Bekijk volle/desktop versie : De Woningnet Topic



Pagina's : [1] 2 3

07-11-2009, 15:05
Hoi dames!!

Ik ben zoals sommige al weten een Belgische (marokkaanse) wonende in Amsterdam. Wij wonen best klein en ik reageer om de 14 dagen op huizen via woningnet.
IK wil graag onderling tips uitwisselen om misschien onze kansen op een nieuwe woning te verhogen
Dus vermeld hier even waar in nl je woont, hoelang je staat ingeschreven en op welke nummers jij in het beste geval beland als je reageert op een huis.
Nou zoals jullie al weten woon ik dus in Amsterdam, ik woon hier net een jaartje maar mijn man woont hier al 6jaar en 3 maanden in dit huis. dus ook zolang ingeschreven.
elke keer als ik reageer kom ik in het beste geval op nummer 58 a 59
ik zak soms tot in de 20(dat was in de zomer omdat alle marokkanen het land uit zijn).. maar dat is het dan ook.
Ik reageer altyd op huizen in amsterdam west en hou ook rekening met t aantal reacties.

Nu jullie

07-11-2009, 15:10


In adam zal je de komende tijd moeilijk aan de buurt komen er zijn zoveel stadsvernieuwingskandidaten die voorrang hebben.

07-11-2009, 15:12

Citaat door stanga:
In adam zal je de komende tijd moeilijk aan de buurt komen er zijn zoveel stadsvernieuwingskandidaten die voorrang hebben.

jah ik merk het idd

07-11-2009, 15:23
Volgens mij ligt het niet aan hoe lang je ingeschreven staat, maar kijken ze naar je leeftijd. De hoeveelheid punten hangt af van je leeftijd dus, maar er wordt ook gekeken naar de inkomen van degene die met je staat ingeschreven en op wat voor woning je reageert.
Ik zelf heb onlangs een woning gekregen en mijn zus en ik hadden beide op de woning gereageerd, maar uit eindelijk kreeg ik de woning. Dat kwam omdat mijn salaris minder is dan haar salaris met die van haar man bij elkaar.
Dus hebben zij meer kans op woningen die wat duurder zijn qua huur.

Helaas reageren mijn zus en haar man al 4 jaar en helaas nog steeds zonder resultaat. Maar komt goed inscha Allah, reageer gewoon om de 2 weken en hou het goed in de gaten.

07-11-2009, 15:26



Citaat door GoudAppeltje20:
Volgens mij ligt het niet aan hoe lang je ingeschreven staat, maar kijken ze naar je leeftijd. De hoeveelheid punten hangt af van je leeftijd dus, maar er wordt ook gekeken naar de inkomen van degene die met je staat ingeschreven en op wat voor woning je reageert.
Ik zelf heb onlangs een woning gekregen en mijn zus en ik hadden beide op de woning gereageerd, maar uit eindelijk kreeg ik de woning. Dat kwam omdat mijn salaris minder is dan haar salaris met die van haar man bij elkaar.
Dus hebben zij meer kans op woningen die wat duurder zijn qua huur.

Helaas reageren mijn zus en haar man al 4 jaar en helaas nog steeds zonder resultaat. Maar komt goed inscha Allah, reageer gewoon om de 2 weken en hou het goed in de gaten.

hoi meid, bedankt voor je reactie
dus als ik je goed begryp, heb je naargelang je ouder wordt meer punten? en je moet dus reageren op huizen die bij je budget passen? maar kijk, we hebben een keer gebeld met hun en ze hebben ons gezegd van kijk je kan op huizen reageren tot een bepaald bedrag en tot een bepaalde grootte(aantal vierkante meter) dus k neem aan dat als je je daaraan houdt het goed zit toch???

07-11-2009, 15:28

Citaat door GoudAppeltje20:
Volgens mij ligt het niet aan hoe lang je ingeschreven staat, maar kijken ze naar je leeftijd. De hoeveelheid punten hangt af van je leeftijd dus, maar er wordt ook gekeken naar de inkomen van degene die met je staat ingeschreven en op wat voor woning je reageert.
Ik zelf heb onlangs een woning gekregen en mijn zus en ik hadden beide op de woning gereageerd, maar uit eindelijk kreeg ik de woning. Dat kwam omdat mijn salaris minder is dan haar salaris met die van haar man bij elkaar.
Dus hebben zij meer kans op woningen die wat duurder zijn qua huur.

Helaas reageren mijn zus en haar man al 4 jaar en helaas nog steeds zonder resultaat. Maar komt goed inscha Allah, reageer gewoon om de 2 weken en hou het goed in de gaten.



was je zus er niet boos om?

07-11-2009, 15:32
ik sta nu 1jaar ingeschreven op wonenwestelijkemijnstreek.nl
dat is in limburg NL en ik sta nu op nummer 6 , 9, 15 etc op appartementen met 1 a 2 slaapkamers....voor eengezinswoning sta ik rond plaats 50
je kan iedere week reageren maar er staan meestal maar 5 a 6 huizen.

ik wil denk ik wel wachten tot eengezinswoning dus nog een jaartje ongeveer en dan verhuizen in het zuiden sta je ongeveer 2jaar in de wacht voor een eengezinswoning en voor het kleinere 1jaar .

07-11-2009, 15:36

Citaat door OumJamal22:
ik sta nu 1jaar ingeschreven op wonenwestelijkemijnstreek.nl
dat is in limburg NL en ik sta nu op nummer 6 , 9, 15 etc op appartementen met 1 a 2 slaapkamers....voor eengezinswoning sta ik rond plaats 50
je kan iedere week reageren maar er staan meestal maar 5 a 6 huizen.

ik wil denk ik wel wachten tot eengezinswoning dus nog een jaartje ongeveer en dan verhuizen in het zuiden sta je ongeveer 2jaar in de wacht voor een eengezinswoning en voor het kleinere 1jaar .

allah i 3awnek met t vinden van een woning

07-11-2009, 15:37

Citaat door Rach_:
hoi meid, bedankt voor je reactie
dus als ik je goed begryp, heb je naargelang je ouder wordt meer punten? en je moet dus reageren op huizen die bij je budget passen? maar kijk, we hebben een keer gebeld met hun en ze hebben ons gezegd van kijk je kan op huizen reageren tot een bepaald bedrag en tot een bepaalde grootte(aantal vierkante meter) dus k neem aan dat als je je daaraan houdt het goed zit toch???


Geen dank meid.

Mijn nicht werkt bij een woningbouwvereniging en zij heeft het een keer uitgelegd.
Je krijgt vanaf je 18de punten. Maakt niet uit of je al eerder reageerde of nog starter bent.
De punten zijn van belang, inkomen van je man en die van jou, huur van het huis waarop je reageert. Ook wordt er gekeken naar hoe lang je man in het huis staat ingeschreven. Iemand die een woning al 17 jaar op zijn naam heeft staan, zal bij het reageren sneller een woning krijgen dan iemand die net is begonnen met reageren of 6 jaar een woning heeft. Ik geef je gewoon een voorbeeld. Het is heel ingewikkeld allemaal, maar kijk ook eens naar de gegevens van de persoon die het huis heeft gekregen waarop jij hebt gereageerd.
Degene van wie de gegevens het meest overeenkomen met het huis, krijgt de woning.
Ik woon in Gouda en zo gaan ze hier te werk. Het kan ook zijn dat ze in Amsterdam anders te werk gaan.

Het is heel moeilijk uit te leggen, maar wij hebben helaas geen inzage in de gegevens van de mensen allemaal die reageren op de woning. De ene heeft meer kans omdat zijn salaris misschien net wat minder is of met 1 persoon meer of minder staat ingeschreven.

Ik hoop voor je dat je snel een woning krijgt !!
Ik heb het bij mijn zus gezien, elke keer wanneer ze ziet op welke plek ze is geeindigd, kan ze wel janken.
Geduld loont inscha allah

07-11-2009, 15:38

Citaat door SweetRose:
was je zus er niet boos om?



haha, nee gelukkig niet
Het is een schat en ik heb haar zelfs aangeboden dat ze er mag gaan wonen, maar ze wil haar eigen woning.

07-11-2009, 15:39

Citaat door GoudAppeltje20:
Geen dank meid.

Mijn nicht werkt bij een woningbouwvereniging en zij heeft het een keer uitgelegd.
Je krijgt vanaf je 18de punten. Maakt niet uit of je al eerder reageerde of nog starter bent.
De punten zijn van belang, inkomen van je man en die van jou, huur van het huis waarop je reageert. Ook wordt er gekeken naar hoe lang je man in het huis staat ingeschreven. Iemand die een woning al 17 jaar op zijn naam heeft staan, zal bij het reageren sneller een woning krijgen dan iemand die net is begonnen met reageren of 6 jaar een woning heeft. Ik geef je gewoon een voorbeeld. Het is heel ingewikkeld allemaal, maar kijk ook eens naar de gegevens van de persoon die het huis heeft gekregen waarop jij hebt gereageerd.
Degene van wie de gegevens het meest overeenkomen met het huis, krijgt de woning.
Ik woon in Gouda en zo gaan ze hier te werk. Het kan ook zijn dat ze in Amsterdam anders te werk gaan.

Het is heel moeilijk uit te leggen, maar wij hebben helaas geen inzage in de gegevens van de mensen allemaal die reageren op de woning. De ene heeft meer kans omdat zijn salaris misschien net wat minder is of met 1 persoon meer of minder staat ingeschreven.

Ik hoop voor je dat je snel een woning krijgt !!
Ik heb het bij mijn zus gezien, elke keer wanneer ze ziet op welke plek ze is geeindigd, kan ze wel janken.
Geduld loont inscha allah

ok ik snap je wel een beetje maar ja, misschien dat t er hier in amsterdam anders aan toe gaat. allah ou a3lam

07-11-2009, 15:56
Goudappel zo werkt het dus niet in Adam helaas, hier wordt gekeken naar inschrijfdatum en woonduur.

07-11-2009, 15:58



Citaat door stanga:
Goudappel zo werkt het dus niet in Adam helaas, hier wordt gekeken naar inschrijfdatum en woonduur.



Oh ok !! dan verschilt het idd per woonplaats.

07-11-2009, 16:32
ik vul al 3 jaar in..ieder week..en sta op nieuwbouwwoning positie 22
ik heb vorige week maisonette woning gekregen, 4 kmrs...mr heb afgewezen..tot nu toe heb ik 4 woningen gekregen.ik zit nu wel lkkr hier...we zijn nu met zijn 3tjes..en t is te doen..hamdolilah...mr de reden dat ik reageer is dat ik aan de toekomst denk, ik wil insjalah meer kinderen dus...hoe eerder je invult hoe eerder je een woning krijgt.

07-11-2009, 17:03
waarom heb je dan geweigerd mercedes, begrijp het niet zo.

Pagina's : [1] 2 3