Bekijk volle/desktop versie : islam en vrijheid



Pagina's : [1] 2

30-10-2009, 21:13
Vaak hoor ik moslims stellen dat er binnen geloof (ik ga ervan uit dat zij de islam bedoelen) geen dwang is. Mooi. Toch blijven er dan enkele vragen steken;

- hoe verhoudt de islam zich met vrijheid van meningsuiting, maar dan voor iedereen?
- hoe verhoudt de islam zich tot homoseksuelen?
- hoe verhoudt de islam zich met moslims die overtuigt naar een ander geloof overstappen?

groet,

30-10-2009, 21:17


Dat moet je de Islam vragen.

30-10-2009, 21:25

Citaat door pavlov:
Vaak hoor ik moslims stellen dat er binnen geloof (ik ga ervan uit dat zij de islam bedoelen) geen dwang is. Mooi. Toch blijven er dan enkele vragen steken;

- hoe verhoudt de islam zich met vrijheid van meningsuiting, maar dan voor iedereen?
- hoe verhoudt de islam zich tot homoseksuelen?
- hoe verhoudt de islam zich met moslims die overtuigt naar een ander geloof overstappen?

groet,

Klopt er is geen dwang in het geloof. Vrijheid van menigsuiting is een beetje een rare vraag van je! Over hoe het zit met zon vrijheid kan je vragen aan mensen die in een dictatuur leven en in een democratie.

Over hoe de islam zich tot homoseksuelen verhoudt is algemeen bekend denk ik het hoort niet maar wil je dat nou ga je gang net zoals de wetten wegens ieders verantwoordelijkheid voor de wet is het hier ook wegens ieders verantwoordelijkheid voor zijn of haar daden. Dat is denk ik wel ook voor jou laatste vraag wil je overstappen naar een andere geloof, ga je gang? Niemand die je tegenhoudt toch?

30-10-2009, 21:33

Citaat door gatarlijklady:
Klopt er is geen dwang in het geloof. Vrijheid van menigsuiting is een beetje een rare vraag van je! Over hoe het zit met zon vrijheid kan je vragen aan mensen die in een dictatuur leven en in een democratie.

Over hoe de islam zich tot homoseksuelen verhoudt is algemeen bekend denk ik het hoort niet maar wil je dat nou ga je gang net zoals de wetten wegens ieders verantwoordelijkheid voor de wet is het hier ook wegens ieders verantwoordelijkheid voor zijn of haar daden. Dat is denk ik wel ook voor jou laatste vraag wil je overstappen naar een andere geloof, ga je gang? Niemand die je tegenhoudt toch?


Dank voor je antwoord. Helaas is dat niet de praktijk; vrijheid van meningsuiting is GEEN mogelijkheid binnen de islam. Alle woorden dienen afgewogen te worden volgens de woorden van Mohammed en de Hadieth. Dat geeft andersdenkenden per definitie geen ruimte.

Het is inderdaad algemeen bekend hoe de islam zich verhoudt tot homoseksualiteit. Strikt afwijzend, uitstotend en eventueel tot de doodstraf.

Dat je stelt dat je kunt overstappen is wederom een misvatting. Degene die(moslim) openbaar maakten en maken dat zij een ander geloof dan de islam aanhangen worden bedreigd, uitgestoten danwel vermoord.

Je antwoord deugt derhalve niet.

Mijn vraag blijft overeind: Is er nu dwang binnen de islam of niet?


groet,

30-10-2009, 21:35


jonge je hebt zelf een antwoord gegeven op je eerste drie vragen he dus geef nou maar weer antwoord op je eigen 'conclusievraag'

30-10-2009, 21:50
Waarom wordt er dan door vele moslims intens gelogen?

30-10-2009, 21:53

Citaat door pavlov:
Waarom wordt er dan door vele moslims intens gelogen?

Waarom werken sommige van jouw neuronen niet zo optimaal?

30-10-2009, 21:55

Citaat door pavlov:
Waarom wordt er dan door vele moslims intens gelogen?

waarom zijn er zoveel benno`ssssen?

30-10-2009, 21:57
Waarom is er een klaagmuur?

30-10-2009, 21:58

Citaat door pavlov:
Vaak hoor ik moslims stellen dat er binnen geloof (ik ga ervan uit dat zij de islam bedoelen) geen dwang is. Mooi. Toch blijven er dan enkele vragen steken;

- hoe verhoudt de islam zich met vrijheid van meningsuiting, maar dan voor iedereen?
- hoe verhoudt de islam zich tot homoseksuelen?
- hoe verhoudt de islam zich met moslims die overtuigt naar een ander geloof overstappen?

groet,



vraag het aan een geleerde binnen de islam, hij kan je het best uitleggen.

30-10-2009, 22:09

Citaat door pavlov:
Vaak hoor ik moslims stellen dat er binnen geloof (ik ga ervan uit dat zij de islam bedoelen) geen dwang is. Mooi. Toch blijven er dan enkele vragen steken;

- hoe verhoudt de islam zich met vrijheid van meningsuiting, maar dan voor iedereen?

- hoe verhoudt de islam zich tot homoseksuelen?

- hoe verhoudt de islam zich met moslims die overtuigt naar een ander geloof overstappen?
Zoals elke religie gaan de ongelovigen naar de Hel.Ook de Islam maakt er geen uitzondering op.En voor de mensen die zich dwangmatig "bekeren" geldt het niet.Het draait allemaal rond de juiste intentie....

groet,
Vrijheid van meningsuiting ,kan je in verschillende vormen opvatten.Ik zal maar zeggen hoe ik het zie,vrijheid van meningsuiting tov personen kan en mag.Op voorwaarde dat je die persoon niet aanvalt.Het moet allemaal met respect,liefst wederzijds.Maar ik denk dat je de vraag anders kan stellen.Je bedoelt mss wat precies de vrijheid is wat betreft dit onderwerp.Tuurlijk is het zo dat het geloof regeltjes hebt.En vanaf je dat hoort zijn er automatisch grenzen.Je kan je mening uiten mits je de regeltjes niet overschrijdt.Maar dat heb je in alle religies.Want zonder regeltjes/grenzen houdt NIETS stand.Dus hier heb je hopelijk een antwoord op..


In onze religie is dit eigenlijk niet toegestaan.Het is zeg maar niet hoe God het ons heeft opgelegd.Wat niet wil zeggen dat we die mensen moeten aanvallen.We moeten nog steeds mensen RESPECT tonen en het oordeel aan God zelf overlaten.En daar is waar het bij de meeste de mist in gaat.Heb respect tegenover de anderen ook al ben je het niet eens met elkaar op een bepaald vlak....



Zoals elke religie gaan de ongelovigen naar de Hel.Ook de Islam maakt er geen uitzondering op.En voor de mensen die zich dwangmatig "bekeren" geldt het niet.Het draait allemaal rond de juiste intentie....

Ziezo ik hoop dat je hieraan wat hebt!
Groetjes Nihad

30-10-2009, 22:13

Citaat door pavlov:
Waarom wordt er dan door vele moslims intens gelogen?



Het is uw ervaring met "moslims".Daarom moet je niet dingen veralgemenen met moslims dit en moslims dat!De Koran juicht het liegen zeker niet toe.Geen enkele geloof zelfs.Geef mij 1religie die het goedkeurt om te liegen Liegen hoort bij de normen en waarden van de mens daarvoor moet je niet gelovig zijn!Het is niet zo dat wat je mensen ziet doen ook meteen als puntje ziet van iets.Zoals je al weet is niet iedereen perfect!

30-10-2009, 22:15


verkeerde hoekje.. geen bron .... geen actualiteit....etc etc

30-10-2009, 22:16

Citaat door Petrus:
Tegen de vijand mag je liegen, net als je tegen je naaste mag liegen om de vrede te bewaren.

Maar het antwoord hier geld, wie noem jij islamitisch?

En verwacht je dat ze exact weten hoe of wat of wat? Vele hebben nooit zich verdiept in de religie die ze aanhangen, daar moet je ook altijd rekening mee houden.
Dan is er nog een interpretatieverschil mogelijk.


Het is de eerste keer dat ik dat iemand hoor zeggen.Heb je hiervan een bewijsje?Het lijkt me maar raar om zomaar te mogen liegen tegen je vijand.Je geeft nog steeds de foute info weer,en daar is niks positiefs aan.

30-10-2009, 22:18

Citaat door pavlov:
Dank voor je antwoord. Helaas is dat niet de praktijk; vrijheid van meningsuiting is GEEN mogelijkheid binnen de islam. Alle woorden dienen afgewogen te worden volgens de woorden van Mohammed en de Hadieth. Dat geeft andersdenkenden per definitie geen ruimte.

Het is inderdaad algemeen bekend hoe de islam zich verhoudt tot homoseksualiteit. Strikt afwijzend, uitstotend en eventueel tot de doodstraf.

Dat je stelt dat je kunt overstappen is wederom een misvatting. Degene die(moslim) openbaar maakten en maken dat zij een ander geloof dan de islam aanhangen worden bedreigd, uitgestoten danwel vermoord.

Je antwoord deugt derhalve niet.

Mijn vraag blijft overeind: Is er nu dwang binnen de islam of niet?


groet,



Als je het allemaal zo goed denkt te weten, waarom vraag je het dan ?

Pagina's : [1] 2