Bekijk volle/desktop versie : Inbouwkast in de hal? tips



Pagina's : [1] 2 3

08-11-2009, 20:06
Dames heb een inbouwkast in de hal maar weet niet waarvoor die kan fungeren? tips? Je kan er zelfs in staan (lekker ruim) maar je kan er geen rondjes in lopen..

Graag tips wat ik daar in kan doen, ik liep een beetje te brainstormen maar kom niet uit:
zal ik er een voorraadkast van maken van boodschappen en huishoud dingen.

of een kast waar je schoenen en jassen in kwijt kunt?

Of juist een kast waarin je je keukenmachine, strijkijzer, stofzuiger, grote pannen, grote mooie borden en glazen en grote schalen in kwijt kunt, dus dingen voor als je bezoek krijgt?

wat vinden jullie?

08-11-2009, 20:16


ik heb in mijn gankast allemaal planken gemaakt.en me voorraad in,drinken en schoonmaakspullen,shampoo's.spelltjes en puzzels van dochtertjes.stofzuiger en strijkijzer staan er ook in.

08-11-2009, 20:22

Citaat door moedertjelief2:
ik heb in mijn gankast allemaal planken gemaakt.en me voorraad in,drinken en schoonmaakspullen,shampoo's.spelltjes en puzzels van dochtertjes.stofzuiger en strijkijzer staan er ook in.


Dat lijkt me niet logisch, dus je hebt er van alles wat in gedaan..ik heb dat nu ook zo van alles wat ik extra heb zit daar in. Ook grote spullen, zoals mijn stofzuiger, strijkijzer noem maar op..maar wordt op een gegeven moment zoveel en rommelig, dat je op een gegeven moment niet weet wat je er ooit in gestopt hebt. Het moet zeg maar wel kloppen snap je? Het moet netter kunnen denk ik... Ik heb trouwens in mijn keuken ook een lange inbouwkast met planken, maar die is niet zo ruim, maar daar kan ik ook wat kwijt natuurlijk...hoe zal ik het verdelen?

08-11-2009, 20:24
Als je genoeg ruimte hebt in de keuken voor je keuken spullen zou ik deze als schoenen/jassen kast gebruiken.

08-11-2009, 20:27



Citaat door een_marokkaanse:
Als je genoeg ruimte hebt in de keuken voor je keuken spullen zou ik deze als schoenen/jassen kast gebruiken.


Dat zou kunnen en dan daar de stofzuiger en strijkijzer en eventueel de boodschappentassen in doen.

Maar dan zit ik nog met de grote spullen voor als je gasten krijgt, siniya (grote schalen) grote marokkaanse theepot en glazen en gewone limonadeglazen, je nette bestek, je grote pannen en borden...ik wil dit niet in een vitrine doen vindt dat niet mooi. Waar bewaren jullie dit soort dingen?

08-11-2009, 20:29

Citaat door Maneschijn--:
Dat lijkt me niet logisch, dus je hebt er van alles wat in gedaan..ik heb dat nu ook zo van alles wat ik extra heb zit daar in. Ook grote spullen, zoals mijn stofzuiger, strijkijzer noem maar op..maar wordt op een gegeven moment zoveel en rommelig, dat je op een gegeven moment niet weet wat je er ooit in gestopt hebt. Het moet zeg maar wel kloppen snap je? Het moet netter kunnen denk ik... Ik heb trouwens in mijn keuken ook een lange inbouwkast met planken, maar die is niet zo ruim, maar daar kan ik ook wat kwijt natuurlijk...hoe zal ik het verdelen?

alles heeft ze aparte plank op plank 1 bv de schoonmaak vooraar alleen dichte flessen en shampoo's zeep etc.

tweede plank drink vooraad

derde spulletjes van me dochtertje

misschien plaats ik morgen wel een foto.

08-11-2009, 20:33
Het ligt er een beetje aan wat voor spullen jij nergens kwijt kunt.
Wonen jullie in een appartement of eengezinswoning?
Zijn er dames hier die in een appartement wonen en kids hebben, hebben jullie overal genoeg ruimte voor?

08-11-2009, 20:35
boven planken aanleggen voor vooraad spullen of schoenen en beneden kun je huishoudspullen kwijt zoals stofzuiger

08-11-2009, 20:37

Citaat door juf.:
Het ligt er een beetje aan wat voor spullen jij nergens kwijt kunt.
Wonen jullie in een appartement of eengezinswoning?
Zijn er dames hier die in een appartement wonen en kids hebben, hebben jullie overal genoeg ruimte voor?


eensgezinswoning.

08-11-2009, 20:37

Citaat door moedertjelief2:
alles heeft ze aparte plank op plank 1 bv de schoonmaak vooraar alleen dichte flessen en shampoo's zeep etc.

tweede plank drink vooraad

derde spulletjes van me dochtertje

misschien plaats ik morgen wel een foto.


graag

08-11-2009, 20:43
op het moment doe ik er alles in, zowel de voorraad als de stofzuiger en daarbij hebben de vorige bewoners erin een kapstok gehangen en voorlopig doen we daar dus de jassen, moet snel een andere plek vinden of voor de voorraad of voor de jassen

08-11-2009, 20:50

Citaat door gelukkigeleven:
op het moment doe ik er alles in, zowel de voorraad als de stofzuiger en daarbij hebben de vorige bewoners erin een kapstok gehangen en voorlopig doen we daar dus de jassen, moet snel een andere plek vinden of voor de voorraad of voor de jassen


ik nu ook en dat is echt rommelig, ookal ruim je het op..na een tijdje is het weer een chaos

08-11-2009, 20:56



Citaat door Maneschijn--:
ik nu ook en dat is echt rommelig, ookal ruim je het op..na een tijdje is het weer een chaos



wollah ik dus ook, heb wel planken, maar toch. Had ik maar nog 1 inbouwkast dan was ik van het probleem verlost, een kapstok in de gang oogt slordig mat al die jassen die daar hangen en in de keuken heb ik niet veel bergruimte

08-11-2009, 20:59
Wat vinden jullie van de volgende indeling?

in de keuken inbouwkast: mijn voorraadkast met de etenswaren die ik extra inkoop ook de extra schoonmaakmiddelen wat mij logisch lijkt omdat het in de buurt is. Alleen het zijn wel smalle planken. Dus de grote dingen zoals de zakken chips/ couscous zakken etc etc,,, moet ik denk ik in zo'n grote plastic opbergdoos doen en dan in de gangkast plaatsen..denk ff mee dames is dit wat?
De gangkast: voor de schoenen/jassen en de grote dingen zoals stofzuiger, strijkijzer, grote pannen en sienja.

En als ik een kast aanschaf voor in mijn woonkamer, doe ik daar de nette servies in voor als ik bezoek krijg. Zoals: grote marokkaanse theepot en glazen en gewone limonadeglazen, extra kommen, dessertglazen/kommen en je nette bestek, grote borden...

Ik denk het zo, weet niet hoe het anders kan..

08-11-2009, 21:07

Citaat door gelukkigeleven:
wollah ik dus ook, heb wel planken, maar toch. Had ik maar nog 1 inbouwkast dan was ik van het probleem verlost, een kapstok in de gang oogt slordig mat al die jassen die daar hangen en in de keuken heb ik niet veel bergruimte


Ja dat vind ik ook een kapstok in de gang met jassen vind ik ook lelijk, geeft je gang zo'n niet opgeruimde indruk..

Pagina's : [1] 2 3