Bekijk volle/desktop versie : Haram of niet?



Pagina's : [1] 2 3 4

03-11-2009, 18:34
Salaam Aleikoum,


Ik heb een hele sirieuze vraag..

Mijn vriendin die is nu bijna een half jaar getrouwd met een man uit Marokko.
Ze zijn helaas nog niet samen door allerlei omstandigheden.
Toch heeft zij mij iets verteld en ze wilt hier graag een antwoord op..

Zelfbevrediging??

Niet dat ze vingers in haar doet of iets anders ze las in een tijdschrift dat je op een bepaalde manier kan klaarkomen en dat heeft ze geprobeerd..
Ze vond het fijn en ze doet het alleen maar vaker, nu is haar vraag is dit haram of niet?
Ze is een meid die niks verkeerds doet, ze verricht haar salat gehoorzaamd haar ouders en familie..

Graag wil ik ook gewoon normale antwoorden..


Wa3leikoum Salaam

03-11-2009, 18:37


Citaat door verloren2009:
Salaam Aleikoum,


Ik heb een hele sirieuze vraag..

Mijn vriendin die is nu bijna een half jaar getrouwd met een man uit Marokko.
Ze zijn helaas nog niet samen door allerlei omstandigheden.
Toch heeft zij mij iets verteld en ze wilt hier graag een antwoord op..

Zelfbevrediging??

Niet dat ze vingers in haar doet of iets anders ze las in een tijdschrift dat je op een bepaalde manier kan klaarkomen en dat heeft ze geprobeerd..
Ze vond het fijn en ze doet het alleen maar vaker, nu is haar vraag is dit haram of niet?
Ze is een meid die niks verkeerds doet, ze verricht haar salat gehoorzaamd haar ouders en familie..

Graag wil ik ook gewoon normale antwoorden..


Wa3leikoum Salaam


ik heb ooit zo`n iemand gekend..


jah..op m.nl gaan is al haram

03-11-2009, 18:38

Citaat door saharaman2:
ik heb ooit zo`n iemand gekend..


jah..op m.nl gaan is al haram





Dus wat zij dus doet kan dus echt niet!!

03-11-2009, 18:46

Citaat door verloren2009:
Dus wat zij dus doet kan dus echt niet!!

het kan erger
dat vind ik ni zo erg ..zolang ze maar ni te ver gaat en maagd blijft

zeg eerlijk ,ben jij die vriendin van je???

03-11-2009, 18:46


Citaat door Relaxed_:
Ik hoop gewoon dat ze zich douchet nadat ze klaargekomen is na de mastrubatie.




Haha dat spreekt voor zich, maar de vraag is nog niet beantwooord..

03-11-2009, 18:48

Citaat door saharaman2:
het kan erger
dat vind ik ni zo erg ..zolang ze maar ni te ver gaat en maagd blijft

zeg eerlijk ,ben jij die vriendin van je???




Sorry al zou ik het zijn dan had ik het wel aangegeven ik vind dit niet erg op te vragen..
Ze is geen maagd meer want haar huwelijksnacht heeft ze al gehad

03-11-2009, 18:52

Citaat door verloren2009:
Sorry al zou ik het zijn dan had ik het wel aangegeven ik vind dit niet erg op te vragen..
Ze is geen maagd meer want haar huwelijksnacht heeft ze al gehad

ohh dan is het helemaal ni erg
lievr dat dan vreemd gaan
ik heb een meid gekend die mocht altijd klaar laten komen..met me vinger ,ze kon t zelf niet maar ben nooit te ver gegaan

04-11-2009, 00:16
Masturbatie is haram hoor.

04-11-2009, 11:46
Ik ben ook benieuwd hoe men hier over denkt. Ik weet dat masturberen haram is. Maar wat in het geval van TS vriendin. Haar man zit in Marokko ze blijft een mens met emotie. Als de oplossing is om haar op die manier te bevredigen in hoeverre ben je fout.
Een vrouw die heel lang alleen is of geen man nog heeft in haar leven maar de gevoelens alleen groeien. In hoeverre is het fout dat je dan masturbeert.
Het is haram, maar wat is haram-mer. In dit geval jezelf helpen of het delen met een man die niet eens je halal voor jou is.
Ik ben dan van mening al weet ik dat het haram is dat je dan beter je zelf kan bevredigen dan dat je dit gevoel met een man deelt die ook alleen aan zijn genot denkt.

04-11-2009, 11:51
het is haraam
misschien heeft ze hier iets aan:

Vraag:

Wat kun je doen om niet te masturberen of om er niet aan te denken?


Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Beste broeder, om dit te realiseren willen wij jou adviseren de volgende zaken in acht te nemen:

1.

Vermijd het kijken naar verdorven tv-programma’s en zedenbedervende series. Behoed daarnaast je oren voor het luisteren naar immoreel muziek. Blijf uit de buurt van alles wat jouw lustgevoelens aanwakkert en zoek niet de plaatsen op waar vrouwen zich zedeloos vertonen.

2.

Vermijd zoveel mogelijk het alleenzijn en zoek het gezelschap op van rechtschapen mensen.

3.

Vermijd het eten van bepaalde voedingswaren waarvan het bekend is dat deze de geslachtsdrift prikkelen, zoals peulvruchten, chocolade enz.

4.

Werk er naartoe te trouwen met een rechtschapen vrouw die jou zal helpen in het waken over je kuisheid.

5.

Het allerbelangrijkste is wel dat je je wendt tot Allah en Hem oprecht vraagt om jou te beschermen tegen het kwaad, zedenloosheid en afgedwaalde gedachten.

En Allah weet het beter.

04-11-2009, 12:03
In plaats van zich bezig te houden met zichzelf te masturberen, zou ze haar tijd beter moeten besteden aan haar geloof en Imaan.

Ons doel in het leven is niet om onszelf dergelijk pleziertjes te gunnen en altijd maar ons gevoelens en sexuele lusten te volgen, maar om heel belangerijkere en grotere zaken, die ik nu niet zal opnoemen.

Ik geef toe dat we 'maar' mensen zijn en het meestal moeilijk hebben om ons verre te houden van die pleziertjes, maar juist als je je meer bezig houdt met je imaan, worden die moeilijkheden minder zwaar.

Of het nu Haraam of niet is, Ik weet het niet met zekerheid, maar ik heb vaker gelezen en gehoord dat het Haraam is en minder vaak dat het niet Haraam is, dus ik ga voor de meerderheid en vindt dat de daad Haraam of op z'n minst Mekroh is.
Dus beter niet doen

04-11-2009, 12:12

Citaat door Meknessiia:
het is haraam
misschien heeft ze hier iets aan:

Vraag:

Wat kun je doen om niet te masturberen of om er niet aan te denken?


Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Beste broeder, om dit te realiseren willen wij jou adviseren de volgende zaken in acht te nemen:

1.

Vermijd het kijken naar verdorven tv-programma’s en zedenbedervende series. Behoed daarnaast je oren voor het luisteren naar immoreel muziek. Blijf uit de buurt van alles wat jouw lustgevoelens aanwakkert en zoek niet de plaatsen op waar vrouwen zich zedeloos vertonen.

2.

Vermijd zoveel mogelijk het alleenzijn en zoek het gezelschap op van rechtschapen mensen.

3.

Vermijd het eten van bepaalde voedingswaren waarvan het bekend is dat deze de geslachtsdrift prikkelen, zoals peulvruchten, chocolade enz.

4.

Werk er naartoe te trouwen met een rechtschapen vrouw die jou zal helpen in het waken over je kuisheid.

5.

Het allerbelangrijkste is wel dat je je wendt tot Allah en Hem oprecht vraagt om jou te beschermen tegen het kwaad, zedenloosheid en afgedwaalde gedachten.

En Allah weet het beter.

Op punt 1 wil ik zeggen dat het eerder van toepassing is voor mannen en niet voor vrouwen, en op dit topic gaat het om een vrouw.

Punt 2 kan juist zijn, maar niet in alle gevallen. Als je je afzondert met nuttige zaken als bezigheid dan kan het geen kwaad

Met punt 3 ben ik helemaal niet akkoord. Je kunt niet de goede dingen in het leven afslaan om zogezegd zonden te vermijden.

Met punt 4 en 5 ben ik het helemaal mee eens.


04-11-2009, 12:20

Ja het is haram

04-11-2009, 12:26

Citaat door Linaatje:
Ja het is haram

hiermee besluiten we deze topic

04-11-2009, 12:35

Citaat door Super_Saiyan_:
hiermee besluiten we deze topic

mee eens.

Pagina's : [1] 2 3 4