Bekijk volle/desktop versie : Andere/soberder terugkeerregeling voor allochtonen



28-10-2009, 23:47
Andere terugkeerregeling voor allochtonen

Eberhard van der Laan wil de terugkeerregeling voor allochtonen beperken. Als het aan de minister van Integratie ligt mogen alleen allochtonen van de eerste generatie, die echt niet in Nederland kunnen aarden, nog terugkeren met een financiële bijdrage.

De ministerraad bespreekt het voorstel van Van der Laan eind deze maand. De terugkeerregeling wordt volgens de PvdA'er nu te veel ervaren als 'een vanzelfsprekende faciliteit'. "Het idee leeft: ik kan blijven of ik mag weg."

"Ik krijg een onbehaaglijk gevoel als ik nieuwe Nederlanders hier een huis huren en intussen sparen voor een tweede huisje in Marokko of Turkije. Dat werkt tegen de integratie in." Volgens Van der Laan kunnen ze beter investeren in hun huidige woonomgeving.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/10/andere_terugkeerregeling_voor.html

28-10-2009, 23:56


Je gaat je oude dag toch niet besteden in Nederland.
Gek genoeg doen Nederlanders dat zelf niet eens.
Spanje , Italie , Frankrijk .....

Waarom zouden allochtonen dat niet mogen.
Gekke Van der laan ook....

29-10-2009, 10:33
Inderdaad,

Ze maken van alles een probleem. En dan afvragen waar al die ophef vandaag komt..

29-10-2009, 10:38
Het gaat er niet om of mensen in het buitenland mogen gaan wonen, het gaat erom dat Nederland dit dan zou moeten betalen.

De autochtoon die in Spanje gaat wonen na zijn pensioen krijgt ook geen bonus, dus zou dit voor allochtonen die in Marokko willen gaan wonen ook niet moeten gelden.

Overigens zie ik het wel graag; dat mensen terugkeren naar hun heimat.

29-10-2009, 10:38



Citaat door Filosoof1:
Je gaat je oude dag toch niet besteden in Nederland.
Gek genoeg doen Nederlanders dat zelf niet eens.
Spanje , Italie , Frankrijk .....

Waarom zouden allochtonen dat niet mogen.
Gekke Van der laan ook....


zo is het.

maar wat ik mij afvraag is of het niet gaat om geld dat men meekrijgt wanneer men vertrekt en onderwijl ook een huis bouwen.

iedereen mag doen met zijn geld wat ie wilt, autochtoon of allochtoon.
mijn vrouw en ik hebben grond in mexico en bouwen daar een huis binnen afzienbare tijd. dat is onze zaak. de regering kan op de pot als ze dat niet leuk vind.............

29-10-2009, 10:40

Citaat door misbaksel:
zo is het.

maar wat ik mij afvraag is of het niet gaat om geld dat men meekrijgt wanneer men vertrekt en onderwijl ook een huis bouwen.

iedereen mag doen met zijn geld wat ie wilt, autochtoon of allochtoon.
mijn vrouw en ik hebben grond in mexico en bouwen daar een huis binnen afzienbare tijd. dat is onze zaak. de regering kan op de pot als ze dat niet leuk vind.............



Klopt, maar in het geval van allochtonen zou je een vertrekbonus krijgen, als je een autochtoon bent.. níet.

Dat is krom en moet worden opgeheven.

Uiteraard is het meer dan prima dat mensen (na hun pensioen bv) uit Nederland vertrekken.. Zal hier enorm in de zorgkosten schelen.

29-10-2009, 10:45

Citaat door kent123:
Klopt, maar in het geval van allochtonen zou je een vertrekbonus krijgen, als je een autochtoon bent.. níet.

Dat is krom en moet worden opgeheven.

Uiteraard is het meer dan prima dat mensen (na hun pensioen bv) uit Nederland vertrekken.. Zal hier enorm in de zorgkosten schelen.


hahahaha, nederlander zeker?

geen mens in de wereld die zo in geld denkt dan een nederlander

29-10-2009, 10:46

Citaat door SK4:
Ach ze vinden altijd wel iets over de allochtonen waarmee ze wat media aandacht vangen. Dat is echt het enige waar het hun om gaat..



Ja, de PVDA staat écht bekend om hun afgeven op allochtonen..


Het is gewoon een rare regeling dat de ene (allochtone) Nederlander geld meerkrijgt als deze in het buitenland gaat wonen, terwijl de andere (autochtone) Nederlander het zelf moet financieren.

Gewoon géén vertrekbonussen verschaffen óf een vertrekbonus aan iedereen.


Waarom dat meten met 2 maten?

29-10-2009, 10:48

Citaat door misbaksel:
hahahaha, nederlander zeker?

geen mens in de wereld die zo in geld denkt dan een nederlander



Heeft daar niets mee te maken, het heeft te maken met gelijkheid.


Vertel eens, waarom zou het 'eerlijk' zijn als jij (geboren in Nederland?) een bonus zou krijgen als je naar het buitenland vertrekt, enkel omdat je ouders daar geboren zijn (?)... terwijl ik die bonus niet krijg..omdat mijn familie in Nederland is geboren.

Daar klopt gewoon niets van.


Tuurlijk, het is harstikke goed als mensen vertrekken..zeker als ze op leeftijd zijn... scheelt zorgkosten... maar het is harstikke krom om dit voor de ene groep te financieren..en voor de andere groep niet.

29-10-2009, 10:50

Citaat door SK4:
Ik weet wel dat ik zwaar ga chillen in het buitenland als ik met pensioen mag Wil dolgraag huisje in Mallorca kopen..
Ik heb er immers dan voor gewerkt



en dat mag uiteraard ook.. sterker nog.. ik ben er persoonlijk érg blij mee als mensen ná hun pensioen richting buitenland vertrekken.. en tuurlijk, ook je aow mag je dan behouden..daar heb je immers recht op..

maar een 'terugkeerbonus' voor mensen die gewoon in Nederland geboren zijn.. is te zot voor woorden.

29-10-2009, 10:53

Citaat door De_Neger_Kuffar:
Ihr eigenen Heimat



Mensen die werkelijk niet kunnen aarden in Nederland, doen er het beste aan te vertrekken... ja.. of je moet sadomachochistisch aangelegd zijn, en jezelf graag in de ellende willen storten..

echter.. wanneer iemand niet in ons land kan aarden, betekent niet dat het land z'n vertrek moet financieren.

Ik zou zeggen; spaar er zelf even voor, en ga in een hutje wonen in het land van je voorkeur.

Prima lijkt me.

29-10-2009, 10:55

Citaat door SK4:
Zo'n bonus is heel gek máár stel ik zou het krijgen dan vang ik het graag hoor



Uiteraard.

Zolang dit soort regelingen bestaan, zou je een dief van je eigen beurs zijn als je er geen gebruik van maakt.

Neemt niet weg dat deze regeling onrechtvaardig is (tov autochtonen).. en dus dient te worden afgeschaft.

en nu ben ik weer aan t werk.