Bekijk volle/desktop versie : Cadeau voor schoonouders? Ze gaan naar Mekka!



Pagina's : [1] 2

26-10-2009, 11:00
Hoi Hoi,

Mijn schoonouders gaan inshallah naar el hadj. Nu wil ik iets voor hun kopen voor hun verblijf daar maar ik weet niet wat? Heeft iemand tips m.b.t. een cadeau wat nuttig is voor wanneer ze daar zijn??

Groetjes,

Salma!

26-10-2009, 11:06


Geld. 'Cause they'll need it.

26-10-2009, 11:06
Ik had mijn schoonmoeder een kussensloop en dekentje gegeven + een handig tasje waar ze haar geld in kon doen + koffer.. ( Umrah )

Verder had ik haar koffer ingepakt en ze heeft echt steeds aan me moeten denken daar.. Vooral omdat ik aan de kleine dingetjes had gedacht: slippertjes, klein tasje, extra kussensloop etc..

26-10-2009, 11:07
Inderdaad gewoon geld.. Dat hebben ze echt wel nodig daar...

26-10-2009, 11:07


badspullen is denk ik handig, witte hoofddoeken, witte kleedjes, witte kousen of jah wat ze draagt, makkelijke loopschoenen of jah wat je denkt da ze makkelijk zal vinden, en geld jah..

26-10-2009, 11:08
Geld is dan altijd welkom

26-10-2009, 11:08
goed zittende schoenen. en een zonnebril

26-10-2009, 11:14

Citaat door _Ought_Aicha_:
Beddengoed inderdaad, is niet altijd even fris daar.

Een mini waterkokertje, voor in Mina. Kunnen ze daar thee en cup a soupjes maken.

Voor beiden een paar gezonde schoenen waar ze lang op kunnen lopen (anders kun je je voeten even vaarwel zeggen).

Slippers voor bij het sanitair inderdaad.

Ik zou gewoon allerlei praktische dingen meegeven in een soort van pakket (cadeaumandje) waar ze wat aan zullen hebbben die maand:

- Rolletjes toiletpapier en vochtig toiletpapier.
- Van die gastenhanddoekjes voor onderweg
- Kleine flacons badschuim e.d. (zonder parfum, want mag niet in ihraam)
- Opblaasbare kussens die ze mee kunnen nemen naar Mina en Muzdalifa.
- Een kleine Qur'aan (die ze onderweg kunnen lezen, of op yawm ul Arafat)
- Van die mueslireepachtige dingen. Het eten is (vooral onderweg) niet altijd even lekker en dan kunnen ze toch hun trek stillen met iets voedzaams.
- Scheermesjes, voor als je schoonvader zn umrah en hajj voltooid heeft. Die worden namelijk erg schaars op het moment dat al die mannen hun hoofden gaan scheren...

Pffff, ik kan zo nog wel 10 dingen bedenken voor erbij


Handig!!! Mijn schoonvader gaat ook naar mekka inshallah, ik ga hem geld meegeven. Misschien is het ook leuk om een klein tasje te vullen met kleine artikelen.

26-10-2009, 11:19
hoeveel geld dan?

26-10-2009, 11:23
Nog meer tips aub!! Dus ze mogen geen geur dragen daar? Alles moet dus geurvrij zijn, waar haal ik dat?

26-10-2009, 11:29
geld is het beste.

26-10-2009, 11:31
Wat zou je meenemen Ought Aicha?
Dordje zegt Geld, aan wat voor een bedrag moet ik denken dan wat je kan geven?

26-10-2009, 11:34


wat je kunt missen, toen mij ouders gingen hebben wij 1000 gulden gegeven samen met mij zus en broer. misschien dat jij het voor kunt stellen aan je schoonzussen/zwagers hoe meer mensen meedoen hoe meer geld je kunt geven.

26-10-2009, 11:41
Ja daar dacht ik ook aan om het samen te doen. heb je nog andere tips mbt dingen die ze daar nodig zullen hebben?

26-10-2009, 11:42

Citaat door lalla_salma2003:
Nog meer tips aub!! Dus ze mogen geen geur dragen daar? Alles moet dus geurvrij zijn, waar haal ik dat?



geurvrije parfums ik weet niet of ze bestaan.

Haal voor haar hele goede schoenen, ze moeten daar veel lopen.

M'n moeder had verkeerde schoeisel meegenomen, ze had ontzettend las van haar voeten en ze gleed ook een keer uit meskina.

Pagina's : [1] 2