Bekijk volle/desktop versie : Moskee bezoekers nemen aanstoot aan alcohol in naburig restaurant



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7

31-10-2009, 16:04
VS, oktober 2009

Een aantal bezoekers van de Masjid Ar-Rahman moskee in New York heeft er bezwaar tegen dat de gasten van het Breslin-restaurent vlakbij alcohol drinken.
Onlangs vond in hetrestaurant de z.g. FergusStock plaats, waarbij beroemde Britse koks hele varkens bereiden. Direct daarop drongen bestuursleden van de moskee er op aan dat restaurant en bar zouden verhuizen. De eigenaars voelden daar niets voor. Een van de moskeeleiders zei toen dat ze ‘een paar slechte elementen wellicht niet in de hand zouden kunnen houden. Wellicht krijgt u wel stenen door uw ruiten’. De restauranteigenaar deed daarop bij de politie aangifte van bedreiging.
Een vrijwilliger van de moskee zegt dat het verboden is om binnen een afstand van 200 feet (een kleine 70 meter) van een plaats van aanbidding een bar te vestigen.
De moskee heeft afgelopen weekend haar ramen dichtgeplakt om de moskee bezoekers het uitzicht op een gay-bruiloft te besparen.

http://www.nieuwreligieuspeil.net/node/3122
http://www.observer.com/2009/culture/spotted-piglet-hiccups-boozy-breslin-clashes-mosque#

31-10-2009, 16:07




ik wacht effe op andere comments


ben zelf effe de woorden kwijt hiervoor

31-10-2009, 16:10

Citaat door Bookie:
Een vrijwilliger van de moskee zegt dat het verboden is om binnen een afstand van 200 feet (een kleine 70 meter) van een plaats van aanbidding een bar te vestigen.


Als dat een wet is in New York en als de bar er later was dan de moskee, dan zal de bar moeten verkassen. Anders hebben de moskeebezoekers gewoon pech gehad. Niet iedereen is moslim.

31-10-2009, 16:12
Zie het probleem niet zo, als in de wet staat dat er 70 meter tussen moet zitten dan is dat zo, bij ons in Frankrijk staat in de wet dat er 40 meter moet zitten tussen een bedrijf dat alcohol schenkt en een gebedshuis .... So what's the point ? Een bericht over Moslims die graag willen dat men zich aan de wet houdt ?

31-10-2009, 16:19



Citaat door Gitane:
Zie het probleem niet zo, als in de wet staat dat er 70 meter tussen moet zitten dan is dat zo, bij ons in Frankrijk staat in de wet dat er 40 meter moet zitten tussen een bedrijf dat alcohol schenkt en een gebedshuis .... So what's the point ? Een bericht over Moslims die graag willen dat men zich aan de wet houdt ?


Ze kunnen zich daar in NY beter druk maken om de benzinestank die iedereen moet inademen.

31-10-2009, 16:19
Als het inderdaad zo is dat er een bepaald aantal meters tussen een bar/cafe en gebedsplaats moeten zitten, dan is dat een idiote wet.

Ik begrijp dat ook nooit zo goed, gelovigen die niet gelovigen hun opvattingen door de strot willen rammen. Wil je zelf geen alcohol drinken, prima, maar laat mensen die dat wel willen er buiten, bemoei je daar op geen enkele manier mee.

31-10-2009, 16:20

Citaat door Gitane:
Zie het probleem niet zo, als in de wet staat dat er 70 meter tussen moet zitten dan is dat zo, bij ons in Frankrijk staat in de wet dat er 40 meter moet zitten tussen een bedrijf dat alcohol schenkt en een gebedshuis .... So what's the point ? Een bericht over Moslims die graag willen dat men zich aan de wet houdt ?





Precies.., en als men zich niet aan de wet houdt gaan ze gewoon dreigen met "steentjes door de ramen"...

31-10-2009, 16:22

Citaat door aplat:
Ze kunnen zich daar in NY beter druk maken om de benzinestank die iedereen moet inademen.


Ok, jij gelijk maar wet is wet, aanpassen of oprotten, was het toch ?

31-10-2009, 16:25

Citaat door aplat:
Ze kunnen zich daar in NY beter druk maken om de benzinestank die iedereen moet inademen.
en de diesellucht van die ijswagens, met save our children er achterop, die je op elke hoek van de staat ziet.

31-10-2009, 16:26

Citaat door Bardamu:


Precies.., en als men zich niet aan de wet houdt gaan ze gewoon dreigen met "steentjes door de ramen"...


Draai, draai, verdraai en je hebt een negatief bericht over Moslims, . Wet is wet, aanpassen of wegwezen was het toch? Neem aan dat er Nederland waarschijnelijk niet zo'n wet bestaat maar in andere landen wel.... Booki probeert negatief nieuws te brengen, maar in dit geval zijn het de varkens etende alcohol drinkers die zich niet aan de wet houden...

31-10-2009, 16:30

Citaat door tonk:
Als dat een wet is in New York en als de bar er later was dan de moskee, dan zal de bar moeten verkassen. Anders hebben de moskeebezoekers gewoon pech gehad. Niet iedereen is moslim.


Dat staat ter discussie, begrijp ik;

“The law is clear that in order for that to apply it has to be an exclusively dedicated house of worship, and at their space they have both residences and a restaurant, so basically, because of those uses the law allowed there to be a bar within 200 feet. Everyone was aware of that when the liquor license was granted.”

31-10-2009, 16:34

Citaat door Leonidas:
Als het inderdaad zo is dat er een bepaald aantal meters tussen een bar/cafe en gebedsplaats moeten zitten, dan is dat een idiote wet.

Ik begrijp dat ook nooit zo goed, gelovigen die niet gelovigen hun opvattingen door de strot willen rammen. Wil je zelf geen alcohol drinken, prima, maar laat mensen die dat wel willen er buiten, bemoei je daar op geen enkele manier mee.

Idiote wet of niet, het blijft een wet. Wel jammer dat men hier zo selectief omspringt met de waarde van een wet nu het moslims betreft die hun gelijk/recht willen halen door toepassing van diezelfde wet.

31-10-2009, 16:39



Citaat door Prodigy:
Idiote wet of niet, het blijft een wet. Wel jammer dat men hier zo selectief omspringt met de waarde van een wet nu het moslims betreft die hun gelijk/recht willen halen door toepassing van diezelfde wet.


Inderdaad, maar dat was ook niet de bedoeling van Bookie hoor...

31-10-2009, 16:40

Citaat door Bookie:

Een vrijwilliger van de moskee zegt dat het verboden is om binnen een afstand van 200 feet (een kleine 70 meter) van een plaats van aanbidding een bar te vestigen.


Dan gaan ze met die moskee toch ergens anders heen.

31-10-2009, 16:41

Citaat door Prodigy:
Idiote wet of niet, het blijft een wet. Wel jammer dat men hier zo selectief omspringt met de waarde van een wet nu het moslims betreft die hun gelijk/recht willen halen door toepassing van diezelfde wet.



Ik zie niet in waarop ik niet een mening over een wet zou mogen geven.
Bovendien heb ik het niet over moslims, maar over gelovigen.
Ik vraag mij werkelijk af welke vreselijke dingen gelovigen zouden overkomen als er op X meter van hun gebedshuis mensen een borreltje drinken. Daar heb ik het over!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7