Bekijk volle/desktop versie : Portiek delen



07-11-2009, 14:58
Ik deel het portiek met alleen maar allochtonen en het is hier niet bepaald schoon, erger me er enorm aan, ik heb al bij de woningcorporatie gevraagd om schoonmakers om ervoor te betalen maar ze werken niet mee, nu laat mijn buurvrouw soms een vuilniszak lekkend achter en dan stinkt het weer etc etc..wordt er niet goed, ik maak altijd mijn gedeelte schoon, maar begrijp niet hoe de meeste zo kunnen leven!

Hoe zijn jullie ervaringen met een schoon portiek en buren?

07-11-2009, 15:02


Wel vervelend voor je hoor... Waarom zeg je er niks van(op een nette manier)

Ik woon zelf alleen met belgen, en het is er heel netjes en schoon er word wel om de 2 weken schoon gemaakt (ik huur particulier) betaal er wel maandelijks voor...

07-11-2009, 15:50
De schoonmakers komen een keer in de maand maar ze maken alleen maar beneden schoon. De trappenhuis doen we om en om met de buren.

07-11-2009, 16:14

Citaat door stanga:
Ik deel het portiek met alleen maar allochtonen en het is hier niet bepaald schoon, erger me er enorm aan, ik heb al bij de woningcorporatie gevraagd om schoonmakers om ervoor te betalen maar ze werken niet mee, nu laat mijn buurvrouw soms een vuilniszak lekkend achter en dan stinkt het weer etc etc..wordt er niet goed, ik maak altijd mijn gedeelte schoon, maar begrijp niet hoe de meeste zo kunnen leven!

Hoe zijn jullie ervaringen met een schoon portiek en buren?


Wij wonen ook in eenn portiek woning. Het zijn allemaal mgarba. Drie x per week komt er een schoonmaker die alles dweilt. Het ruikt hier altijd heerlijk.
Beneden ons woont er een aberkani, die is heel streng in vuiligheid.
Hij let altijd erop dat de kinderen van bovenburen geen troep maken in de trappen. Doen ze dat wel, dan krijgen ze op hun kop. Maar het gaat goed.
Ze hebben hun lesje geleerd.
Ook heeft deze man een grote soort vierkanten zak beneden gelegd, zodat iedereen hun papieren/folders en andere troep hier in kan gooien.
Is ie vol? Dan is hij altijd degene die weer voor een lege zak zorgt. Hele schone mensen.
Oja, en de schoonmaker word betaald door ons allemaal. Dus elke buur betaald een bijdrage met de huur.

07-11-2009, 16:43


Myn buren zyn gewoon vuilaards!! ik had eergisteren nog de trappen gekuisd & gedweild & vandaag ligt er weer overal zand & troep ; het is alsof ze de duinen van scheveningen voor myn deur hebben geinstalleerd

ik kan my daar zo aan ergeren wy wonen hier in een kleine flat met 5 anderen & geen enkele die het in zyn hoofd haalt om ne keer zyn voordeur & trappen te vegen (elk zyn eigen deur) myn oude buurman daar had ik een goede regeling mee ; de ene week deed hy de trappen & de andere week ik maar sinds ik nieuwe buren heb zeiden ze van ja dat ze dat goed vonden maar ze komen die afspraak nooit na ze zyn wel lief maar toch vuilaards

& het zyn allemaal belgen tzyn nie altyd de marokkanen ; me zus woont in Brussel met alleen marokkaanse buren & die vrouwen zyn echte kuismaniakken het is daar altyd super proper

07-11-2009, 16:44
Ik had dat vroeger ook. Maar wij hebben toen afspraken gemaakt met elkaar. Iedere week zou een van de buren alle trappen vegen en dweilen. Maar er was een buurvrouwd die zelf elke week een schoonmaakster had en die had met haar afgesproken dat zij elke week de trappen zou meenemen. De extra kosten hiervoor deelden we dan met alle buren. Werkte prima.

07-11-2009, 16:53
Er wat van zeggen dame!Daar had ik en tijdje last van gelukkig woon ik nu niet meer met zulke allochtonen!

07-11-2009, 16:57
Ik heb deze huis grotendeels geaxepteerd omdat het een eigen voordeur aan de straat heeft.
Is veilig,en geen last van vieze portieken.

07-11-2009, 17:10

Citaat door stanga:
Ik deel het portiek met alleen maar allochtonen en het is hier niet bepaald schoon, erger me er enorm aan, ik heb al bij de woningcorporatie gevraagd om schoonmakers om ervoor te betalen maar ze werken niet mee, nu laat mijn buurvrouw soms een vuilniszak lekkend achter en dan stinkt het weer etc etc..wordt er niet goed, ik maak altijd mijn gedeelte schoon, maar begrijp niet hoe de meeste zo kunnen leven!

Hoe zijn jullie ervaringen met een schoon portiek en buren?


Ik woon ook in een flat maar hier wordt elke week schoongemaakt.
Daar moeten wij ook extra voor betalen bij de huur maar dat is niet zo heel erg veel. er wonen ook geen allochtonen in deze flat.

07-11-2009, 17:18
Ja ik heb het ook aangevraagd maar de woningcorporatie hoor ik nooit meer wat van en de buren persoonlijk aanspreken doe ik liever niet, je weet nooit hoe ze reageren.