel geraspte jonge kaas

Bereiding
Schil en kook de aardappel. Doe op het laatst de andijvie in het kokende water. De andijvie hoeft maar 2 minuten meegekookt te worden. Giet het geheel af en voeg de kaas toe. Je kan het geheel fijn pureren, maar als je baby al goed kan kauwen, kan je er ook kleine stukjes van maken.

08-11-2009, 21:53

Citaat door Nieuw-Jasje:
Thanks, zou je erbij willen vermelden..vanaf hoeveel maanden?


Ik denk beide vanaf 8/9 maanden. Toen me kleine 5/6 maanden was gaf ik haar nog geen vlees. Alleen groenten en dan bepaalde soort, aardappel,wortel. Fruit was met 6 maanden meer appel met banaan of banaan, peer. De simpele dingen zeg maar. Naarmate ze ouder werd dan meer nieuwe dingen toevoegen.

08-11-2009, 21:56
een stukje kaas geef ik nu pas en ze is 10 maanden. Smeerkaas op brood en dan klein beetje opvolgmelk er door heen of water om het geheel wat zachter te maken en dat vanaf 9 maanden en dan de merk la vache qui rit gebruiken, er is een potje verkrijgbaar waar weinig zout in is toegevoegd.

Pagina's : [1] 2