Bekijk volle/desktop versie : Wekelijkse Lessen 'Aqiedah en Fiqh van Abu Zayd te Amsterdam



Pagina's : [1] 2 3 4

27-10-2009, 11:22

27-10-2009, 11:38


Salam 3alaikom,
Ik ben daar vorige week zondag geweest voor het eerst, maar ik vond de nederlandse vertaling niet zo duidelijk de boxen zijn niet luid genoeg boven.

03-11-2009, 08:38

Citaat door prinses_xena:
Salam 3alaikom,
Ik ben daar vorige week zondag geweest voor het eerst, maar ik vond de nederlandse vertaling niet zo duidelijk de boxen zijn niet luid genoeg boven.


Wa aleikum salaam wa rahmatullaah.

Ben je daar inmiddels vaker geweest, of was je er maar een keer en weet je niet of die boxen altijd niet luid genoeg zijn? Want het is natuurlijk niet de bedoeling dat de zusters daar gaan voor kennis en uiteindelijk niks meekrijgen van de Nederlandse vertaling(als ze geen Arabisch kennen).

03-11-2009, 10:52
Zo, maar uit welke boeken geeft hij les? Ik heb begrepen dat hij les geeft uit Adhoerrar van shawkaanie? klopt dat?
Lijkt me wel handiger als ze ff aanduiden, uit wat voor boeken hij les geeft.

03-11-2009, 11:22



Citaat door prinses_xena:
Salam 3alaikom,
Ik ben daar vorige week zondag geweest voor het eerst, maar ik vond de nederlandse vertaling niet zo duidelijk de boxen zijn niet luid genoeg boven.



Wa aleikoem salaam...het beste is om in die leslokaal te zitten in plaats van gebedsruimte want daar is geluid duidelijker..

03-11-2009, 11:51
Heeft hij echt gestudeerd bij shaikh muqbil?

Als hij echt student is van shaikh muqbil dan zou iedereen bij hem moeten zitten.

Hebben de broeders aan andere studenten van shaikh moqbil gevraagd of ze hem kennen? Dit was geloof ik ook gedaan met Ahmad Salaam toch?

Kan iemand in contact komen met studenten van shaikh muqbil en vragen over abu Zayd? Ik zou het zeer op prijs stellen. Anders kan de reclame voor hem om mensen te lokken naar zijn lezingen weg gehaald worden.

03-11-2009, 12:05
Ik vraag me ook af in hoeverre hij student is geweest van muqbil, iedereen kan 10 jaar lang in dammaj rond zwerven en daarna beweren dat die student is geweest van shayhk yahya, dus zijn er aanbevelings brieven van shayk muqbil op deze abu zayd? Wie is hij? En is hij ook bekend bij ahlul damaj?

03-11-2009, 12:39
Is zijn voornaam Rachid?

03-11-2009, 13:11

Citaat door AbdulKhaaliq:
Heeft hij echt gestudeerd bij shaikh muqbil?

Als hij echt student is van shaikh muqbil dan zou iedereen bij hem moeten zitten.

Hebben de broeders aan andere studenten van shaikh moqbil gevraagd of ze hem kennen? Dit was geloof ik ook gedaan met Ahmad Salaam toch?

Kan iemand in contact komen met studenten van shaikh muqbil en vragen over abu Zayd? Ik zou het zeer op prijs stellen. Anders kan de reclame voor hem om mensen te lokken naar zijn lezingen weg gehaald worden.




Mensen lokken? SubhanAllaah ga eerst zelf op onderzoek uit indien je iets wilt weten..

03-11-2009, 14:33
Deze Godsdienst is geloof kijk dus bij wie jullie je geloof nemen

03-11-2009, 17:49

Citaat door impreza:
Ik vraag me ook af in hoeverre hij student is geweest van muqbil, iedereen kan 10 jaar lang in dammaj rond zwerven en daarna beweren dat die student is geweest van shayhk yahya, dus zijn er aanbevelings brieven van shayk muqbil op deze abu zayd? Wie is hij? En is hij ook bekend bij ahlul damaj?


Qua wat ik heb gehoord van betrouwbare personen, is dat er wat studenten uit Dammaaj een aantal broeders uit Nederland tegenkwamen in Mekka, waarna deze broeders uit dammaaj nadrukkelijk vroegen hoe het met de broeder Abu Zaid was en dergelijke. Sterker nog ze bevestigden dat het echt een goede en sterke broeder was qua talab al 3ilm toen hij in dammaaj was. Dit waren vaste studenten daar dus het lijkt er op dat hij wel bekend was daar bij de broeders, Wallaahoe A3lam.

03-11-2009, 18:10
misschien dat iemand eventueel zijn tazkiyat kan plaatsen waaruit blijkt dat hij op het niveau is om aqeeda te doceren

03-11-2009, 18:14


Nogmaals heeft deze Abu Zayd van zijn voornaam Rachid? Want indien hij dat is dan weet ik wel waar jullie terecht kunnen voor info over hem.

03-11-2009, 19:04
Verhaaltjes van ik heb gehoort dat zus en zo daar heb ik niet veel aan, ik zou graag willen of hij werkelijk student is van muqbil, plus zijn lessen staan op internet om te luisteren, dus zou ik ook willen weten wij hij is. Als hij sterk is dan moeten veel mensen lessen bij hem nemen, opdat de zuivere dawah weer sterker word. Maar als er word geclaimed op een flyer dat het een student is van muqbil zou ik het graag willen weten, veel hizbies doen zich als student voor van die en die, terwijl in werkelijkheid het gewoon kadhib is. En er is in het verleden door een selefie student die bij abbaad heeft gezeten dat hij nooit student van moqbil is geweest, we horen het graag.

03-11-2009, 19:10

Citaat door impreza:
Verhaaltjes van ik heb gehoort dat zus en zo daar heb ik niet veel aan, ik zou graag willen of hij werkelijk student is van muqbil, plus zijn lessen staan op internet om te luisteren, dus zou ik ook willen weten wij hij is. Als hij sterk is dan moeten veel mensen lessen bij hem nemen, opdat de zuivere dawah weer sterker word. Maar als er word geclaimed op een flyer dat het een student is van muqbil zou ik het graag willen weten, veel hizbies doen zich als student voor van die en die, terwijl in werkelijkheid het gewoon kadhib is. En er is in het verleden door een selefie student die bij abbaad heeft gezeten dat hij nooit student van moqbil is geweest, we horen het graag.



Ga naar zijn les en vraag om bewijs...je hebt niks te verliezen..

Pagina's : [1] 2 3 4