Bekijk volle/desktop versie : islamitische bruiloft



Pagina's : [1] 2

29-10-2009, 17:02
[en negaffa, vinden jullie dat samen gaan?

wat zouden julie anders doen?

er is een poll, graag stemmen]

29-10-2009, 18:19


ik zou met anasheeds band doen

29-10-2009, 19:36
Mijn bruiloft was een verassing. Een zuster heeft haar huis versierd en andere zusters uitgenodigd. Een paar zusters hadden Islamitische liedjes over het huwelijk gezongen, of gewone anasheed van bijv Zain Bikha, zonder instrumenten, ook zonder deff. Ook was er een Qoer'aan recitatie en hadden zusters lezingen gemaakt over het huwelijk, die ze voorlazen.
Echt een aanrader!

29-10-2009, 22:37
negaffa zou ik niet doen
anasheedband wel

29-10-2009, 23:51


ideaal is islamitisch en gezellig( niet al te grote asociale zaal), leuk met lnasheed liedjes/culturele huwelijksliedjes en deff en niet te vergeten lekker eten (tijdens eten wel geen nasheed, gwn stil zoda je gezellig kunt praten) eindigen met een mooie du3a .. en dan afscheid en up to manlief

30-10-2009, 15:00
graag meer alternatieven

30-10-2009, 15:02
Negaffa op en isl. bruiloft?? Ja kan wel. Mijn zusje heeft het ook gedaan. Die negaffa was echter geen plamuur-heks. Ze was een heel lieve dame die rekening hield met de wensen van mijn zusje.

dus geen nephaar, geen bh-vulling, geen giga hakken.

30-10-2009, 15:58

Citaat door Woestijnroos:
Negaffa op en isl. bruiloft?? Ja kan wel. Mijn zusje heeft het ook gedaan. Die negaffa was echter geen plamuur-heks. Ze was een heel lieve dame die rekening hield met de wensen van mijn zusje.

dus geen nephaar, geen bh-vulling, geen giga hakken.



hier is niets verkeerd mee in principe, het is meer epileren van wenkbrauwen en idd vals haar. of kleedjes waar veel bloot bij is ofzo

maar is er geen ayata dat het verbiedt, om lange slepen met je te dragen op grond? dus zo'n kleed met een sleep

30-10-2009, 17:58

Citaat door SimpelZieltje:
hier is niets verkeerd mee in principe, het is meer epileren van wenkbrauwen en idd vals haar. of kleedjes waar veel bloot bij is ofzo

maar is er geen ayata dat het verbiedt, om lange slepen met je te dragen op grond? dus zo'n kleed met een sleep
Ibn Umar zei: "de gezant van Allah zei: "een persoon die zijn kleding met arrogantie achter zich laat slepen, zal Allah op de Dag des Oordeels niet aanzien." Umm Salama vroeg hierop: "en wat moeten de vrouwen dan met hun sleep doen?" Hij (vrede zij met hem) zei: "ze moeten hun kleed een handbreedte laten zakken" zij zei: "maar dan worden de enkels toch onthuld" Hij (vrede zij met hem) antwoordde: " ze moeten hun kleed een armbreedte laten zakken, en niet langer."

30-10-2009, 18:04

Citaat door Woestijnroos:
Negaffa op en isl. bruiloft?? Ja kan wel. Mijn zusje heeft het ook gedaan. Die negaffa was echter geen plamuur-heks. Ze was een heel lieve dame die rekening hield met de wensen van mijn zusje.

dus geen nephaar, geen bh-vulling, geen giga hakken.


Dus het is halal omdat je zusje het gedaan heeft.
Als negafa dus met ieder zijn wensen rekening houdt is het wel toegestaan. (MAF32-Smiley)

30-10-2009, 18:48
ik ga ook binnen kort trouwen zelf ben ik niet egt streng gelovig maar bid wel etc.Maar mijn negaffa gaat ook rekening houden met mijn wensen maar dus wat ik dus begryp geen lange sleep misgien is domme vraag maar mag dakka marakech wel? Want mijn schoonfamilie staan erop en mijn vader heeft het liever anders

30-10-2009, 18:53
Als Dakka Marakchia JOUW WENS is, dan is het toegestaan... aldus WR.

30-10-2009, 19:05



Citaat door lamyazina:
ik ga ook binnen kort trouwen zelf ben ik niet egt streng gelovig maar bid wel etc.Maar mijn negaffa gaat ook rekening houden met mijn wensen maar dus wat ik dus begryp geen lange sleep misgien is domme vraag maar mag dakka marakech wel? Want mijn schoonfamilie staan erop en mijn vader heeft het liever anders



in het kort is de regelgeving mbt muziek, enkel geliederen over de Islam met als enige instrument duff

er mag ook niet uitbundig op gedanst worden

30-10-2009, 19:17
Salaam,

Ik vind persoonlijk dat je er mooi uit moet zien als een bruid.
Er is niets mis mee, als je er mooi en verzorgd uitziet... dat is namelijk de bedoeling.
Maar al die negaffa gedoe vind ik simpelweg overdreven.
Het kost veel te duur.
Je kan beter zelf kledij laten naaien ipv dat je het draagt van iemand
die er dan ook nog eens 200 euro per kleed voor vraagt.

En dan nog maar zwijgen over het feit dat er mannen binnen komen bij de vrouwen om foto's te trekken met de bruid en de bruidegom, die er vaak niet bij stil staan dat dit niet bij iedereen in goede aarde terecht komt!!!!
Nog niet zo lang geleden hadden de trouwfeesten een intieme sfeer ... tegenwoordig allemaal weggevlogen met de wind. En geloof het of niet, je mag de duurste trouwfeest hebben... maar als er geen bescheidenheid achter ligt, dan zullen de mensen aftellen om terug naar huis te keren!!!

30-10-2009, 19:19

Citaat door SimpelZieltje:
hier is niets verkeerd mee in principe, het is meer epileren van wenkbrauwen en idd vals haar. of kleedjes waar veel bloot bij is ofzo

maar is er geen ayata dat het verbiedt, om lange slepen met je te dragen op grond? dus zo'n kleed met een sleep



ze had geen sleep. maar hakken en bh vulling om je boezem groter te laten lijken zijn beide niet toegestaan.

Pagina's : [1] 2