Bekijk volle/desktop versie : Droom.



07-11-2009, 14:18
Ik heb vandaag gedroomd dat ik mijn slaat ging uitvoeren zonder hijaab. Ik was dus overal bedekt behalve mijn hoofd.

In mijn dagelijkse gebeden bedek ik zowel mijn hoofd als mijn lichaam op de juiste manier.

Kan iemand mij wat meer vertellen over dromen, en of ze ook een bepaalde betekenis kunnen hebben? Voornamelijk op het gebied van dromen waar de islam in voorkomt.

07-11-2009, 14:21


gair insh'allah

07-11-2009, 14:25
InshaAllah.

07-11-2009, 14:37
and up inshaALLAH

07-11-2009, 18:31


Ik had een paar keer een droom dat ik zat te bidden en dat het moeilijk ging in soJoud en als ik stond dan viel ik, keer op keer, toen ik het aan mijn moeder vroeg zei ze dat ik waarschijnlijk niet goed gebeden had

Ik weet het echt niet, ik denk wel dat het een betekenis moet hebben denk je niet? Heel veel dingen zijn de verwerking van de hersenen gedurende de dag maar soms heeft het echt een betekenis, ik hield me dus aan wat mijn moeder mij vertelde en bid sindsdien met Ghoshou3, en ik moet eerlijk zeggen, heb niet meer van die dromen

Ghair Inshallah ...

07-11-2009, 19:29
Ik had ook eens een keer gedroomd dat ik zonder hijaab over straat liep,terwijl ik in echt normaal wel hijaab draag.Toen ik ging navragen wat dat betekende zeiden ze dat het scheiding betekende,ik was toen in echt met mn ex man effe uit elkaar geweest maar ben dr na wel echt gescheiden van hem.Dus sobhanalah die droom kwam echt uit.

07-11-2009, 19:46

Citaat door Rihaam:
Ik had een paar keer een droom dat ik zat te bidden en dat het moeilijk ging in soJoud en als ik stond dan viel ik, keer op keer, toen ik het aan mijn moeder vroeg zei ze dat ik waarschijnlijk niet goed gebeden had

Ik weet het echt niet, ik denk wel dat het een betekenis moet hebben denk je niet? Heel veel dingen zijn de verwerking van de hersenen gedurende de dag maar soms heeft het echt een betekenis, ik hield me dus aan wat mijn moeder mij vertelde en bid sindsdien met Ghoshou3, en ik moet eerlijk zeggen, heb niet meer van die dromen

Ghair Inshallah ...



Soubhana Allah.

Zo zie je maar weer hoe een droom een betekenis kan hebben.

Toevallig zit ik ook in een fase dat ik het gevoel heb dat ik mijn gebeden niet goed uitvoer. Ik heb het gevoel dat ik het allemaal niet zo goed begrijp nog. Ik bid wel alhamdoullilah 5x per dag, en ik had me de afgelopen twee weken vernomen om duidelijk eraan te gaan zitten. Tot de dag van vandaag heb ik door veel drukte er niet aan gezeten. Had veel tentamens. Gisteren was mijn laatste tentamen en vandaag had ik die droom.

Ik heb een boek van sheik albaani aangeschafd over het gebed een maand geleden omdat ik het wel van plan was om eraan te gaan werken, en tot de dag van vandaag niet aangezeten. Ik ben soms erg laks, moge Allah mij vergeven inshaAllah.

07-11-2009, 19:47

Citaat door Rihaam:
Ik had een paar keer een droom dat ik zat te bidden en dat het moeilijk ging in soJoud en als ik stond dan viel ik, keer op keer, toen ik het aan mijn moeder vroeg zei ze dat ik waarschijnlijk niet goed gebeden had

Ik weet het echt niet, ik denk wel dat het een betekenis moet hebben denk je niet? Heel veel dingen zijn de verwerking van de hersenen gedurende de dag maar soms heeft het echt een betekenis, ik hield me dus aan wat mijn moeder mij vertelde en bid sindsdien met Ghoshou3, en ik moet eerlijk zeggen, heb niet meer van die dromen

Ghair Inshallah ...



War betekent trouwens Ghoshou3?

07-11-2009, 19:48

Citaat door tamazigt82:
Ik had ook eens een keer gedroomd dat ik zonder hijaab over straat liep,terwijl ik in echt normaal wel hijaab draag.Toen ik ging navragen wat dat betekende zeiden ze dat het scheiding betekende,ik was toen in echt met mn ex man effe uit elkaar geweest maar ben dr na wel echt gescheiden van hem.Dus sobhanalah die droom kwam echt uit.



Soubhana Allah.

Had je dit nagevraagd bij een imam?

Ik vraag me af waar men dit vandaan haalt? Hoe weet men dit soort betekenissen van dromen?

07-11-2009, 22:20

Citaat door tamazigt82:
Ik had ook eens een keer gedroomd dat ik zonder hijaab over straat liep,terwijl ik in echt normaal wel hijaab draag.Toen ik ging navragen wat dat betekende zeiden ze dat het scheiding betekende,ik was toen in echt met mn ex man effe uit elkaar geweest maar ben dr na wel echt gescheiden van hem.Dus sobhanalah die droom kwam echt uit.



Dit klopt..Zo is het ook gegaan bij mijn nicht ze zeiden ook tegen haar scheiding en ze zit nu in een scheiding..

Subhannalah

07-11-2009, 22:21
Ik heb deze droom ook in het verleden vaak gehad ..bidden zonder hoofddoek
Of dat ik naakt/hlafnaakt buiten loop..

wat betekent dit?

07-11-2009, 23:17
Ik heb het niet gevraagd bij een imaam over mijn droom,mn ouders en opa en oma weten veel over wat dromen betekenen.Als je bv water droomd of vissen is dat heeel goed en als je slangen droomd of dat je 8terna gezeten word door een hond of zelfs wordt gebeten is dat slecht.Dat kunnen mensen zijn die over je roddelen of vijanden dat is een waarchuwing.Maar sobhanlah bij mij kloppen die dromen altijd!