Bekijk volle/desktop versie : Wonder ! Halloween-Vlieg met 5 ogen en een hoorn.



Pagina's : [1] 2

28-10-2009, 14:36
Prehistorische 'eenhoornvlieg' met vijf ogen ontdekt

AMSTERDAM – Amerikaanse wetenschappers hebben in de jungle van Myanmar een 100 miljoen jaar oud fossiel ontdekt van een prehistorische vlieg met vijf ogen en een hoorn op zijn kop.

De onderzoekers van Oregon State University stuitten op het bizarre insect in een mijn in de Hukawng-vallei in Myanmar.
Het lichaam van de vlieg bleek perfect bewaard te zijn gebleven in barnsteen, het versteende hars van naaldbomen. Het dier is vermoedelijk 97 tot 110 miljoen jaar oud.

Vooral het uiterlijk van het insect is opmerkelijk. De vlieg heeft een vreemde hoorn op kop, waarop – naast zijn gewone ogen - nog drie extra ogen zitten.

Beschermingsmechanisme
Details over de vondst van het fossiel zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Cretaceous Research.
De hoorn met de ogen kan volgens de onderzoekers worden beschouwd als een evolutionair beschermingsmechanisme, waarmee het dier zijn vijanden vanuit alle hoeken kon zien aankomen.
Het uiterlijk van de vlieg heeft echter geen vervolg gekregen in de evolutie.
“Er is nog nooit een ander insect ontdekt met een hoorn zoals deze”, zo verklaart hoofdonderzoeker George Poinar op Discovery News. “En er is al helemaal nooit een dier ontdekt met een hoorn waarop ogen zitten.”

Kleine kaken
Naast de hoorn met ogen vertoont het lichaam van de ‘eenhoornvlieg’ nog meer vreemde kenmerken. Zijn poten zijn bijvoorbeeld buitengewoon lang, maar zijn kaken zijn extreem klein.

De wetenschappers vermoeden dat het insect de poten gebruikte om over grote bloemen te klauteren. Met zijn kaken zou de vlieg minuscule stukjes voedsel hebben gekauwd.

Halloween
“Het was waarschijnlijk een klein, tam diertje dat zich voedde met stuifmeel en nectar”, zo verklaart Poinar.

"Eigenlijk was alleen zijn uiterlijk bizar. Een van de onderzoekers noemde het een monster. Ik zit er zelf aan te denken om een masker voor Halloween te maken dat is geïnspireerd op deze vlieg”, aldus de onderzoeker.

http://www.nu.nl/wetenschap/2111144/prehistorische-eenhoornvlieg-met-vijf-ogen-ontdekt.html

28-10-2009, 14:56



Citaat door SK4:
is er een foto?






http://blogs.discovery.com/news_animal/2009/10/unicorn-fly-buzzed-during-dinosaur-age.html

28-10-2009, 14:57
Wow......die gaat op de achtergrond

28-10-2009, 15:08

Citaat door SK4:
Die 2 bollekes zijn neem ik aan de ogen dan.. waar is de rest?


Lees de tekst op Discovery.com News (zie link)

28-10-2009, 15:11


Kunnen ze nu een nieuwe klonen uit die?

28-10-2009, 15:12

Citaat door Abudais:
Kunnen ze nu een nieuwe klonen uit die?


Ik denk dat, indien ze intact DNA er uit isoleren, dat wel gaat ja. Is al eens eerder gedaan met een insect uit barnsteen.

Maar ja, als ie ontsnapt weet je niet wat er gaat gebeuren.

28-10-2009, 15:15
knap staaltje photoshoppen.

28-10-2009, 15:15

Citaat door aplat:
Ik denk dat, indien ze intact DNA er uit isoleren, dat wel gaat ja. Is al eens eerder gedaan met een insect uit barnsteen.

Maar ja, als ie ontsnapt weet je niet wat er gaat gebeuren.


Ja is er al eens eerder eentje gekloond?

28-10-2009, 15:15
Is dat de nieuwste pokemon?

28-10-2009, 15:16

Citaat door Marouan_22:
knap staaltje photoshoppen.


Er was geen ruimte meer voor dat vliegje op de Ark

28-10-2009, 15:17

Citaat door Anne33:
Is dat de nieuwste pokemon?


flytrimon

28-10-2009, 15:18

Citaat door Marouan_22:
knap staaltje photoshoppen.

Ja.

Daar zijn Koranverzen op een babylichaam niets bij vergeleken. Geef maar toe.

28-10-2009, 15:18



Citaat door aplat:
Ik denk dat, indien ze intact DNA er uit isoleren, dat wel gaat ja. Is al eens eerder gedaan met een insect uit barnsteen.

Maar ja, als ie ontsnapt weet je niet wat er gaat gebeuren.

Ik zie 't al helemaal voor me,

28-10-2009, 15:20

Citaat door Abudais:
flytrimon



die kinderen doen het ervoor hoor
moet het nog wel een leuk kleurtje krijgen en een voor ouders hoogst irritantje geluidje erbij

28-10-2009, 15:21

Citaat door aplat:
Ja.

Daar zijn Koranverzen op een babylichaam niets bij vergeleken. Geef maar toe.

dit is toch overduidelijk een hoax man.

plaats anders een video waarop live te zien is hoe die vlieg wordt ontdekt. ik vind dit bericht echt niet objectief, laat een wetenschapper uit Saoedie Arabie hier onderzoek naar doen.

Pagina's : [1] 2