Bekijk volle/desktop versie : Het gebed.



31-10-2009, 20:18
Sinds 2 weken ben ik alhamdolilah begonnen met bidden, maar mijn probleem is ik stel het steeds uit bijv. als het dhor is stel ik het uit en bid het samen met Asr gewoon zo erge luiheid voor sallah heb ik hoe kom ik hiervan af?

31-10-2009, 21:01


Ik had dat voorheen ook. Wanneer ik zo'n gevoel kreeg dacht ik meteen aan Sytan die dan zijn zin zou krijgen als ik lui zou blijven zitten, en stond dan meteen op naar de douche om de wassing te gaan doen en te gaan bidden.

31-10-2009, 21:04
Bouw taqwa op. En je zult geen gebed overslaan!

En stel een adhan in op je pc of koop een adhan wekker.
Adhan kan je niet negeren

Waalaikoem salam warahmatoellahoe wabarakatoehoe

31-10-2009, 21:44

Citaat door IkGaJouHelek:
Ik had dat voorheen ook. Wanneer ik zo'n gevoel kreeg dacht ik meteen aan Sytan die dan zijn zin zou krijgen als ik lui zou blijven zitten, en stond dan meteen op naar de douche om de wassing te gaan doen en te gaan bidden.



Jaah dat is ook een goede tip want dat is wat de sytan wil dat je blijft zitten . Shokran Ogti

31-10-2009, 21:46



Citaat door IslaamFanaat:
Bouw taqwa op. En je zult geen gebed overslaan!

En stel een adhan in op je pc of koop een adhan wekker.
Adhan kan je niet negeren

Waalaikoem salam warahmatoellahoe wabarakatoehoe



Jaah taqwa is hetgeen wat ik nodig heb, maar ik voel het komen Gair InshaAllah. Dankjewel Ogti

31-10-2009, 21:48
Vergaar kennis oeghti, van kennis komt taqwa.
Na het vergroten van je taqwa ga je die kennis die je hebt opgedaan praktiseren in je dagelijkse leven.. en dan komt een sterke imaan inshaAllah!

31-10-2009, 21:51

Citaat door IslaamFanaat:
Vergaar kennis oeghti, van kennis komt taqwa.
Na het vergroten van je taqwa ga je die kennis die je hebt opgedaan praktiseren in je dagelijkse leven.. en dan komt een sterke imaan inshaAllah!



InshaAllah ogti ik ben me meer aan het verdiepen in Islam MashaAllah zo mooi als je je erin verdiept. Gair InshaAllah.

31-10-2009, 21:57

Citaat door IslaamFanaat:
Vergaar kennis oeghti, van kennis komt taqwa.
Na het vergroten van je taqwa ga je die kennis die je hebt opgedaan praktiseren in je dagelijkse leven.. en dan komt een sterke imaan inshaAllah!


Is taqwa hetzelfde als tawheed?

31-10-2009, 22:05

Citaat door _Oprecht_:
Is taqwa hetzelfde als tawheed?


Nee oeghti

Taqwa is godsvrees ( vrezen van Allah soebhana wa ta3ala )
En tawheed is geloven in La illaha illa Allah, dus geen andere god dan Allah en alleen Allah heeft het recht om aanbeden te worden!



waalaikoem salam warahmatoellah

31-10-2009, 22:07

Citaat door IslaamFanaat:
Nee oeghti

Taqwa is godsvrees ( vrezen van Allah soebhana wa ta3ala )
En tawheed is geloven in La illaha illa Allah, dus geen andere god dan Allah en alleen Allah heeft het recht om aanbeden te worden!



waalaikoem salam warahmatoellah


Oke, ik begrijp het.

Shoekran, voor je uitleg