Bekijk volle/desktop versie : dames die bevallen zijn....



07-11-2009, 21:49
slikken jullie gelijk de pil of wachten jullie ermee tot dat jullie beter zijn? en wat voor pil gebruiken jullie of gaan gebruiken??
ik ga namelijk bijna bevallen en zit erover na te denken wat ik ga doen want ik wil insha allah borstvoeding geven.

ik hoop op antwoorden

07-11-2009, 21:51


Je krijgt vanzelf advies hierover van je verloskundige. En als je dan van plan bent om toch de pil te gaan gebruiken krijg je de minipil.
Alleen wel oppassen daarmee, want hij is niet zo veilig.

07-11-2009, 21:51
Je mag trouwens niet de gewone pil slikken als je BV geeft. Kan schadelijk zijn voor je kindje ivm de hormonen.

07-11-2009, 21:55
oh oke jah ik weet dat je de gewone pil niet mag gebruiken bij bv. maar ik neem aan de het de beste is om de pil te gaan gebruiken als je beter bent tog of heb je hier geen ervaring mee?

07-11-2009, 21:56


& schynt dat de gewone pil ook je melkproductie remt

ik geef haar nu de fles & bv

maar ik moest de pil nemen (de gewone) maar dat doe ik niet (voor de melkproductie niet te stoppen)
dus tkan eigenlyk nog es raak zyn

de pil kreeg ik terug voorgeschreven 5 weken na bevalling maar meid je hoeft u nu daar zekers allemaal niet zorgen of druk over te maken ; geniet maar eerst van je zwangerschap ; de pil & al die andere zaken komen later wel je vk gaat jou dat achteraf wel allemaal uitleggen inchallah

07-11-2009, 21:57
daar ben ik al zo bang voor dat de pil dan niet zo veilig is de huisarts die had het over een spiraaltje plaatsen ik dacht jah doei.. moeilijk

07-11-2009, 21:58

Citaat door StreetChic:
& schynt dat de gewone pil ook je melkproductie remt

ik geef haar nu de fles & bv

maar ik moest de pil nemen (de gewone) maar dat doe ik niet (voor de melkproductie niet te stoppen)
dus tkan eigenlyk nog es raak zyn

de pil kreeg ik terug voorgeschreven 5 weken na bevalling maar meid je hoeft u nu daar zekers allemaal niet zorgen of druk over te maken ; geniet maar eerst van je zwangerschap ; de pil & al die andere zaken komen later wel je vk gaat jou dat achteraf wel allemaal uitleggen inchallah


ja zeker insha allah soekran meid

07-11-2009, 22:03
Vergeet niet dat het niet is toegestaan om de eerste 40 dgn na de bevalling te vrijen!

Dus ik zou me er sowieso al geen zorgen over maken. Geniet eerste van je kleine en het hele gebeuren.

07-11-2009, 22:06

Citaat door Maroc_Flower:
Vergeet niet dat het niet is toegestaan om de eerste 40 dgn na de bevalling te vrijen!

Dus ik zou me er sowieso al geen zorgen over maken. Geniet eerste van je kleine en het hele gebeuren.


haha ja dat weet ik als zou je willen kan tog niet. jah ik denk dat ik die pil maar uit mn hoofd ga zetten nog ef genieten van de laatste 4 dagen zwanger zijn en dan nog van mn kleine maar meid soekran bezef voor je reactie