Bekijk volle/desktop versie : Voeding & Gezondheid Schildklier



05-11-2009, 22:02
Salam mualikum allemaal,
Wie heeft er wel eens een traag werkende schildklier gehad?
En wat waren je klachten?
Ik ben bang dat ik het ook heb

05-11-2009, 22:08



Citaat door Vegito:
Ok, je bent dus dik ?
Oftewel je bent dik aan het worden ?

Je zult het niet geloven maar ik ben nog nooit bijgekomen en nu dus wel en ik heb allerlei andere klachten die duiden op een traag werkende schildklier.

05-11-2009, 22:13
Ik heb het.

Als je serieus denkt dat je het hebt, ga naar de huisarts.
Hij kan je doorverwijzen naar het ziekenhuis voor bloed te prikken en dan weet je het meteen.

05-11-2009, 22:15

Citaat door Bella_Nourya:
Ik heb het.

Als je serieus denkt dat je het hebt, ga naar de huisarts.
Hij kan je doorverwijzen naar het ziekenhuis voor bloed te prikken en dan weet je het meteen.

Wat had je voor klachten?

05-11-2009, 22:16



Citaat door IKBENEENMOSLIM:
Wat had je voor klachten?

Check zo je pm.

06-11-2009, 00:01
wat voor klachten had je dan?

06-11-2009, 00:02
wat voor klachten had je dan?
behalve aankomen?

06-11-2009, 00:17
Google eens op hypothyreoidie

een paar veel voorkomende klachten zijn o.a.: Moeheid, aankomen, pafferig gezicht, haarverlies, droge huid, obstipatie, hoge bloeddruk, spierkrampen, krachtverlies..

Als je zelf een paar van de alarmsymptomen hebt, ga dan naar je huisarts. Met een eenvoudige bloedtest kan hij de diagnose meestal al stellen..

In dat geval Llahi shafik!

06-11-2009, 00:20

Citaat door miss_Yoyo:
Google eens op hypothyreoidie

een paar veel voorkomende klachten zijn: Moeheid, aankomen, pafferig gezicht, haarverlies, droge huid, obstipatie, spierkrampen..

Als je zelf een paar van de alarmsymptomen hebt, ga dan naar je huisarts. Met een eenvoudige bloedtest kan hij de diagnose meestal al stellen..

In dat geval Llahi shafik!

Aangezien jij nog online bent, je studeert op dit gebied?

Met de medicatie moeten die klachten ook verdwijnen? Ik moet morgen terug naar de arts maar misschien kan jij me ook al wat vertellen?

06-11-2009, 00:21

Citaat door Bella_Nourya:
Aangezien jij nog online bent, je studeert op dit gebied?

Met de medicatie moeten die klachten ook verdwijnen? Ik moet morgen terug naar de arts maar misschien kan jij me ook al wat vertellen?


Ja..

Welke medicatie bedoel je dan?

06-11-2009, 00:25

Citaat door miss_Yoyo:
Ja..

Welke medicatie bedoel je dan?

Ik heb voorlopig euthyrox gekregen morgen op controle, maar ik vroeg me af of naarmate je medicatie krijgt de klachten ook horen te minderen of misschien wel helemaal verdwijnen..

06-11-2009, 00:50

Citaat door Bella_Nourya:
Ik heb voorlopig euthyrox gekregen morgen op controle, maar ik vroeg me af of naarmate je medicatie krijgt de klachten ook horen te minderen of misschien wel helemaal verdwijnen..


Als het medicament goed aanslaat, dan zouden je symptomen moeten verminderen ja..
Maar het gaat bij deze aandoening om een disbalans in hormonen, dus als je klachten niet verminderen, kan het zijn dat de dosering euthyrox nog niet de juiste is in jouw geval.
Aan de hand van jouw bloedwaarden wordt die dosering bepaald. En bloedwaarden kunnen nogal eens schommelen..
Als je de medicijnen nog niet zo lang hebt, kan het nog zo zijn, dat de juiste dosering in jouw geval nog niet helemaal gevonden is en nog opgehoogd moet worden.

Maar, ik ben een studente, nog geen dokter.. Dus je huisarts kan jouw vraag het beste beantwoorden.. vooral ook omdat hij op de hoogte is van jouw specifieke situatie, klachten en bloedwaarden..

Allahi shafik!

06-11-2009, 00:52



Citaat door miss_Yoyo:
Als het medicament goed aanslaat, dan zouden je symptomen moeten verminderen ja..
Maar het gaat bij deze aandoening om een disbalans in hormonen, dus als je klachten niet verminderen, kan het zijn dat de dosering euthyrox nog niet de juiste is in jouw geval.
Aan de hand van jouw bloedwaarden wordt die dosering bepaald. En bloedwaarden kunnen nogal eens schommelen..
Als je de medicijnen nog niet zo lang hebt, kan het nog zo zijn, dat de juiste dosering in jouw geval nog niet helemaal gevonden is en nog opgehoogd moet worden.

Maar, ik ben een studente, nog geen dokter.. Dus je huisarts kan jouw vraag het beste beantwoorden.. vooral ook omdat hij op de hoogte is van jouw specifieke situatie, klachten en bloedwaarden..

Allahi shafik!

Amien.

Ja klopt, morgen maar even afwachten bij de controle inshaAllah bedankt voor je reactie in ieder geval meid!