Bekijk volle/desktop versie : 'Fortuyn vroeg Van Gogh als minister'



Pagina's : [1] 2

01-11-2009, 13:42
Pim Fortuyn heeft Theo van Gogh in het voorjaar van 2002 gevraagd om minister van Cultuur te worden. Dat zei schrijver en columnist Theodor Holman in de nacht van zaterdag op zondag in het RVU-radioprogramma Napels bij Nacht op Radio 1.

Holman, die een goede vriend van Theo van Gogh was, herinnert zich dat Theo van Gogh tegen hem zei: "Ik heb Pim gesproken, hij wil dat ik minister van Cultuur word."

Subsidie afschaffen
Van Gogh verklaarde volgens Holman dat hij dan "als eerste de filmsubsidies zou afschaffen." Van Gogh zei tegen Holman dat hij in hem wel een geschikte een staatssecretaris van Cultuur zag. Holman sprak in de uitzending over zijn nieuwe boek Theo, Theo - een vriendschap in sonnetten.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/11/1/011109_gogh_fortuyn_minister_cultuur.html




01-11-2009, 13:46


Fijn dat die twee holmaten ons bespaard zijn gebleven.

01-11-2009, 14:54
Op de een of andere manier kan ik dit niet voorstellen en het feit dat Holman zichzelf ook nog even naar voren schuift als dat hij dan als staatssecretaris zou worden zijn gezien door Van Gogh maakt het nog ongeloofwaardiger.

01-11-2009, 15:03

Citaat door _Mister_Riffi:
Pim Fortuyn heeft Theo van Gogh in het voorjaar van 2002 gevraagd om minister van Cultuur te worden. Dat zei schrijver en columnist Theodor Holman in de nacht van zaterdag op zondag in het RVU-radioprogramma Napels bij Nacht op Radio 1.

Holman, die een goede vriend van Theo van Gogh was, herinnert zich dat Theo van Gogh tegen hem zei: "Ik heb Pim gesproken, hij wil dat ik minister van Cultuur word."

Subsidie afschaffen
Van Gogh verklaarde volgens Holman dat hij dan "als eerste de filmsubsidies zou afschaffen." Van Gogh zei tegen Holman dat hij in hem wel een geschikte een staatssecretaris van Cultuur zag. Holman sprak in de uitzending over zijn nieuwe boek Theo, Theo - een vriendschap in sonnetten.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artikelen/2009/11/1/011109_gogh_fortuyn_minister_cultuur.html






de lijkenpikkerij van holman is kennelijk onbegrensd.

01-11-2009, 15:29


Minister van Cultuur?

01-11-2009, 15:35

Citaat door Experience:
Minister van Cultuur?


los van alles, denk ik dat hij dat uitstekend had kunnen doen.

01-11-2009, 15:38

Citaat door a_tropos:
los van alles, denk ik dat hij dat uitstekend had kunnen doen.




Meen je dat nou?

01-11-2009, 15:39

Citaat door a_tropos:
los van alles, denk ik dat hij dat uitstekend had kunnen doen.

Ik denk dat zo'n baan toch een stel hersens nodig heeft en dat je je als mens met opstellen.

Van Gogh zou niet de juiste man ervoor zijn. Net alsof je vraagt of Wilders minister van Integratie wil worden

01-11-2009, 15:41

Citaat door _Mister_Riffi:


Meen je dat nou?


ik ben niet mediamiek begaafd dat ik aan een foto kan aflezen hoe geschikt iemand is voor een ministerspost.

maar theo was een creatieveling pur sang, een libertijn en iemand die nieuwe impulsen heeft gegeven aan de kunst. hij had het old-boys netwerk in de kunstensector prima kunnen ontmantelen.

01-11-2009, 15:41

Citaat door Thon:
Fijn dat die twee holmaten ons bespaard zijn gebleven.
ik had ze liever de kans gegeven,
om te mogen falen,
dan het 'besparen' wat hun is overkomen.

01-11-2009, 15:42

Citaat door Experience:
Ik denk dat zo'n baan toch een stel hersens nodig heeft en dat je je als mens met opstellen.

Van Gogh zou niet de juiste man ervoor zijn. Net alsof je vraagt of Wilders minister van Integratie wil worden


theo was bijzonder intelligent. ik vind je vergelijking met wilders misplaatst. theo had nooit van zijn leven moslims of marokkanen met kunstzinnig talent en ambitie uitgesloten.

01-11-2009, 15:45

Citaat door a_tropos:
ik ben niet mediamiek begaafd dat ik aan een foto kan aflezen hoe geschikt iemand is voor een ministerspost.

maar theo was een creatieveling pur sang, een libertijn en iemand die nieuwe impulsen heeft gegeven aan de kunst. hij had het old-boys netwerk in de kunstensector prima kunnen ontmantelen.


Vooral woorden als geitenneuker, en een gare film maakt hem heel creatief

01-11-2009, 15:47



Citaat door _Mister_Riffi:
Vooral woorden als geitenneuker, en een gare film maakt hem heel creatief


dit lijkt wel een wilders-statement.

het lijkt me dat je van van gogh als kunstenaar en schrijver en interviewer heel weinig afweet. geen probleem - maar matig je dan ook geen oordeel aan.

01-11-2009, 15:52

Citaat door Experience:
Ik denk dat zo'n baan toch een stel hersens nodig heeft en dat je je als mens met opstellen.

Van Gogh zou niet de juiste man ervoor zijn. Net alsof je vraagt of Wilders minister van Integratie wil worden
Zowel Geert Wilders als Theo van Gogh hebben intelligentie. Bij Theo van Gogh kon ik trouwens wel altijd warmte zien, bij Geert Wilders heb ik dat niet. Maar de laatste is dan ook een echte politicus.

01-11-2009, 16:14
Toch had Van Gogh met IEDEREEN ruzie gekregen.

Pagina's : [1] 2