Bekijk volle/desktop versie : lady's met baby's...



31-10-2009, 21:03
salaamoe alaikoem warahmatullah dames,


zijn er hier nog dames aanwezig waar van hun babytje erg veel last van maagzuur heeft?

31-10-2009, 21:46


jip dat heet Reflux.

Me dochter dronk daardoor niet, en wapperde met haar voeten en handen als ik haar het flesje gaf.
Ook tijdens het boeren, of overgeven kwam er een zurige geur uit haar mond.

Ben naar Huisarts gegaan en heb medicijnen gekregen. en het gaat stukken beter

31-10-2009, 21:54

Citaat door verhaalmaakster:
jip dat heet Reflux.

Me dochter dronk daardoor niet, en wapperde met haar voeten en handen als ik haar het flesje gaf.
Ook tijdens het boeren, of overgeven kwam er een zurige geur uit haar mond.

Ben naar Huisarts gegaan en heb medicijnen gekregen. en het gaat stukken beter


mijn kleintje heeft nan AR (anti reflux) pap en hij moet 2x perdag zantac nemen, maar het helpt niet. het is zo zielig om te zien. hij is maar 15 dagen oud. het breekt mijn hart

31-10-2009, 21:56

Citaat door Ayah:
mijn kleintje heeft nan AR (anti reflux) pap en hij moet 2x perdag zantac nemen, maar het helpt niet. het is zo zielig om te zien. hij is maar 15 dagen oud. het breekt mijn hart



Ja mijn dochter krijgt ook Nan Ar. Maar dat is puur voor de verdikking NAN AR.

Voor het verhelpen van maagzuur moet je 2x per dag Zantac geven, en ajaw wat is die medicatie sterk

Ik geef ook 3x per dag Motilium aan me dochter. Sinds ik motilium geef gaat het stukken beter. Zantac geef ik niet eens omdat het zo sterk is

31-10-2009, 22:05



Citaat door verhaalmaakster:

Ja mijn dochter krijgt ook Nan Ar. Maar dat is puur voor de verdikking NAN AR.

Voor het verhelpen van maagzuur moet je 2x per dag Zantac geven, en ajaw wat is die medicatie sterk

Ik geef ook 3x per dag Motilium aan me dochter. Sinds ik motilium geef gaat het stukken beter. Zantac geef ik niet eens omdat het zo sterk is


die zantac is idd echt afschuwelijk... hij vind het echt niks...
mijn moeder zei me over te schakelen naar soja melk

31-10-2009, 22:09

Citaat door Ayah:
die zantac is idd echt afschuwelijk... hij vind het echt niks...
mijn moeder zei me over te schakelen naar soja melk



ik zou effe overleggen met de CB of HA om motilium te geven ipv Zantac.
Het werkt echt wollah, me dochter is ook veel vrolijker en neigt meer naar voeding.

Het heeft niets met de soort melkt te maken want na het doorslikken komt het voedsel in de slokdarm terecht.
Op het eind daarvan, net voor de maag, zit een sluitspier.
Deze opent zich even om wat voedsel door te laten naar de maag en sluit zich meteen weer.
Dat is nodig om te vermijden dat een deel van de maaginhoud weer in de slokdarm komt. Maagsap bevat immers zuur dat helpt bij de vertering, en daar kan de slokdarmwand niet tegen.

Als de maag na een maaltijd vol zit, kan het gebeuren dat er toch iets van de maaginhoud weer naar boven komt: dat geeft een “zure oprisping” zal ik maar zeggen. dus het heeft te maken met de slokdarm.

hihih heel verhaal