Bekijk volle/desktop versie : Ik mis de maand ramadan zo erg..



Pagina's : [1] 2

07-11-2009, 00:16
Iedere avond met het hele gezin koran luisteren..de maand ramadan is echt een gezegend maand.

http://www.youtube.com/watch?v=9J-v07Vi1Hs


07-11-2009, 00:22


Een heel gekke naam heb jij broeder..
Er bestaan hier nog mensen op m.nl met el'imaan hmdlh!
Ik mis het nl. ook aghie

Moge Allah ons sparen voor de komende ramadaan insh, zodat we die ook weer mogen meemaken InshAllah!!

Wa3alaikoem oe salaam

07-11-2009, 00:29

Citaat door Lady_feshkel:
Een heel gekke naam heb jij broeder..
Er bestaan hier nog mensen op m.nl met el'imaan hmdlh!
Ik mis het nl. ook aghie

Moge Allah ons sparen voor de komende ramadaan insh, zodat we die ook weer mogen meemaken InshAllah!!

Wa3alaikoem oe salaam


amien!

Ik snap mijn naam ook niet..maargoed het is maar een nickname..

07-11-2009, 00:51
Dacht dat je een zuster was wollah, tot dat ik op de topic klikte..

07-11-2009, 08:23



Citaat door Maagdvechter:
Iedere avond met het hele gezin koran luisteren..de maand ramadan is echt een gezegend maand.

http://www.youtube.com/watch?v=9J-v07Vi1Hs


Je kunt toch ook buiten ramadan elke avond naar de koran luisteren? Waarom alleen in ramadan? Alsof je 1 maand per jaar wijdt aan God en de rest van het jaar maagden vecht.
Alsof een vrouw tegen een man zegt: Ik wil wel met je trouwen, maar alleen onder de voorwaarde: 1 maand per jaar doe ik alles wat je van me vraagt, maar laat me de rest van het jaar gewoon doen waar ik zelf zin in hebt.

07-11-2009, 09:44

Citaat door AMLO-2009:
Je kunt toch ook buiten ramadan elke avond naar de koran luisteren? Waarom alleen in ramadan? Alsof je 1 maand per jaar wijdt aan God en de rest van het jaar maagden vecht.
Alsof een vrouw tegen een man zegt: Ik wil wel met je trouwen, maar alleen onder de voorwaarde: 1 maand per jaar doe ik alles wat je van me vraagt, maar laat me de rest van het jaar gewoon doen waar ik zelf zin in hebt.

Salaam moe3laikoem aghie,

De broeder bedoelt de prachtige sfeer ,
Wel ja tuurlijk geloven doe je altijd dus niet enkel tijndens de ramadaan! Walakien de sfeer is niet hetzelfde!

tijdens deze heilige maand weet je dat iedereen (of toch de meeste moslims) aan het vasten is en op het zelfde moment thuis met de familie het vasten verbreekt ..

Dan heb je nog de avonden.. Die je met tarawee7 door brengt..

Nee aghie, deze maand is gewoon niet in verhouding te brengen met de rest van het jaar..

Maand van de qoraan, en vergeving soub7anAllah!!

Btw, waarom zeg je ' God ' ipv ' Allah '
Moslim zijnde horen we Allah bij Zijn mooiste namen te noemen..

Laat het een les voor ons allen zijn, ghayr InshAllah.

Wa3alaikoem oe salaam

07-11-2009, 14:38

Citaat door Lady_feshkel:
Salaam moe3laikoem aghie,

De broeder bedoelt de prachtige sfeer ,
Wel ja tuurlijk geloven doe je altijd dus niet enkel tijndens de ramadaan! Walakien de sfeer is niet hetzelfde!

tijdens deze heilige maand weet je dat iedereen (of toch de meeste moslims) aan het vasten is en op het zelfde moment thuis met de familie het vasten verbreekt ..

Dan heb je nog de avonden.. Die je met tarawee7 door brengt..

Nee aghie, deze maand is gewoon niet in verhouding te brengen met de rest van het jaar..

Maand van de qoraan, en vergeving soub7anAllah!!

[B]Btw, waarom zeg je ' God ' ipv ' Allah '
Moslim zijnde horen we Allah bij Zijn mooiste namen te noemen..Laat het een les voor ons allen zijn, ghayr InshAllah.

Wa3alaikoem oe salaam [/B]

Ik spreek Nederlands, dus gebruik ik de nederlandse naam = God. Als ik arabisch spreek, zeg ik Allah. Ik vind het scheidend werken als ik alles in het nederlands zeg, behalve 'Allah'.Je moet gewoon in je eigen taal praten, is mijn mening. Tenzij je vind dat God en Allah totaal verschillende goden zijn. Maar aangezien ik niet in het bestaan van meerdere goden geloof, maar slechts in 1 God, zeg ik God en niet Allah.

07-11-2009, 16:17

Citaat door AMLO-2009:
Ik spreek Nederlands, dus gebruik ik de nederlandse naam = God. Als ik arabisch spreek, zeg ik Allah. Ik vind het scheidend werken als ik alles in het nederlands zeg, behalve 'Allah'.Je moet gewoon in je eigen taal praten, is mijn mening. Tenzij je vind dat God en Allah totaal verschillende goden zijn. Maar aangezien ik niet in het bestaan van meerdere goden geloof, maar slechts in 1 God, zeg ik God en niet Allah.

Waar slaat dat nu weer op
God? Net of Hij heeft geen naam??
Terwijl Hij er 99 heeft!

God dat zeggen de katholieken eerder.. Een moslim zegt Allah.. Ongeacht wat hij spreekt.
Al is het chinees!

Veel godendom? Nee dank je ik behoor NIET tot de moechrikien hmdlh, La ilaha ilalaah moehamadoe rasoeloelaah!!

Waarlijk er is GEEN GOD DAN ALLAH! En MOHAMED IS ZIJN BOODSCHAPPER..

Wa3alaikoem oe salaam

07-11-2009, 16:26
Wees niet Bedroefd Ramadaan Zal er Insha'Allah Gauw Weer zijn.. Aangezien de tijd Zo snel gaat.. Voor je het weet is het Weer Ramadaan

07-11-2009, 17:39
InshaAllah maken we de volgende ramadan nog mee

07-11-2009, 19:32

Citaat door Lady_feshkel:
Een heel gekke naam heb jij broeder.. :stoned :
Er bestaan hier nog mensen op m.nl met el'imaan hmdlh!
Ik mis het nl. ook aghie :verdrie t:

Moge Allah ons sparen voor de komende ramadaan insh, zodat we die ook weer mogen meemaken InshAllah!!

Wa3alaikoem oe salaam :vrede :



wasSalaamoe alaikoem warahmatoellaah,

ff offtopic

Maar wat betekend de afkorting: nl.

07-11-2009, 19:57

Citaat door _Musslimaa:
wasSalaamoe alaikoem warahmatoellaah,

ff offtopic

Maar wat betekend de afkorting: nl.

Namelijk
Lieve zuster.. X

Wa3alaikoem oe salaam.

07-11-2009, 20:03



Citaat door OumSayfoudien:
Wees niet Bedroefd Ramadaan Zal er Insha'Allah Gauw Weer zijn.. Aangezien de tijd Zo snel gaat.. Voor je het weet is het Weer Ramadaan

Salaam moe3alaikoem oeghtie..

Wie geeft ons die zekerheid dat is het em juist.. We weten van de 1 ne ramadan niet of we de volgende ramadan nog mee maken :huil1:
Allahoe a3lam, maar inshAllah dat we die weer mogen meemaken natuurlijk!!

x x Wa3alaikoem oe salaam.

07-11-2009, 20:03

Citaat door OumSayfoudien:
Wees niet Bedroefd Ramadaan Zal er Insha'Allah Gauw Weer zijn.. Aangezien de tijd Zo snel gaat.. Voor je het weet is het Weer Ramadaan


Insha Allaah
Ik kan in iedergeval niet wachten tot dat die massha Allah imam van Indonesië komt over vliegen en heel de maand ramadan het gebed leidt

07-11-2009, 20:21

Ik mis de Tarawih Gebeden & de samenhorigheid,Machallah
alhamdulilah alhamdulilah alhamdulilah dat we mouslimien zijn

!

Pagina's : [1] 2